Gå til innhold

Dere som gikk over terminen med nummer 1

Anbefalte innlegg

Skrevet

....Når ble baby nr 2 født i forhold til terminen?

Med nr 1 høsten 2014 gikk jeg 6 dager over terminen. Fødselen startet spontant. 

Nå er jeg gravid med nummer 2 og terminen er på søndag. Spenningen stiger i takt med at tiden går. Noen ganger kjenner jeg på redselen for at jeg må igangsettes, men sjansen er vel liten siden første baby kom spontant? 

Anonymkode: 9ad39...554

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tre første ble født tre dager etter termin, spent på om det blir det samme nå med nr fire. Vet ikke hvor stor sjansen er men basert på omgangskretsen min så vil jeg si at det er ett svært lite mindretall som har blitt satt i gang med noen av fødselene sine.

Skrevet

Begge mine er indusert da kroppen min ikke klarer å sette i gang skikkelig selv (maserier uten effekt i flere dager).

Første kom på dag +10 og andre kom på dag +7 etter tre dager med maserier, før de endelig hjalp meg videre.

Anonymkode: 2b159...872

Skrevet

12 dager over med Nr 1, 11 dager over med Nr 2. Ble desverre satt igang med begge 😬😬

Anonymkode: 98319...b7f

Skrevet

Jeg tror jeg er en elefant. Jeg har gått over hver gang. Så jeg har rett og slett litt lengre svangerskap, har jeg konkludert med.

Skrevet

8 dager over med første, 4 dager over med andre. Begge startet spontant, og begge endte i hasteks.

Anonymkode: 7f03e...b57

Skrevet
29 minutter siden, amandine skrev:

Jeg tror jeg er en elefant. Jeg har gått over hver gang. Så jeg har rett og slett litt lengre svangerskap, har jeg konkludert med.

Hehe elefant faktisk. Elefanter er gravide i 2 år? 

Enten har du lengre svangerskap eller så har de feilberegnet terminen? Ingen målinger er vel nøyaktige. 

Hvor lenge over terminen gikk du med dine barn?

HI

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe elefant faktisk. Elefanter er gravide i 2 år? 

Enten har du lengre svangerskap eller så har de feilberegnet terminen? Ingen målinger er vel nøyaktige. 

Hvor lenge over terminen gikk du med dine barn?

HI

Det føltes som et par år, hvertfall, og jeg så vel omtrent ut som en elefant, også. Ha ha ha det er de lengste dagene i mitt liv. Jeg har konkludert med at mine svangerskap er litt lange, og tenker at termin ikke er en eksakt vitenskap. Har gått fra en til to uker forbi datoen hver gang.

Skrevet

Gikk 11 dager over med første. Nr 2 var en luring som kom 8 dager før. 

Anonymkode: 99083...e1a

Skrevet
10 minutter siden, amandine skrev:

Det føltes som et par år, hvertfall, og jeg så vel omtrent ut som en elefant, også. Ha ha ha det er de lengste dagene i mitt liv. Jeg har konkludert med at mine svangerskap er litt lange, og tenker at termin ikke er en eksakt vitenskap. Har gått fra en til to uker forbi datoen hver gang.

Termin er ikke eksakt vitenskap nei . Jeg føler se som føder 1-2 uker før termin er skikkelig heldig. 

Dersom jeg skulle valgt ville jeg heller gått litt over termin enn å føde prematurt så sånn sett er jeg takknemlig.

Å gå en til to uker forbi datoen er evig nok så skjønner at det føltes som et par år. 

HI

Skrevet

12 dager over med første,  10 dager med andre.

Anonymkode: 7cfed...f1f

Skrevet
16 timer siden, Anarkali skrev:

De tre første ble født tre dager etter termin, spent på om det blir det samme nå med nr fire. Vet ikke hvor stor sjansen er men basert på omgangskretsen min så vil jeg si at det er ett svært lite mindretall som har blitt satt i gang med noen av fødselene sine.

Det kan stemme. De aller fleste fødsler starter spontant, heldigvis

Skrevet

Førstemann ble født 5 dager over (startet 4 dager over) og andre kom 3 dager over (startet 2 dager over).

Anonymkode: 8e738...f0a

Skrevet

3 dager over med første, 7 dager over med nr 2 og nr 3 kom på termindato

Anonymkode: 6632c...1c4

Skrevet

Første kom 12 dager over termin. Andre på igangsatt 12 dager over. 

Anonymkode: 934f5...b78

Skrevet

1. 5 dager over termin.

2. Igangsatt 14 dager over termin.

Anonymkode: a2736...799

Skrevet

Nr.1 født 12 dager etter termin.

Nr.2 født 2 dager etter termin.

Nr.3 født 1 dag før termin etter hyppig fødselsfremkallende akupunktur.

Anonymkode: 80aa5...25a

Skrevet
On 6/5/2019 at 5:43 PM, Anonym bruker said:

....Når ble baby nr 2 født i forhold til terminen?

Med nr 1 høsten 2014 gikk jeg 6 dager over terminen. Fødselen startet spontant. 

Nå er jeg gravid med nummer 2 og terminen er på søndag. Spenningen stiger i takt med at tiden går. Noen ganger kjenner jeg på redselen for at jeg må igangsettes, men sjansen er vel liten siden første baby kom spontant? 

Første 10 dager senere og andre mann 11 dager senere, måtte sette igang med begge, da ingen av de ville ut . Venter 3 mann om 3 mnd og har fått keisersnitt fordi de 2 forrige nok det over 30 timer før de var ute

Anonymkode: ddf4f...7ac

Skrevet

Eldste ble født 12 dager over termin, og moren gikk langt over termin med både storebroren min og meg, så jeg var mentalt forberedt på å gå over termin med nummer to også, men hun kom heldigvis bare to dager over termin :)

Anonymkode: 4c361...75a

Skrevet

Førstemann kom 12 dager over termin, igangsatt. Andremann kom 11 dager over termin, slapp akkurat å bli igangsatt. Med andremann hadde jeg tatt mye modningsakupunktur, og var på sjukehuset 2 ganger uka barnet ble født, for å bli tøyd/strippet for å prøve å starte fødsel av seg selv. 

Anonymkode: b93bd...a2f

Skrevet

Med første gikk jeg 10 dager over, andre kom 5 dager før.

Anonymkode: 12391...d72

Skrevet

Nr 1: 19 dager over

Nr 2: 16 dager over

Nr 3: 12 dager over

Nr 4: 7 dager over (igangsatt)

Anonymkode: 3d6e7...7a9

Skrevet

Førstemann gikk jeg 13 dager over.

Andremann kom dagen før, ble satt igang da vannet gikk og ingenting skjedde 

Anonymkode: 4fe2d...37d

Skrevet

Interessant hvor ulikt det kan være.

Jeg fødte barn nummer 2 to dager før terminen (natt til fredag). Han var 4120 gram og nr 1 (jente) ble født 6 dager over terminen og var 3328 gram. Helt utrolig hvor ulikt det kan være 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...