Gå til innhold

Dårlig hørsel, eller fjern?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt bekymra for barnet mitt, virker som hun enten har dårlig hørsel eller er fjern. Heller LITT mot det siste, men vet ikke? Hvordan utrede?

Anonymkode: f0a1a...8f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først kan du jo sjekke om hun hører det hun vil høre? Se om hun hører 'vil du ha sjokolade', men ikke 'nå må du komme, vi har dårlig tid!', f.eks. 

Mine har utrolig selektiv hørsel, men det handler om at beskjedene de får fra meg ikke alltid er så morsomme å etterkomme. 

Ellers så er det jo en del barn som får nedsatt hørsel etter ørebetennelse, du bør kontakte fastlegen, de kan undersøke og evt henvise til øre/nese/hals.  

Skrevet

Hvor gammel er hun? Få sjekker hørselen først og fremst, kan være væske i øret. Men fjern? Noen barn er jo litt i sin egen boble , spesielt om de er opptatt med noe. Mine har hatt veldig selektiv hørsel 😉 da minste var rundt 2-3 følte jeg nesten at hun overså meg. Men det gikk seg til det altså. Men sjekk hørsel :)

Anonymkode: 8c51b...ab3

Skrevet
10 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Først kan du jo sjekke om hun hører det hun vil høre? Se om hun hører 'vil du ha sjokolade', men ikke 'nå må du komme, vi har dårlig tid!', f.eks. 

Mine har utrolig selektiv hørsel, men det handler om at beskjedene de får fra meg ikke alltid er så morsomme å etterkomme. 

Ellers så er det jo en del barn som får nedsatt hørsel etter ørebetennelse, du bør kontakte fastlegen, de kan undersøke og evt henvise til øre/nese/hals.  

Det skal jeg gjøre. For noen ganger har hun hørt ting vi ikke trodde hun kunne høre.... Så kanskje hun har litt konsentrasjonsvansker? Men noen ganger er hun veldig konsentrert, da.. Aldri hatt ørebetennelse som vi vet, hmm

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er hun? Få sjekker hørselen først og fremst, kan være væske i øret. Men fjern? Noen barn er jo litt i sin egen boble , spesielt om de er opptatt med noe. Mine har hatt veldig selektiv hørsel 😉 da minste var rundt 2-3 følte jeg nesten at hun overså meg. Men det gikk seg til det altså. Men sjekk hørsel :)

Anonymkode: 8c51b...ab3

6 år :) Kan være alderen, ja... 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er litt bekymra for barnet mitt, virker som hun enten har dårlig hørsel eller er fjern. Heller LITT mot det siste, men vet ikke? Hvordan utrede?

Hadde vel brukt et annet uttrykk enn fjern... Ukonsentrert? Dagdrømmende? I sine egne tanker?

Anonymkode: 33cc2...2e3

Skrevet

Syns hun høres helt normal ut. 

Anonymkode: ca2a3...eda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...