Gå til innhold

Alenemor med 3 barn og økonomi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere i boutgifter hver mnd? Og hva har dere inn hver mnd? 

Om jeg blir alene med barna har jeg utbetalt 37.000. Lurer på hva som er reelt at jeg kan håndtere i boutgifter...

Anonymkode: 66f08...abd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva har dere i boutgifter hver mnd? Og hva har dere inn hver mnd? 

Om jeg blir alene med barna har jeg utbetalt 37.000. Lurer på hva som er reelt at jeg kan håndtere i boutgifter...

Det kan du! Hvis det er ille så må du skifte bolig. Jeg har utbetalt 26000 i lønn, klarer det fint. Men har ikke råd til stor enebolig altså. 

Anonymkode: cb0fd...53d

Skrevet

To lønninger. 56000 inn hver mnd + barnetrygd for 2 barn. 

Boutgifter: 15000 + strøm. 

Sfo, barnehage og barnebidrag totalt 10,000 kr ut hver mnd. 

2 biler, studielån, bompenger, kredittgjeld som nedbetales. Går akkurat i 0.

Har en kusine som er alenemor m to. 12000 i husleie gikk akkurat, 15000 ble for mye. 

Anonymkode: d8d1c...3a1

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan du! Hvis det er ille så må du skifte bolig. Jeg har utbetalt 26000 i lønn, klarer det fint. Men har ikke råd til stor enebolig altså. 

Forsto ikke helt svaret. Lurte på hva jeg reelt kan bruke på boutgifter i mnd....

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

To lønninger. 56000 inn hver mnd + barnetrygd for 2 barn. 

Boutgifter: 15000 + strøm. 

Sfo, barnehage og barnebidrag totalt 10,000 kr ut hver mnd. 

2 biler, studielån, bompenger, kredittgjeld som nedbetales. Går akkurat i 0.

Har en kusine som er alenemor m to. 12000 i husleie gikk akkurat, 15000 ble for mye. 

Men da er du jo ikke alene. Og har masse utgifter jeg ikke får... hva tjente kusina di da?

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forsto ikke helt svaret. Lurte på hva jeg reelt kan bruke på boutgifter i mnd....

Å, da misforsto jeg deg. Jeg klarer 11000kr i boutgifter men det er ubehagelig trangt:/ Har bidrag fra far på 6000kr mnd pluss barnetrygd utenom vanlig inntekt. Snart bare ett barnehagebarn. 

Skrevet

Alt kommer jo an på hvilke andre utgifter du har i tillegg til husleie/lån.  Du må sette opp et budsjett. 

Vet ikke hvor mye kusina mi tjener, vet at hun tjener bra, men sliter m gammel gjeld... og plutselig stoppet ene barnefar å betale bidrag... så alt avhenger av hvor mange andre faste utgifter du har. Tror SIFO har en kalkulator på nettsiden som du kan teste. 

Skrevet

Det kommer an på andre utgifter da. Jeg er alene og har ca 47 000 i mnd. Har lån på 11 000 og husleie på nesten 5000. Så kommer studielån, strøm, bil og alt annet... Du bør jo se på hva du trenger å sitte igjen med, mye er jo prioriteringer. Jeg bor dyrt men betaler ned til meg selv. Tidligere leide jeg for 13 000. Det var mye penger "rett ut". 

Anonymkode: 6c8a8...5c2

Skrevet

2 barn. Rekkehus. Klarte med på 32 000. Etter overgangsstønad mistet jeg 6000kr i mnd. Klarer oss nå også. Trangt men må man så må man. Ufør.

Anonymkode: 035fb...7a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...