Gå til innhold

Omgangssyke-tips til mat?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken mat pleier du å kjøpe inn til barn som har omgangssyke? Tenkte å kjøpe salt potetgull imorgen å vi har saft som han syns frister. Men tips til hva mer vi kan kjøpe inn?

Når all drikke kommer i retur så hjelper det gjerne å gi drikke på skje,er det en spiseskje hvert 5 minutt en skal prøve da? Husker det fungerte sist han hadde omgangssyke men er så lenge siden at jeg husker ikke helt hvor ofte vi ga drikke på skje,husker bare at han holdt på væsken når vi gjorde det på den måten.

Anonymkode: 76898...750

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eplemost på teskje ja! 

Tørre kjeks

kokt ris 

Anonymkode: ab7e2...e6f

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eplemost på teskje ja! 

Tørre kjeks

kokt ris 

Anonymkode: ab7e2...e6f

Takk for tipset da skal jeg prøve det :)

Anonymkode: 76898...750

Skrevet

Har du prøvd å la han drikke forsiktig av sugerør? Jeg er mye kvalm og da drikker jeg nesten bare veldig forsiktig med sugerør.

Salte kjeks

Anonymkode: ad55d...63b

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du prøvd å la han drikke forsiktig av sugerør? Jeg er mye kvalm og da drikker jeg nesten bare veldig forsiktig med sugerør.

Salte kjeks

Anonymkode: ad55d...63b

Nei men det kan vi prøve imorgen :) Han ønsker både å drikke og spise men alt kommer i retur. Men sugerør skal prøves ut imorgen :)

Anonymkode: 76898...750

Skrevet

Youghurt og Biola😊 Og Idoform..

Anonymkode: 95909...507

Skrevet

Generelt mat som ikke smaker så mye egentlig. Husk at maten og drikken avgir smak til oppkastet når det kommer i retur igjen. Har fått avsmak på en del ting på den måten kan man si. 

Anonymkode: ae170...430

Skrevet

Eplejuice og farris, 50/50, og ritzkjeks.

Anonymkode: 5ebc3...2b3

Skrevet

Eplejuice og farris. Saftis.

ellers er det drikke som er viktig. I den perioden alt kommer opp igjen, er det ikke så farlig med mat. Men drikk litt og litt så han ikke blir uttørret.

God bedring.

Anonymkode: 821ac...b67

Skrevet

Drikke med sugerør fungerer for begge to,da klarer vi faktisk å holde på væsken.

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken mat pleier du å kjøpe inn til barn som har omgangssyke? Tenkte å kjøpe salt potetgull imorgen å vi har saft som han syns frister. Men tips til hva mer vi kan kjøpe inn?

Når all drikke kommer i retur så hjelper det gjerne å gi drikke på skje,er det en spiseskje hvert 5 minutt en skal prøve da? Husker det fungerte sist han hadde omgangssyke men er så lenge siden at jeg husker ikke helt hvor ofte vi ga drikke på skje,husker bare at han holdt på væsken når vi gjorde det på den måten.

Anonymkode: 76898...750

En til to teskjeer i minuttet. 

Og la ham slikke på en saftis.

Anonymkode: 06c31...780

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En til to teskjeer i minuttet. 

Og la ham slikke på en saftis.

Anonymkode: 06c31...780

Idag har han egentlig spist og drukket mye uten at det kommer i retur så han er nok på bedringens vei :)

Anonymkode: 76898...750

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...