Gå til innhold

Gravid og tett i nese


OlgaN

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er gravid ca. uke 33-34 nå. For to uker siden var jeg kraftig forkjølet og det tok tid for å bli bedre. Måtte bruke nesespray for at ellers kunne jeg ikke sove. Nå er det verste over, men nesa er fortsatt tett. Prøver å begrense bruk av nesespray til bare en gang før leggetid (evt. bruker barnespray på dagen hvis det er noe viktig møte på jobb hvor jeg må prate mye), men kan ikke slutte det helt. Har prøvd å bruke saltvannspray uten noe effekt. Vasker nesa med salt vann flere ganger om dagen. Er det noen her som har opplevd samme? Er det noe som hjalp dere? Jeg er veldig redd å bli avhengig av nesespray, men kan ikke sove uten å bruke den før leggetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 40+1 nå, og har vært tett i nesa store deler av svangerskapet 😅 så du er ikke alene om det! Dette kommer jo at slimhinnene hovner opp når man er gravid. Synes heller ikke det fungerer med saltvannsspray. Men har kun holdt meg til barnenesespray og har kun brukt det når det har vært helt nødvendig, som når jeg ikke får sove på natta eller har hatt pusteøvelser på Yoga. Sprayer også bare det ene neseboret, ikke begge. Er helt sikkert blitt litt avhengig av sprayen nå. Men kan venne meg av med det etter graviditeten, akkurat nå har jeg nok andre plager 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med nesespray, da jeg ikke har brukt det på flere år. Har heller ikke erfaring med tett nese i svangerskap, men på generelt grunnlag kan jeg si at jeg bruker campheratum som jeg smører under nesa når jeg er tett i nesa. Er helt avhengig av den når jeg er forkjølet. Jeg synes det har god effekt. Dette hjelper både på tett nese, og på sårhet under nesa når man har tørket seg mye under nesa.

Anonymkode: d2ceb...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...