Gå til innhold

Overvektig og gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei damer! Vi har lenge prøvd å bli gravid. Og nå på mandag så tisset jeg på pinne, det var en veldig veldig svalt strek mener mannen, jeg har merket at jeg har veldig ømme bryst og noen ganger litt morgen kvalme, ikke alltid. Ellers er jeg i fin form ikke noe plager. Men jeg har de siste årene gått opp mye i vekt, veier 87kg og er ca 163 høy, har en høy BMI altså, men jeg tenker veldig mye på svangerskapsdiabetes, er det noen andre overvektige gravide som ikke har fått diabetes, og hva kan jeg gjør for å unngå det? 

Anonymkode: 43fd9...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei. Så gøy at du er mest sannsynelig er gravid! Meg og mannen min prøvde også å bli gravide i rundt 2 år. Ble gravid på tabletter som skulle hjelpe igang eggløsning! Det resultert i et sunt og godt svangerskap til tross for at jeg 85 kg og 160 høy. 

Jeg var også veldig redd for dette med vektoppgang og diabetes osv, men bare man spiser normalt sunt og ikke bare er sittestillende Er det ingen garanti for at du får svangerskapsdiabetes. Også skal det sies at svsngerskapsdiabetes vet man ikke helt hvorfor oppstår! Selv damer tynne som flis får dette! :)  Vi overvektige pleier somregel ikke å gå svært mye opp i vekt heller. For min del veide jeg 4 mindre enn startvekt når jeg var ferdig. Så ikke ta sorger på forskudd :) 

 

Anonymkode: e15e9...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...