Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #1 Skrevet 4. juni 2019 Jeg skjønner ikke helt hvordan livet skal gå opp lengre? Jeg har fått meg jobb hvor jeg jobber dag/kveld. Mannen jobber egentlig fra 8-16, men ofte er han nødt til å jobbe overtid til langt på kveld. Han har en jobb som kan kreve dette av ham. Vi har ei datter som er 7 år og videre har vi ingen familie i nærheten. Det er bare oss. Jeg kjenner det er utrolig leit at datteren vår er nødt til å være så mange timer alene på dagtid. Det har aldri vært noen problemer med å være alene når jeg har vært student siden praksisplassene alltid har vært snille og tilpasset turnusen min, men sånn vil det jo ikke fortsette å være. Hvordan klarer dere å få hverdagskabalen til å gå opp? Jeg fatter bare ikke helt hvordan folk får det til med turnus og gjerne at mor/far er aleneforelder? Gi meg dine triks! Anonymkode: a2d19...950
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #2 Skrevet 5. juni 2019 Jeg jobber 90% natt, tjener bedre enn på dag/kveld. Er alltid i huset og kan vekkes hvis noe skjer med ungene etter skolen, men blir veldig døgnvill av så stor nattstilling. Anonymkode: f4118...e41
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #3 Skrevet 5. juni 2019 Det samme. Jeg jobber natt nå de årene barna er små. Det går veldig fint. Anonymkode: dc5be...8c3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #4 Skrevet 5. juni 2019 Jeg er alene med to - men de er litt eldre enn din nå, så da løser en del ting seg enklere. Jeg brukte å ha to ungdomsskole/videregående-ungdommer som var barnevakt når det trengtes. De dager hvor det ikke gikk opp på annen måte. De sørget for middag eller var barnevakt på kvelden alt etter hva som trengtes. Barna likte dem veldig godt og de har stadig fin kontakt selvom vi ikke trenger barnevakt lengre. Det kostet jo litt, men jeg kunne jo ikke la barna være alene. Anonymkode: 7be15...d54
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #5 Skrevet 5. juni 2019 Siden mannen din har en så krevende jobb, har han sikkert god inntekt. Da ville jeg gått kraftig ned i stilling til jenta blir større. Da kan du heller ta ekstravakter når mannen er hjemme. Ungene først! Anonymkode: 94a88...cdc
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #6 Skrevet 5. juni 2019 En 7 åring bør ikke være mange timer alene. Barna går først så her må dere ta grep. Hvem skal ordne middag, hjelpe med lekser, høre om dagen, kjøre til aktiviteter osv? Hvilken type jobb har far som kan kreve overtid på så kort varsel? Kan det ikke tas hensyn til at han kan jobbe overtid de dagene det passer med turnusen din? Du får vel turnus i god tid. Anonymkode: 5d31b...7ef
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #7 Skrevet 5. juni 2019 Klarer meg fint fordi far også blir ansvarliggjort og også tar ansvar. De kollegaene mine som aksepterer at deres/jobbens behov nedprioriteres fordi mannen "er så viktig på jobb" klarer det i mindre grad. Gjett hva, min jobb er også viktig og jeg er viktig på jobb. Har jobba 100% todelt turnus siden før jeg fikk barn, og det er selvsagt at mannen ikke kan jobbe overtid de dagene jeg har kveldsvakt. Det må taes på andre dager. Det var murring i starten, jobben er vant med at han er den som blir igjen uansett hva. Men nå har det sunket inn og ting går greit. Anonymkode: 9b24f...697
