Gå til innhold

Langsynhet barn. Kan det bedres med årene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt startet med briller for 7-8 mnd siden. Ble videresendt etter 4-års kontroll og de fant ut at hun var +3.5.

Hun er ei aktiv lita jente så brillene får hard medfart (nå er fjerde paret ubrukelig).

Har lest at langsynhet kan bedres med tiden. 

Noen som har erfaring med dette? Har langsynheten gått nedover?

Anonymkode: 339a1...77f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laserøyne?

Anonymkode: 9145b...2a7

Skrevet

Min sønn har 8+ og den har ikke bedret seg. Han er nå 8 år. Men begynte med linser da han var 6 år. Jeg tar av og på de da 

Anonymkode: d9d6a...723

Skrevet

Jeg fikk briller som 8-9 åring, vet ikke om jeg burde hatt det tidligere, ble oppdaget da jeg ofte gikk på ting, dørkarmer og lignende.
Hadde da veldig sterke glass, husker ikke nå hvor sterke, men var veldig langsynt.

Mener det ble tatt ny synstest av meg i 12-13 års alder hvor synet hadde forbedret seg noe.

Brukte briller til ungdomsalder, da sluttet jeg fordi det ikke var "kult".

Tok ny synstest og ordnet meg briller før jeg begynte på høyskole som 30 åring. Da hadde synet forbedret seg ytterligere, og tok ny synstest igjen da jeg skulle kjøpe nye briller som 38 åring. Da hadde synet forværret seg litt, men ikke veldig mye.

Anonymkode: da0f0...a06

Skrevet

Jeg var +2 da jeg var på den alderen. Nå er jeg 35 og -3,75. Trengte ikke briller før på ungdomsskolen.

Anonymkode: 7e105...6c2

Skrevet

Tusen takk skjønne dere❤️ 

Ejg gikk i klasse med 2 som brukte briller fra barneskolen. Tror aldri vi tenkte noe over det selv om brillene på den tiden var så store at de dekket halve ansiktet.. Nå i dag er heldigvis barnebrillene veldig fine og jeg synes personlig at barn med briller er utrolig skjønne. Tror også at det er blitt mye kulere å bruke briller enn for et ti-år siden. Vi har ei i barnehagen som elsker briller og som har fått briller uten styrke fordi hun har så lyst på🙂

Det som er kjedelig med barn og briller er at det er fryktelig dyrt.. Vet noen sier at barn ikke bryr seg så mye om at glassene er fullstendig oppripet, men jeg personlig tror det går på at de ikke er modne nok alltid til å legge merke til at det er vanskelig å se.

Ser også at det hindrer ved å øve på snurre hjul, turn og aktive aktiviteter fordi brillene blir løse veldig veldig fort..

Så av rent praktiske årsaker skulle jeg ønske at hun ikke trengte briller, selv om jeg er fryktelig glad det ble fanget opp.

Jeg har lest at de aller fleste barn er langsynte ved skolealder, selv om de fleste ikke trenger briller fordi det ligger innenfor normalområdet. Har også som sagt lest at langsynhet kan forbedres, men uansett hva jeg søker på så kommer det ikke opp noe mer informasjon om dette.. Derfor jeg tenkte å høre med dere om det var noen som hadde mer kunnskap eller erfaring enn meg.. 

Setter stor pris på alle tilbakemeldingene.

Hi

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk skjønne dere❤️ 

Ejg gikk i klasse med 2 som brukte briller fra barneskolen. Tror aldri vi tenkte noe over det selv om brillene på den tiden var så store at de dekket halve ansiktet.. Nå i dag er heldigvis barnebrillene veldig fine og jeg synes personlig at barn med briller er utrolig skjønne. Tror også at det er blitt mye kulere å bruke briller enn for et ti-år siden. Vi har ei i barnehagen som elsker briller og som har fått briller uten styrke fordi hun har så lyst på🙂

Det som er kjedelig med barn og briller er at det er fryktelig dyrt.. Vet noen sier at barn ikke bryr seg så mye om at glassene er fullstendig oppripet, men jeg personlig tror det går på at de ikke er modne nok alltid til å legge merke til at det er vanskelig å se.

Ser også at det hindrer ved å øve på snurre hjul, turn og aktive aktiviteter fordi brillene blir løse veldig veldig fort..

Så av rent praktiske årsaker skulle jeg ønske at hun ikke trengte briller, selv om jeg er fryktelig glad det ble fanget opp.

Jeg har lest at de aller fleste barn er langsynte ved skolealder, selv om de fleste ikke trenger briller fordi det ligger innenfor normalområdet. Har også som sagt lest at langsynhet kan forbedres, men uansett hva jeg søker på så kommer det ikke opp noe mer informasjon om dette.. Derfor jeg tenkte å høre med dere om det var noen som hadde mer kunnskap eller erfaring enn meg.. 

Setter stor pris på alle tilbakemeldingene.

Hi

Min erfaring er at det ikke blir bedre men mye verre med årene. Gutten min hadde +1.8 for 8mnd siden nå har han nå har han +2.75.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...