Gå til innhold

Bekymret mamma i Oslo..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir engstelig når det stadig vekk er knivstikking og annet som skjer her i byen. «Greit nok» med interne gjengoppgjør, men når det er tilfeldige offer som det på tirsdags morgen, så blir det ekstra ubehagelig... Har to små i barnehagealder, og vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg kom i en slik situasjon med dem med meg. Andre som også kan kjenne på slikt her? Vet sjansen er veldig liten.. Men når det like vel skjer i et tidsrom og på et sted vi fint kunne vært, gnager det inni meg 😕 Ille at mennesker som er så ustabile skal gå løs rundt... 😩

Anonymkode: a01ac...796

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det er lov å kjenne på bekymring, du føler det du føler, men prøv å ikke la redselen ta overhånd. Sjansen for at noe slikt skjer, er liten, og de aller fleste tilfellene av vold skjer mellom folk som har en tilknytning til hverandre. 

Det kan kanskje være lurt å skjerme seg litt mot alle nyheter og detaljer i slike saker - det hjelper i hvert fall meg.

Det skjer fæle ting andre steder også, steder med mye lavere innbyggertall, så pass på at du ikke gjør Oslo til et ekstra farlig sted. Det er det ikke.

Håper du får dette på avstand etter hvert. 🙂

Anonymkode: 4d599...799

Skrevet

Huff, det er vondt når ein bekymrar seg, men som dei over seier det er svært lite sannsynleg at du kjem opp i slikt.

Eg bur på vestlandet, her hender det at det går stein og snøras over vegen, og vi tek dei forholdsreglar vi må mtp risiko, og elles bekymrar eg meg ikkje for det. Ein kan ikke gå å tenke det verste heile tida. 

Anonymkode: f4802...6b6

Skrevet

Som mange sier, det er veldig usannsynlig at dere skulle oppleve noe slikt. Jeg har bodd i Oslo i 25 år, både i vest, øst og sentrum, og vært mye rundt omkring i sentrum, både på dagen og natta. Har aldri opplevd noe ubehagelig. 

Selvsagt kan man være veldig uheldig og møte på en rabiat gærning (det kan jo forsåvidt skje uansett hvor du er).  Men mye av det som skjer er oppgjør mellom kriminelle, folk som kjenner hverandre fra før. Og det er ofte rus involvert. 

Hvis du holder barna dine unna Karl Johan i julebordsesongen, drosjekøer klokka halv fire om natta og Akerselva etter at det har blitt mørkt, så skal det veldig mye til for at det skal skje noe med dere. 

Skrevet

Forstår deg godt!

Anonymkode: f1770...9fb

Skrevet

Send en epost til de som er folkevalgt i din bydel. Eller ta det med de når de står her og der for å fortelle hvor bra deres parti er når det gjelder valg til høsten. 

Anonymkode: de0b3...33b

Skrevet

Takk for svar, dere ❤️ Verden er blitt så ekstra skummel etter jeg fikk barn selv.. Er jo bare dumt å skulle gå rundt og være redd. Og samtidig så er det vanskelig å ikke ha det i bakhodet. Er liksom alltid litt på vakt.. Men sånn er det kanskje å være mor. Hehe. Uff... nei skal prøve å ikke la det ta helt overhånd. Så lenge vi tar de forholdsreglene vi kan, kan vi jo ikke gjøre mer.

 

Hi

Anonymkode: a01ac...796

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jeg blir engstelig når det stadig vekk er knivstikking og annet som skjer her i byen. «Greit nok» med interne gjengoppgjør, men når det er tilfeldige offer som det på tirsdags morgen, så blir det ekstra ubehagelig... Har to små i barnehagealder, og vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg kom i en slik situasjon med dem med meg. Andre som også kan kjenne på slikt her? Vet sjansen er veldig liten.. Men når det like vel skjer i et tidsrom og på et sted vi fint kunne vært, gnager det inni meg 😕 Ille at mennesker som er så ustabile skal gå løs rundt... 😩

Anonymkode: a01ac...796

Hvis du SERIØST er redd for å bli knivstukket når du går med to småunger på gata - søk hjelp. Dette er jo mer irrasjonelt enn flyskrekk.

Anonymkode: d7865...421

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...