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #8 Skrevet 5. juni 2019 Turnusliv er puslespill og evig logistikk.... Å greie seg uten familie/mann som kan bidra er ekstremt vanskelig om man jobber turnus, helger, kvelder og helligdager må jo noen andre stille opp. Vi har lite familie nær oss, men med 2 ukers varsel kan familie komme og hjelpe og har greid oss uten innleid barnevakt. Vi lever med nøye planer for ukene og da går det. Min mann kan også plutselig måtte jobbe på kvelden, men kan ofte ta det hjemme. Han må ofte gå tidligere fra jobb og jobbe resten hjemmefra. Han reiser noe, men det tilrettelegges min turnus. Arbeidsplassen hans må innfinne seg med at han har barn og kone med turnus. Jeg bytter selvsagt også vakter om han må reise og jeg har kveldsvakt, men i den siste jobben har det vært vanskelig. Jeg har jobbet 80-100 %. 100 % fungerte dårlig og gikk ned til 80 %, nå jobber jeg nesten 100 %. Jeg hadde ønsketurnus de første fem årene med barn, funket bra, la hele turnusen opp etter familielivet, men begynte så tidlig på jobb at mannen måtte levere i barnehage og pga nærhet til hans jobb hentet han og. Helt avhengig av han. Tror barnet så mer til han enn meg... Deretter 5 år med dag/kveld 6 uker turnus som ble tilrettelagt meg men med noen kveldsvakter på dager som passet familien. Der var det å bytte om noe plutselig dukket opp. Fremdeles en jobb hvor jeg var avhengig av at mannen hadde fleksijobb og kunne stille opp. Nå har jeg hatt 1 1/2 år med en jobb med 2-3 kveldsvakter pr uke og totalt uten forståelse for den enkeltes behov og ønsker fra arbeidgiver. Gir opp. Dette funker ikke i familien. Mannen må ta alle lekser, fritidsaktiviteter, må jobbe på kvelden etter han har hjulpet barna. Har derfor sagt opp. funnet meg en dagstilling. håper på bedre tider. Jeg har nå sagt opp en jobb i helsevesenet som var kjempespennende og innenfor midt favorittområde, men når arbeidsgiver er så lite fleksibel mister man folk.... Anonymkode: a097c...d92
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #9 Skrevet 5. juni 2019 Jeg jobber bare todelt turnus, men mannen kan selvfølgelig ikke jobbe overtid når jeg jobber kveld, det sier seg selv. Ungene har gått på sfo frem til 3.klasse så ingen har vært timevis alene hjemme. Fra midten av 2.klasse begynte de å gå fra sfo kl 15 og var hjemme litt før eller samtidig som oss (mannen slutter 15.15 når han ikke jobber overtid). Ungene har hatt mye venner, så fra de begynte å gå hjem rett fra skolen har de stort sett vært sammen med venner og hatt det helt greit. Mannen min jobber mye, men han tilpasser overtiden mye selv. Han kan si at denne uken er jeg nødt til å jobbe overtid et par dager, men han tar da selvfølgelig et par dager som jeg er hjemme. Han kan også jobbe f.eks 8 til 12 en lørdag og få unna ganske mye arbeid og fremdeles ha tid til familien etterpå, men selvfølgelig ikke en lørdag jeg jobber. Anonymkode: 59dbd...f35
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #10 Skrevet 5. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Siden mannen din har en så krevende jobb, har han sikkert god inntekt. Da ville jeg gått kraftig ned i stilling til jenta blir større. Da kan du heller ta ekstravakter når mannen er hjemme. Ungene først! Anonymkode: 94a88...cdc Ser virkelig frem til dagen hvor krevende jobb = god inntekt. Anonymkode: a0c1e...843
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #11 Skrevet 5. juni 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser virkelig frem til dagen hvor krevende jobb = god inntekt. Anonymkode: a0c1e...843 Mann med mye overtid tjener garantert mer enn en sykepleier. Sånn er det bare! Anonymkode: 94a88...cdc
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #12 Skrevet 5. juni 2019 Jeg har 50% natt fast, men sist år jobbet jeg 110. Stort sett natt, noen kvelder når det passer. Hjemme på dagtid, årslønn på over 700000. Helt gull for oss, føler heller ikke at jeg jobber så mye. Mann jobber 8-16. Liten nattstilling gjør at jeg jobber lite i ferieuker for barna, er jeg heldig så har jeg helt fri. Tar aldri ekstra da. Aldri juleaften kveld. Supert! Anonymkode: fc190...7b0
