Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #1 Skrevet 4. juni 2019 Jeg tror det er bekkenløsning jeg har. Er i uke 27 nå. Det begynte sånn smått for ca 6-7 uker siden, og har blitt verre den siste uka. Har forholdsvis kort vei til jobb, 8-10 min å gå, og har presset meg til å gå t/r jobb hele tiden. Er derimot lykkelig dersom noen spør om jeg vil sitte på hjem igjen fra jobb. Har også fått mannen til å hente meg noen ganger, da jeg er ganske sliten etter en hel dag på jobb. Ser det står at skigåing ikke er gunstig ved bekkenløsning, hva med generell gåing? Er såpass sliten, og er også 50% sykemeldt, så det er liksom sånn at denne spaserturen til jobb (og noe ganger også fra jobb) er den mosjonen jeg får iløpet av dagen, hvis man ser bortfra rundt i huset for å sette på vaskemaskin/tørketrommel og lignende. Jeg kjenner ubehaget bedre når jeg går. Har så lyst å komme meg på hytta, men det er et stykke å gå i ulendt terreng, hvordan er det for bekkenløsning? Har det noen påvirkning generelt? Blir det verre dersom man belaster bekkenet mer? Kan overnatte, så trenger ikke gå begge veier på en dag. Anonymkode: e462d...5c4
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #2 Skrevet 5. juni 2019 Virkelig ingen som har/har hatt bekkenløsning her? Selv om dette er mitt 3. svangerskap, er bekkenløsning helt ukjent for meg. Men trodde det var relativt vanlig. HI Anonymkode: e462d...5c4
sug lut Skrevet 5. juni 2019 #3 Skrevet 5. juni 2019 Ikke press det. Aldri. Lytt til kroppen for det handler ikke om bare innspurten på svangerskapet, det handler kanskje om de neste fem årene eller resten av livet. For meg tok det fire år før jeg kunne gjøre alt igjen, ti år før jeg var smertefri. Gå minimalt og med korte geishaskritt. Unngå å sitte og stå om om det er vondt. Ligg på siden med pute mellom knærne. Hold ut.
amandine Skrevet 5. juni 2019 #4 Skrevet 5. juni 2019 Alt det sug lut sier. Lær deg hvor dine grenser går og hold deg på den riktige siden av grensen. Hold bena samlet når du går inn og ut av bil, for eksempel. Gå med gode sko, ta trappen baklengs. Prøv et bekkenbelte, og pass på at du bruker det spesielt rett etter fødselen når alt er strukket maksimalt. Ta hensyn til deg selv nå, det kan spare deg for mye senere. Jeg hadde store plager i 6 år etter første svangerskap, jeg kjenner det fremdeles. Eldste sønnen er nå 17..
sug lut Skrevet 5. juni 2019 #5 Skrevet 5. juni 2019 Fortsetter på Amandines gode råd: Reis deg alltid med lik tyngde på begge ben. Unngå alt som får bekkenet ut av plan, dvs sykkel, skigange, å stå på ett bein for å få på deg sokk eller sko. Tenk på hvordan du står opp fra seng og sofa, få tyngden godt fremover. Bruk sko som har et par cm høyde i hælen, ikke flate sko.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #6 Skrevet 5. juni 2019 Vi er så vant til at vi skal presse oss og strekke strikken, men med bekkenløsning er det altså stikk motsatt. Ikke press deg til å gå når det gjør vondt, klarer du ikke å jobbe, så gjør du ikke det. Det er snakk om en superkort periode av et forhåpentligvis et langt liv. Ta hensyn til deg selv og følg de gode rådene du har fått over her. Anonymkode: a92e9...792
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå