Gå til innhold

Småen kaster opp-dele seng?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør jeg ligge på samme rom som sønnen min på 7 år som har omgangssyke? Han pleier alltid få lov å ligge i min seng når han er syk men har ikke lyst å bli smittet av omgangssyke,å skal vi ligge på samme rom så må vi ligge i samme seng for er ikke plass til noe annet.Tenker at det er nok lettere å bli smittet om vi ligger så tett. Er det greit om jeg heller sover på sofaen eller i hans seng mens han ligger i min? Eller bør jeg ligge på samme rom av sikkerhetsmessige årsaker når ham kaster opp? Sikkert veldig dumme spørsmål men han er ikke så syk så vet ikke helt hva som er vanlig å gjøre.

Anonymkode: b0a4c...753

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men han ikke så ofte syk*

Anonymkode: b0a4c...753

Skrevet

For meg er det aldri et alternativ å ta hensyn til meg selv når barna er syke. Skal du nekte å gi ham klem eller å sitte på fanger også da?

Anonymkode: 7d3c0...18a

Skrevet

Bare ta høyde for at du selv blir smittet. 

Vask alt med klor, tøy på 60C, nøye på håndvask, og husk at det er dråpesmitte. 

Anonymkode: 67bab...ff2

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare ta høyde for at du selv blir smittet. 

Vask alt med klor, tøy på 60C, nøye på håndvask, og husk at det er dråpesmitte. 

Anonymkode: 67bab...ff2

Regner egentlig med at jeg blir smittet uansett men kjenner det frister ikke så veldig å dele seng med han når det er omgangssyke. Alt er vasket med klor og har gått over alle dørhåndtak og springen med klor. 

Anonymkode: b0a4c...753

Skrevet

Svelg 10-15 hele hvite pepperkorn med vann i noen dager, reduserer sjansen for å få omgangssyke. Bare Google så der du at det er et effektivt kjerringråd. 

Anonymkode: 33c96...f13

Skrevet

Er det vanlig å sove på rom med ungene når de er syke? Vi går inn hvis de våkner og er urolige eller kaster opp. Men sover på eget soverom, men dørene er oppe. Rommene ligger nær hverandre.

Anonymkode: 63151...f12

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det vanlig å sove på rom med ungene når de er syke? Vi går inn hvis de våkner og er urolige eller kaster opp. Men sover på eget soverom, men dørene er oppe. Rommene ligger nær hverandre.

Anonymkode: 63151...f12

Sønnen min har alltid 40 i feber når han først har feber,å når den er så høy så vil jeg ha han i min seng så jeg har kontroll på han. Oppkast har han ikke hatt på flere år så der vet jeg ikke hva som er vanlig.

Anonymkode: b0a4c...753

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det vanlig å sove på rom med ungene når de er syke? Vi går inn hvis de våkner og er urolige eller kaster opp. Men sover på eget soverom, men dørene er oppe. Rommene ligger nær hverandre.

Anonymkode: 63151...f12

Mine hadde nettopp omgangssyke, og kastet opp 20 ganger på et døgn hver (den ene først, deretter den andre). Da lå jeg og barnet sammen på en polstret madrass i stua, så jeg enkelt kunne hjelpe hver gang de kastet opp. De var også veldig fortvilte og trengte mye trøst.

Jeg ble for øvrig bare litt uggen selv, og kastet ikke opp.

 

Anonymkode: 7d3c0...18a

Skrevet

Jeg deler ikke seng med omgangssyke barn. Også ved omgangssyke har barna ligget på eget rom, kanskje med unntak av da de var veldig små.

Anonymkode: 4187a...785

Skrevet

Ble syk likevel selv om jeg lå på sofaen inatt

Anonymkode: b0a4c...753

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...