Gå til innhold

Hva ville du gjort?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mangler ett soverom, så de to minste deler. Jeg er skilt og har litt begrenset økonomi og selger nok huset på sikt.

Rommet mitt er et stort soverom med masse garderobeplass. 

Rommet jentene deler er litt mindre, men har   skap langs veggen som er vegg i vegg min garderobe.

Nå lurer jeg på om jeg skal ta litt av mitt rom og garderobene i begge rommene og gjøre dette om til et ekstra soverom. 

Minuset er at huset mister et stort foreldrerom og garderobe blir litt hodebry. Pluss at det blir litt dyrt, nytt gulv, dør etc..

Det positive er at alle får eget rom.

Hva ville du ha gjort?🧐

Anonymkode: eaeae...5e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer nok an på alder på jentene, hvor lenge du tror dere kommer til å bo der og økonomien.

Hva med å heller bytte rom med dem, la dem få ditt, sett opp en enkel halv skillevegg for å dele av rommet slik at de får hvert sitt område?

Anonymkode: ec469...928

Skrevet

Hus med tre soverom er alltid mer verdt på salgsmarkedet enn et med to større.

Så jeg hadde gjort det hvis jeg hadde hatt penger til det.

Anonymkode: 99382...3d7

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer nok an på alder på jentene, hvor lenge du tror dere kommer til å bo der og økonomien.

Hva med å heller bytte rom med dem, la dem få ditt, sett opp en enkel halv skillevegg for å dele av rommet slik at de får hvert sitt område?

Anonymkode: ec469...928

De er 9 og 12. Bor her i 5-7 år til minst.

HI

Anonymkode: eaeae...5e6

Skrevet

Ps. Jeg må sove i det store pga er stort vindu som gjør rommet sykt varmt. Unner ikke jentene det. Men enden mot det andre rommet er svalere.

HI

Anonymkode: eaeae...5e6

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er 9 og 12. Bor her i 5-7 år til minst.

HI

Anonymkode: eaeae...5e6

Da tror jeg at jeg ville laget tre soverom ut av de to rommene, ja. Kan bli tøft å ha tenåringer med tre års aldersforskjell på samme rom. Vil tro det vil være godt for dere alle om de da får litt privatliv.

Anonymkode: ec469...928

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ps. Jeg må sove i det store pga er stort vindu som gjør rommet sykt varmt. Unner ikke jentene det. Men enden mot det andre rommet er svalere.

HI

Anonymkode: eaeae...5e6

Det kan være en utfordring, ja, bodde med et slikt varmt soverom et par år, det var lite kjekt. Så oppdaget jeg at hvis jeg fyller lunket eller kaldt vann i en varmeflaske så hjelper det de varmeste nettene :)

Om du gjør om slik at det blir tre soverom, husk at du også må ha vindu i det nye rommet i midten.

Anonymkode: ec469...928

Skrevet

Ja, veldig varmt!😬 Ser rommet mitt blir ganske trangt. Uten garderobe. Men da får det nye rommet to vanlige vinduer slik som det eksisterende barnerommet.

HI

Anonymkode: eaeae...5e6

Skrevet

Jentene mine har små soverom, uten garderobe. De har seng, skrivepult og en hylle, det er alt det er plass til der inne egentlig.

Men de har et dobbelt skap med hyller så de har en høyde hver der og en kommode på deling ute i gangen. Det fungerer fint, de har hver sine skuffer til undertøy, sokker, badetøy osv i kommoden og mer enn nok skapplass når de deler det skapet med hyller på begge sider. Kjoler og ting som må henges er et annet sted i huset, men det bruker de jo ikke hver dag uansett.

Mine jenter er det bare 1,5 år mellom da, og de er gode venner, men veldig deilig for dem å ha hvert sitt krypinn når de vil være litt alene, har venner på besøk osv.

Anonymkode: 7fa2c...2fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...