Gå til innhold

Menstruasjon endret- kraftig og uregelmessig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bestandig hatt regelmessig menstruasjon, men sist var den meget kraftig og jeg måtte bytte bind/tampong hele tiden.  Mye koagulering. Varte i 8 dager. Så ble det et opphold på litt over en uke, før det starter på igjen. Tror det er eggløsning nå for har også vondt i rygg. Koagulering nå også.

Som sagt, vært regelmessig tidligere bortsett fra for 2 år siden. Da skjedde det samme. Varte noen måneder. Gikk til lege og ble henvist gynekolog.  Tok lang tid før timen der så da var jeg sluttet å blø, og etter det hatt regelmessig mens. Tok celleprøve da og ultralyd- alt fint. Fikk forståelsen av at slike uregelmessigheter er vanlig. Noen med erfaringer? Jeg tenker jo kreft og får panikk.  Sist ble det snakk om spiral, men har ikke satt det inn. 

Er 42 år. Bruker ikke prevensjon. Kan det være begynnende overgangsalder som fører til dette.

Siden gynekologen sist sa dette ikke var uvanlig ville jeg bare høre om det stemmer "her inne"?

Anonymkode: dc94f...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt eldre enn deg og har opplevd noe av det samme. Har også fått samme svar som deg. 

Anonymkode: 30eb0...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske vanlig ved begynnende overgangsalder. Jeg hadde det slik et helt år, så hadde jeg vanlig mens i halvannet år, så gikk det tre mnd mellom hver blødning til det stoppet helt. Få sjekket jernnivået og jernlagrene dine, det er smart når du blør såpass mye og ofte.

Anonymkode: e40a4...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har nettopp vore til lege pga uregelmessig mens, han sa det mest sannsynleg var knutar i livmora, vart henvist til gynekolog. 

Anonymkode: bced8...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Eg har nettopp vore til lege pga uregelmessig mens, han sa det mest sannsynleg var knutar i livmora, vart henvist til gynekolog. 

Anonymkode: bced8...b9c

Muskelknutar

Anonymkode: bced8...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Startet rundt 42. Fikk beskjed det ikke kunne være overgangsalder. Men, nå er jeg 44 og legen er enig i at jeg nå er i tidlig overgangsalder. 

Mensen endret seg, kraftigere, mer langvarig, så ble den forsinket og hadde noen små blødninger. Nå har jeg mensen ca hver tredje måned og kraftige blødninger med ryggsmerter. Aldri hatt noen plager med mens tidligere. 

Anonymkode: 59d6c...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar. 

Noen av dere som har prøvd tabletter for å stoppe blødningene? 

Sorry, men- og stopp og les om du er ømfintlig-  noen dager blør jeg så mye at jeh kjenner det om jeg f.eks reiser meg etter å ha sittet lenge. Skikkelig ekkelt og tenker på ferien som står for tur😱

Anonymkode: dc94f...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde med meg. Lengre og kraftigere blødninger med store klumper. Jeg fikk satt inn hormonspiral, og nå blør jeg en liten dråpe hver tredje måned. 

Anonymkode: 1b64b...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå fikk jeg menstruasjon igjen. Merker at det er menstruasjon siden det blir kraftigere.  Men har liksom blødd hele tiden mellom. Må vel dra til lege,  kjenner meg tappet for energi så jernlageret er vel dårlig:/

Skal ringe i morgen når de åpner og høre om en akuttime. Men gu når jeg blør så frister lite altså. 

 

Uff, nå blir jeg livredd for kreft igjen. 

Anonymkode: dc94f...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2019 den 10.51, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar. 

Noen av dere som har prøvd tabletter for å stoppe blødningene? 

Sorry, men- og stopp og les om du er ømfintlig-  noen dager blør jeg så mye at jeh kjenner det om jeg f.eks reiser meg etter å ha sittet lenge. Skikkelig ekkelt og tenker på ferien som står for tur😱

Anonymkode: dc94f...2fd

Det er jo vanlig.

Anonymkode: c4615...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo vanlig.

Anonymkode: c4615...051

Er vel ikke vanlig mellom mens også?

Anonymkode: dc94f...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2019 den 13.29, Anonym bruker skrev:

Nå fikk jeg menstruasjon igjen. Merker at det er menstruasjon siden det blir kraftigere.  Men har liksom blødd hele tiden mellom. Må vel dra til lege,  kjenner meg tappet for energi så jernlageret er vel dårlig:/

Skal ringe i morgen når de åpner og høre om en akuttime. Men gu når jeg blør så frister lite altså. 

 

Uff, nå blir jeg livredd for kreft igjen. 

Anonymkode: dc94f...2fd

Får altså ikke time før om 14 dager🤔 Så utrolig kjipt men men. 

Anonymkode: dc94f...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...