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #13 Skrevet 5. juni 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mann med mye overtid tjener garantert mer enn en sykepleier. Sånn er det bare! Anonymkode: 94a88...cdc Det er det da virkelig ingen automatikk i! Anonymkode: 550f3...213
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #14 Skrevet 5. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har 50% natt fast, men sist år jobbet jeg 110. Stort sett natt, noen kvelder når det passer. Hjemme på dagtid, årslønn på over 700000. Helt gull for oss, føler heller ikke at jeg jobber så mye. Mann jobber 8-16. Liten nattstilling gjør at jeg jobber lite i ferieuker for barna, er jeg heldig så har jeg helt fri. Tar aldri ekstra da. Aldri juleaften kveld. Supert! Anonymkode: fc190...7b0 Hvordan i alle dager får du den lønna? Anonymkode: 94a88...cdc
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #15 Skrevet 5. juni 2019 Som sagt, jobber stort sett bare vakter med tillegg, har max ansiennitet (over 16 år) Anonymkode: fc190...7b0
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #16 Skrevet 5. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvordan i alle dager får du den lønna? Anonymkode: 94a88...cdc På natt går det om du jobber mye. Ikke meg som svarte, men likevel. Min faste stilling, 45%, 7 vakter i måneden à 10 timer gir meg utbetalt 23 000. Du maxer på tillegg hver eneste vakt. Anonymkode: dc5be...8c3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #17 Skrevet 5. juni 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har 50% natt fast, men sist år jobbet jeg 110. Stort sett natt, noen kvelder når det passer. Hjemme på dagtid, årslønn på over 700000. Helt gull for oss, føler heller ikke at jeg jobber så mye. Mann jobber 8-16. Liten nattstilling gjør at jeg jobber lite i ferieuker for barna, er jeg heldig så har jeg helt fri. Tar aldri ekstra da. Aldri juleaften kveld. Supert! Anonymkode: fc190...7b0 Jeg gjør det på samme måte. Anonymkode: dc5be...8c3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #18 Skrevet 5. juni 2019 Så svaret er egentlig å finne seg dagjobb eventuelt jobbe rene nattevakter? Hmm. Jeg har søkt på noen poliklinikker, men det er jo nesten umulig å anskaffe seg jobb der uten å være ansatt i sengeposten som er tilknyttet poliklinikken.. Jeg tror jeg må gå litt i tenkeboksen, eventuelt bare søke og søke på poliklinikker/legesenter. Å jobbe ren natt tror jeg at jeg ikke vil takle i lengden, dessverre. Frister veldig, men vet at da blir jeg helt ødelagt og har iallefall ikke energi til familiesysler. Men dere som jobber 50% natt. Hvor mange vakter utgjør det? HI Anonymkode: a2d19...950
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #19 Skrevet 5. juni 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så svaret er egentlig å finne seg dagjobb eventuelt jobbe rene nattevakter? Hmm. Jeg har søkt på noen poliklinikker, men det er jo nesten umulig å anskaffe seg jobb der uten å være ansatt i sengeposten som er tilknyttet poliklinikken.. Jeg tror jeg må gå litt i tenkeboksen, eventuelt bare søke og søke på poliklinikker/legesenter. Å jobbe ren natt tror jeg at jeg ikke vil takle i lengden, dessverre. Frister veldig, men vet at da blir jeg helt ødelagt og har iallefall ikke energi til familiesysler. Men dere som jobber 50% natt. Hvor mange vakter utgjør det? HI Anonymkode: a2d19...950 Min 50 natt har utbetalt inkl tillegg ca 23-24 000 . Årslønn ca 500 pluss tillegg. Jeg legger meg klokken 8.30 og sover til 14-15. Ca 7-8 vakter i måneden, fra 22-08. Anonymkode: dc5be...8c3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #20 Skrevet 5. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Min 50 natt har utbetalt inkl tillegg ca 23-24 000 . Årslønn ca 500 pluss tillegg. Jeg legger meg klokken 8.30 og sover til 14-15. Ca 7-8 vakter i måneden, fra 22-08. Anonymkode: dc5be...8c3 Oj! Det var jo virkelig ikke ille! Kan jeg spørre om du jobber i KS eller Spekter? Anonymkode: a2d19...950
