Gå til innhold

Synstap/reduksjon på ett øye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig legetime for noe annet i morgen, men på mandag startet jeg å miste synet på venstre øye, det er ikke helt borte, ser lys og skygger, men ingen farger på det øyet. Hvis jeg lukker høyre øye klarer jeg ikke se hva noenting er. I går begynte det også å gjøre vondt bak/i (?) øyet, og det gjør vondt å flytte på det. I tillegg har jeg, logisk nok, litt problemer med dybdesynet..

Kan jeg ringe og høre om de har noen ledige tider i dag i stedet, eller blir det masete? Har jo ikke noen akutte symptomer, ingen feber eller slikt. Har time klokken 11 i morgen, så blir jo ikke så mye lenger å vente. Syns bare det er litt ekkelt å gå sånn her.

Anonymkode: 3770e...65e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du mistet synet på mandag burde du ringe legen med en gang.

Anonymkode: cc83a...cab

Skrevet

Hastetime med en gang. Som hun over skriver, du burde vært det mandag. Ved synstap kan minutter være avgjørende for resultatet. 

Anonymkode: 072df...07b

Skrevet

Takk for svar, da er det innafor å ringe når de åpner. Det var ikke ett akutt synstap, kom gradvis, så jeg tenkte ikke det var så ille..før i går, men da følte jeg liksom det var så nærme legetimen jeg hadde at jeg kunne/burde vente.

hi

Skrevet

Legevakt. 

Anonymkode: 57ffc...516

Skrevet

Høres ut som netthinneløsning. Det må fikses asap, hvis ikke er det fare for permanent tap av syn. 

Anonymkode: 7ca49...a23

Skrevet

Var hos legen som henviste meg videre til øyelege på sykehus med mistanke om optikusnevritt(?), venter på å få komme inn nå.

hi

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var hos legen som henviste meg videre til øyelege på sykehus med mistanke om optikusnevritt(?), venter på å få komme inn nå.

hi

Hvordan gikk det?

lykke til ❤️

Anonymkode: a3dc4...5ad

Skrevet
På 5.6.2019 den 20.47, Anonym bruker skrev:

Hvordan gikk det?

lykke til ❤️

Anonymkode: a3dc4...5ad

Ble sendt rett til sykehuset, innlagt ennå og får intavenøs høydose-kortison. De tror det er optikusnevritt, og skal ta en del andre tester for å utelukke diverse og eventuelt se om det er en underliggende sykdom som er grunnen til dette her. Så får bare være tålmodig en stund nå. 95% sjanse for at synet kommer 100% tilbake, og det er godt å vite :)

Tusen takk!

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...