Gå til innhold

Maytine


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg har termin i juli og venter ei litta jente. Jeg og sambo har gått ut til de nærmeste, altså våre foreldre og søsken, om navnet på det kommende barnet. 
Hun skal hete Maytine, et navn svigermor er lite begeistret for. Hun mener det er uhørt og at hun selv ville valgt et navn fra bibelen. Dette er vårt første barn, og derfor er vi i en litt sårbar situasjon. Vi har jo aldri gitt navn til så mye som en gullfisk engang! Jeg er redd for å gjøre ting feil. Navnet ble forøvrig godt mottatt av alle de andre familiemedlemmene. 

Det uttales May-Tine. Kanskje skal vi gå for bindestrek? Ikke at jeg tror svigermor blir mer happy av den grunn.

Hva syns dere om navnet?

 

Anonymkode: 94637...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at dere er unge foreldre, antakeligvis uten særlig mye utdannelse. Maytine, forteller nemlig såpass om dere. 

May-Tine er litt bedre. Det er ikke like hjemmesnekret.

Anonymkode: b9628...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv nå navnet i to ord, som det alikevel vil utales. Hvorfor bindestrek, hvorfor ikke bare May Tine? Min farmor hette May, det liker jeg veldig godt. Tine er ingen favoritt. 

Anonymkode: e5c67...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

May Tine eller May-Tine fungerer helt fint. Det klinger godt og alle som leser det, skjønner hvordan det uttales. (Farmoren min het forøvrig May. Koselig navn!)

Maytine ser imidlertid rart ut. Ser ut som skrivefeil av Martine, eller jeg begynner å lure på om det skal uttales med engelsk schvung; Meitain? 

 

 

Anonymkode: 16190...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de over her at det ser best ut å skrive det May Tine. 

Maytine ser litt for spesielt ut. Ser ut som en skrivefeil. For meg høres Maytine litt ut som om noen  ikke kan si R-en i Martine

Hvis dere har bestemt dere for navnet, så gå for det. Man vil alltid få meninger fra andre hvis man forteller navnet før babyen kommer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la svigermor ødelegge navnevalget. Foreldregenerasjonen valgte navn for 20-30 år siden. Nå må dere velge det dere mener er best. Det kommer til å bli mange flere uenigheter de neste par årene, men det er viktig at hun innser at dere nå er foreldrene og dermed dem som har siste ordet. Hun kan gjerne gi råd og fortelle hva hun tenker om ting, og kanskje er noe av det lurt å ta til seg, men hun skal ikke ha styrende makt over de valg dere tar for barnet. Ansvaret og valget er deres.

Jeg tror ikke navnet blir en belastning for barnet, men det er enklere å lese og skjønne om dere deler det opp med eller uten bindestrek.

Anonymkode: 6baef...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maytine ser ut som dere har bommet litt på Martine, men May Tine, med eller uten bindestrek, ser helt greit ut. 

Og ellers så driter dere i svigermor, hun har faktisk ikke stemmerett i det hele. 

Anonymkode: 757d5...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maytine kan nesten ikke bli mer ung-mor-uten-utdannelse-navn. Ikke gjør det!

May Tine kan gå.

May-Tine ser 70-talls harry ut. Dropp bindestrek. 

Gå for May Tine, dere. Evt bare May. 

Maya? 

Anonymkode: 5687c...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de over, May Tine ser mye bedre ut 🙂.  Men siden du spør om hva vi synes om navnet, jeg synes ikke det var fint men heller ikke noe galt med det. Det er jo dere som bestemmer.

Anonymkode: f9759...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

May Tine er jo ganske fint :) Maytine ser bare rart ut og som en skrivefeil

Anonymkode: 1d564...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

May Tine ser best ut. Navnet høres dog ut som dere ikke klarer å si r. Tror mange vil rette på barnet å si Martine. 

Anonymkode: 11819...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...