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #21 Skrevet 5. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Min 50 natt har utbetalt inkl tillegg ca 23-24 000 . Årslønn ca 500 pluss tillegg. Jeg legger meg klokken 8.30 og sover til 14-15. Ca 7-8 vakter i måneden, fra 22-08. Anonymkode: dc5be...8c3 Har fast 10 dager fri etter vakthelg, så to vakter, så fem dager fri og to vakter etc. Jobber hver tredje helg. Anonymkode: dc5be...8c3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #22 Skrevet 5. juni 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oj! Det var jo virkelig ikke ille! Kan jeg spørre om du jobber i KS eller Spekter? Anonymkode: a2d19...950 Kommunen Anonymkode: dc5be...8c3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #23 Skrevet 5. juni 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: En 7 åring bør ikke være mange timer alene. Barna går først så her må dere ta grep. Hvem skal ordne middag, hjelpe med lekser, høre om dagen, kjøre til aktiviteter osv? Hvilken type jobb har far som kan kreve overtid på så kort varsel? Kan det ikke tas hensyn til at han kan jobbe overtid de dagene det passer med turnusen din? Du får vel turnus i god tid. Anonymkode: 5d31b...7ef Både ja og nei. Jobben kan ikke i så måte "kreve" av ham å bli igjen etter stengetid. Men han er behandler, er ofte pasienter trenger hjelp hvorpå han blir nødt til å handle der og da. Han kan selvfølgelig velge å ikke svare eller bare dra hjem. Men er jo utrolig tragisk hvis pasienten, la oss si skadet seg selv eller andre - hvorpå han _egentlig_ hadde muligheten til å stoppe hendelsen.. Hvis så skulle skje så vil han jo i verste fall kunne miste autorisasjonen sin eller få ei real ripe i lakken.. Men vi er litt i tankeboksen om å bare si opp stillingene våre for så å flytte til hvor vi har familie og anskaffe nye jobber. Da er hverdagen kanskje litt enklere om ikke annet, selv om det karrièremessig er å skyte seg selv i foten for mannens del. Å være avhengig av innleid barnepassere kjenner jeg er litt dumt også. Blir jo så dyrt at da kunne jeg like gjerne sagt opp stillingen for så å være husmor og ta korte vikariat i ny og ned.. HI Anonymkode: a2d19...950
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #24 Skrevet 5. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så svaret er egentlig å finne seg dagjobb eventuelt jobbe rene nattevakter? Hmm. Jeg har søkt på noen poliklinikker, men det er jo nesten umulig å anskaffe seg jobb der uten å være ansatt i sengeposten som er tilknyttet poliklinikken.. Jeg tror jeg må gå litt i tenkeboksen, eventuelt bare søke og søke på poliklinikker/legesenter. Å jobbe ren natt tror jeg at jeg ikke vil takle i lengden, dessverre. Frister veldig, men vet at da blir jeg helt ødelagt og har iallefall ikke energi til familiesysler. Men dere som jobber 50% natt. Hvor mange vakter utgjør det? HI Anonymkode: a2d19...950 Jeg jobber 52% natt og jobber 3 netter 3 hver helg. Mellom helgene har jeg 1-3 vakter, noen ganger 5. Veldig uregelmessig turnus. Utbetalt 23000 på dette. Anonymkode: fc190...7b0
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #25 Skrevet 5. juni 2019 Naboen her er sykepleier, og har en mann som er øverste sjef i et firma og stadig må jobbe overtid, reise til utlandet osv. Hun har valgt å ikke ha noen fast stilling. Hun er "ringehjelp" på to avdelinger på sykehuset og tar bare vakter når mannen er hjemme. Hun jobber stort sett bare natt, en uke kanskje fire netter, en annen uke ingenting. Hun har en helt greit årslønn på den måten. Anonymkode: 59dbd...f35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå