Gå til innhold

Huawei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ha ny tlf. Var det ikkje noko tull med huawai og Google? Er det dumt å kjøpe denne?

Anonymkode: 639fc...313

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har huawei og er veldig fornøyd med den, men jeg tror jeg ville ventet litt og sett an om jeg skulle ha ny telefon i dag.

Foreløbig er det ingen problemer, men google (og en stor leverandør til) har avsluttet samarbeidet med dem så den dagen det kommer oppdateringer på alt fra Google play og andre steder så vil ikke Huawei telefonene få disse oppdateringene...

De sier jo at huawei kommer til å lage sine egne plattformer, så du kan handle apper osv i deres egene nye apper, men jeg vet ærlig talt ikke hva som kommer til å skje, og det vet vel ikke andre heller?

Anonymkode: 521fa...de2

Skrevet
Huawei-mobiler selges billig (brukt) nå, og billigere blir de. Burde du kjøpe en?

Nei. Ikke fordi det er noe galt med Huawei, men fordi... Hvis Trumps USA virkelig trekker strikken langt så vil de blokkere alle Huawei-mobiler fra GSM-nettet.

En hver mobil har en IMEI-kode. Blant annet, i denne koden, er informasjon om hvilken produsent det er som har laget mobilen. I tillegg har du modell. Det var slik de blokkerte Samsung Galaxy Note 7 i sin tid. Ved å blokkere alle mobiler med IMEI tilsvarende Samsung Galaxy Note 7 fra å bruke mobilnettverkene. Slik at det ikke var mulig å ringe, ta imot samtaler, bruke internett, eller hva som, med mobilen, hvis en prøvde å bruke en Samsung Galaxy Note 7.

Går USA helt av skaftet så blokkerer de, og forlanger at alle deres "venner" gjør det samme, alle Huawei-mobiler fra nettverkene sine.

Det er ikke umulig å forandre IMEI på en mobil. Men det er ikke noe folk flest driver på med eller kan.

Så det er absolutt ikke å anbefale å kjøpe en Huawei-mobil, med mindre det er snakk om penger du er villig til å tape.

Anonymkode: 4d8e0...13e

Skrevet

Her er hva Huawei faktisk har lyvd om:

Anonymkode: 4d8e0...13e

Skrevet

Synd. De har uten tvil verdens beste mobil med verdens beste mobilkamera.

Anonymkode: f82f9...1b8

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Synd. De har uten tvil verdens beste mobil med verdens beste mobilkamera.

Anonymkode: f82f9...1b8

Og så er deres leder verdensmester i å henrette de som ikke danser etter hans pipe. 

Anonymkode: ac674...b4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...