Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #1 Skrevet 6. juni 2019 Sier man sånt til folk? Anonymkode: dfa93...68c
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 Skal man bli krenket av det også? Jeg har fått høre det noen ganger. Tolker det som: «Du ja. Men du er jo ekstra interessert i dette/ ekstra kompetent på dette/ ekstra hypp på dette» Og som regel er det helt riktig. Anonymkode: dd732...491
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #4 Skrevet 6. juni 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal man bli krenket av det også? Jeg har fått høre det noen ganger. Tolker det som: «Du ja. Men du er jo ekstra interessert i dette/ ekstra kompetent på dette/ ekstra hypp på dette» Og som regel er det helt riktig. Anonymkode: dd732...491 Hvem er krenket? Anonymkode: dfa93...68c
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #5 Skrevet 6. juni 2019 Jeg har fått høre dette av noen få ganger, eller det som tilsvarer det. Da har det tydeligvis ligget misunnelse bak, så det har jeg hevet meg over. Det har da vært sagt i sammenheng for å bagatellisere at jeg hadde gjennomført et krevende studie, eller gjort en veldig god jobb, eller valgt å lære meg noe nytt - av personer som ikke har vært dumme, men som ikke har vært villige til å gjøre den jobben som må til for å gjennomføre slike ting. Så unnskyldningen har da blitt "lett for deg, du er jo nerd". Eh, nei, det er jeg ikke, jeg er bare villig til å gjøre det som kreves... Ingen grunn til å ta det til deg, Hi! Anonymkode: a3299...41d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #6 Skrevet 6. juni 2019 Her ble det sagt i en diskusjon da vedkommende gikk tom for argumenter. «Jeg mener likevel at .........» «du ja, men du er jo nerd» Anonymkode: dfa93...68c
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #7 Skrevet 6. juni 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her ble det sagt i en diskusjon da vedkommende gikk tom for argumenter. «Jeg mener likevel at .........» «du ja, men du er jo nerd» Anonymkode: dfa93...68c Da er det bare et desperat forsøk på herketeknikk. Tror jeg bare hadde sagt at om jeg var nerd eller ikke var helt uvesentlig. Men man blir jo gjerne litt satt ut når noen kommer med slike dustete kommentarer/hersketeknikker, så enklere å si det etterpå enn når man står midt i det Jeg vil tro utsagnet kom, som du sier, fordi vedkommende ikke har flere argumenter igjen, at vedkommende ikke vil innrømme at du har rett, og at personen føler seg litt underlegen deg. Anonymkode: a3299...41d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #9 Skrevet 6. juni 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal man bli krenket av det også? Jeg har fått høre det noen ganger. Tolker det som: «Du ja. Men du er jo ekstra interessert i dette/ ekstra kompetent på dette/ ekstra hypp på dette» Og som regel er det helt riktig. Anonymkode: dd732...491 Dette! Anonymkode: 6fb72...46f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #10 Skrevet 6. juni 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal man bli krenket av det også? Jeg har fått høre det noen ganger. Tolker det som: «Du ja. Men du er jo ekstra interessert i dette/ ekstra kompetent på dette/ ekstra hypp på dette» Og som regel er det helt riktig. Anonymkode: dd732...491 Empati er en fin bil. ☺️ Anonymkode: 08b2f...466
Aiyanna Rose Skrevet 6. juni 2019 #11 Skrevet 6. juni 2019 Jeg får høre dette på jobb av og til. Helt greit for meg, det betyr bare at jeg er over gjennomsnittet interessert og engasjert i fagfeltet mitt tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå