Gå til innhold

Annonyme gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en del penger som vi strengt tatt ikke trenger. Familien har også greie inntekter og selv om noen av dem har et forbruk som gjør at de ønsker seg mer penger er det ikke noe de trenger.

Vi tenker å gi et par hundre tusen til en av ungenes aktiviteter. De har gjort mye for vårt barn og kan være viktige for andre.

Jeg har egentlig ikke så lyst til at så mange, inklusive egne barn, vet hvor pengene kommer fra. Spørsmålet er hvordan man gjør det i praksiss. Vi kan jo ikke ta ut 200.000 i kontanter og legge i postkassa heller.

Anonymkode: 9e9ff...c14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med styret. 

Jeg vet ikke hvordan du fikser det praktiske, men da jeg var i korpsstyret, fikk vi en anonym gave på 20.000. Leder fortalte oss at det var en anonym gave, men hun visste likevel hvem det var. Siden det var hun som hadde ordnet med det praktiske rundt overføringen. 

Du kan ev høre med banken.

Anonymkode: 2446e...be5

Skrevet

Lederen av idrettslaget her har fått 500.000kr x 2 i postkassa som er gitt anonymt til idrettslaget.

ellers gir du beskjed til leder/kasserer av styret at du ønsker å donere anonymt

Anonymkode: 22b70...7a2

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lederen av idrettslaget her har fått 500.000kr x 2 i postkassa som er gitt anonymt til idrettslaget.

ellers gir du beskjed til leder/kasserer av styret at du ønsker å donere anonymt

Anonymkode: 22b70...7a2

Kontanter er utelukket. Da hadde jeg bare fått trøbbel med skattetaten og så har jeg egentlig ikke lyst til at styret skal vote at pengene kommee fra oss.

Det kan jo hende banken kan være mellommann. Det går an å undersøke.

Anonymkode: 9e9ff...c14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...