Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #1 Skrevet 5. juni 2019 Åtteåringen kom hjem med blod i håret i dag. Han hadde blitt dyttet fra en sten de lekte på i friminuttet og landet med hodet på en pinne. Det var ikke et uhell, han gjorde ingenting først og ingen voksne var der og så det sier han. Han turte ikke fortelle noen det heller før han kom hjem. Han blir slått av to gutter i klassen "av og til" sier han. Han vil ikke på skolen lengre. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: d610f...396
CherryC Skrevet 6. juni 2019 #2 Skrevet 6. juni 2019 Hadde kontaktet foreldrene til guttene det gjaldt og snakket med rektor på skolen. Dette må jo du ta tak i med en eneste gang. Stakkars gutten din.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 Hadde latt han være hjemme i dag og informert skolen om hvorfor. Skriv også at du forventer at de har startet med tiltak allerede på tirsdag. Anonymkode: 8e374...73e
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #4 Skrevet 6. juni 2019 Send han på selvforsvarskurs så han kan ta igjen. En dag skal han bli en mann. Det blir han aldri hvis han ikke kan forsvare seg men istedet kommer løpende til mamma. Anonymkode: 1c741...e3c
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #5 Skrevet 6. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Send han på selvforsvarskurs så han kan ta igjen. En dag skal han bli en mann. Det blir han aldri hvis han ikke kan forsvare seg men istedet kommer løpende til mamma. Anonymkode: 1c741...e3c Du fikk med deg at denne "mannen" er 8 år? Blir man skadet på skolen så kan man løpe til mamma, spesielt i den alderen. Med din tankegang, så mener du vel at det er passende med masseslagsmål i den alderen? Anonymkode: 6119f...068
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #6 Skrevet 6. juni 2019 Takk for svar. Har kontaktet rektor på skolen. Håper det blir tatt tak i med det samme. Har sendt han på skolen i dag men kjenner på en bekymring for hvordan han har det. Anonymkode: d610f...396
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #7 Skrevet 6. juni 2019 Jammen, herregud dette er jo vanvittig. Her hadde jeg laget et helvete uten like. 1) Tatt kontakt med foreldrene til den andre gutten. 2) Troppet opp på skolen, og krevd å få snakke med rektor sammen med sønnen 3) Møte med lærerne 4) Klar og tydelig plan på hvordan de skal forebygge lignende hendelser i fremtiden Og nei, han hadde ikke gått på skolen i dag. Han skal være trygg i skolegården, og her er det foreløpig din jobb å beskytte ham frem til skolen tar tak! Anonymkode: fce96...288
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #8 Skrevet 6. juni 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Send han på selvforsvarskurs så han kan ta igjen. En dag skal han bli en mann. Det blir han aldri hvis han ikke kan forsvare seg men istedet kommer løpende til mamma. Anonymkode: 1c741...e3c Stakkars barna dine. Anonymkode: fce96...288
Sommerkroppen 2029 Skrevet 6. juni 2019 #9 Skrevet 6. juni 2019 Har du eldre barn HI? For i så fall vil jeg anbefale å la dem ta en "alvorsprat" med disse to bøllene, der de gjør det klart for dem at dersom de ikke lar broren være i fred så kommer de og tar dem. Kort og godt. Har funket både her og hos venninner av meg som har gjort det samme med sine barn. Pedagogisk riktig er det ikke, men det er veldig virkningsfullt 😉
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #10 Skrevet 6. juni 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Send han på selvforsvarskurs så han kan ta igjen. En dag skal han bli en mann. Det blir han aldri hvis han ikke kan forsvare seg men istedet kommer løpende til mamma. Anonymkode: 1c741...e3c Han blir aldri mann, hvis han tør å snakke om følelsene sine? Stopper den fysiske utviklingen? Gjør det vondt å bo under steinen sin? Anonymkode: fce96...288
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #11 Skrevet 6. juni 2019 Dialog med foreldrene til guttene som slår er gull. Viktig at de får beskjed. Videre må rektor inn i bilde, da dette foregår på skolen. La gutten din være hjemme hvis han ikle føler seg trygg. Anonymkode: 8607f...d28
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #12 Skrevet 6. juni 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Send han på selvforsvarskurs så han kan ta igjen. En dag skal han bli en mann. Det blir han aldri hvis han ikke kan forsvare seg men istedet kommer løpende til mamma. Anonymkode: 1c741...e3c Vet du, man kan lære barna å løse problemer vettu, snakke om det som plager de. Har hatt mange tilfeller med mitt barn, ingen alvorlige, men barnet mitt Er av typen som ikke tar igjen. Så med en gang det har vært et par episoder tar jeg det med lærer, som igjen tar det med de det gjelder og foreldre. Det har hjulpet. Men klart, man kan sende på selvforsvar også, kan uansett være greit å ha et par knep på lur. For det finnes jo foreldre som deg Der ute, som oppfordrer barna til å ta igjen, etter innlegget ditt å dømme.... Anonymkode: 01cea...051
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #13 Skrevet 6. juni 2019 Hvis drt var noe spm hadde skjedd en gang ville jeg ikke gjort noe, amnet enn å go narnet mitt en klem og en is, men om drt var noe som gjentok seg ville jeg snakket førdt med læreren og så yatt det derfra. Anonymkode: 6b808...d49
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #14 Skrevet 8. juni 2019 gå til skolen allerede til uken, så dette ikke forsetter Anonymkode: cd358...a7b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #15 Skrevet 8. juni 2019 På 6.6.2019 den 6.03, Anonym bruker skrev: Send han på selvforsvarskurs så han kan ta igjen. En dag skal han bli en mann. Det blir han aldri hvis han ikke kan forsvare seg men istedet kommer løpende til mamma. Anonymkode: 1c741...e3c Å kjære vene. Jeg er tildels enig i et selvforsvarskurs er OK, men dette fordi et slikt kurs ofte gir økt selvtillit. Og vet du, løpe til mamma er en bra ting. Alt for mange menn har ikke lært å snakke om følelser. (Og også endel kvinner) hos oss SNAKKER vi om følelser. Og vi snakker mye, jeg tror at noe av det viktigste man kan gi sine barn er evnen til å identifisere følelser, anerkjenne de og lære seg å sette ord på disse. Jeg håper du har mer å by på enn denne enkle løsningen når dine barn møter motstand. Å lære seg å ta igjen er vel og bra, men å håndtere følelser er enda viktigere. Anonymkode: bca3d...744
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #16 Skrevet 8. juni 2019 På 6.6.2019 den 6.02, Anonym bruker skrev: Hadde latt han være hjemme i dag og informert skolen om hvorfor. Skriv også at du forventer at de har startet med tiltak allerede på tirsdag. Anonymkode: 8e374...73e For en krass tone!! Hva med å åpne en dialog med skolen om hva som har skjedd? Lærerne er ikke overalt til enhver tid og når gutten i tillegg ikke har fortalt om dette er det ikke lett. HI burde ringe skolen, informere om saken og så blir det en konstruktiv dialog mellom skole, HI og foreldre til de andre! Anonymkode: 9d0e4...012
steinbukk30 Skrevet 8. juni 2019 #17 Skrevet 8. juni 2019 Si fra til kontaktlærer og rektor. De skal lage en handlingsplan med tiltak. Denne skal evalueres etter kort tid. Jamfør paragraf 9A i opplæringsloven. Jeg ville ikke holdt gutten hjemme fra skolen. Skolevegring kan starte tidlig og det er ikke noe du ønsker for barnet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå