Gå til innhold

Hvilken smartelefon har din tenåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min sin mobil er ferdig. Må ha ny. Hun har hatt iphone 6, lurer på hva slags vi skal kjøpe.

Hva har deres ungdommer?

Anonymkode: 38877...c85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Iphone 8.

De er 15 og 18 år, og har lik telefon.

Anonymkode: 6e5c5...ef3

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Iphone 8.

De er 15 og 18 år, og har lik telefon.

Hvor mang GB? Betalte dere hele telefonen for begge, elle rmåtte de spytte i noe selv?

Skrevet

11 åringen har iphone7 og konfirmanten fikk IphoneX

Anonymkode: 497f4...1f5

Skrevet

IPhone xs max

Anonymkode: f0d31...aec

Skrevet

iPhone x , betalte 4000 selv , hun har 5 GB med rollover

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mang GB? Betalte dere hele telefonen for begge, elle rmåtte de spytte i noe selv?

64 GB og de fikk den av oss.

Siste telefonen 18-åringen fikk av oss, kjøpte den på black friday i fjor. Han har lærlingplass fra høsten og må heretter holde seg selv med sånt.

15-åringen sin er fra telenor med swap, han fikk den til jul.

Skrevet

14-åringen har iPhone 6s med 128GB. Han fikk den i bursdagsgave for halvannet år siden av oss.

Anonymkode: c7fff...b8e

Skrevet

Mine har iPhone 7. 11 og 13 år. Vi betaler tlf for de ennå. 18-åringen var ikke fornøyd med sin og kjøpte den nyeste med egne penger. Vi betaler fortsatt abonnement for henne da, så lenge hun bor hjemme. 

Anonymkode: 66185...816

Skrevet

En har iphone 7, betalt mesteparten selv. Den andre har Samsung A40, som er prisklassen vi sponser - hun ville ikke legge til noe penger selv for den dekker jo behovene uansett.

Anonymkode: d60fe...6c1

Skrevet

Datteren min på snart 13 år har iPhone 8. Kjøpt for bursdagspenger og oppsparte penger😁 

Skrevet

Skoleelever streiker for klimaet, og folk snakker om å få ned forbruket. Og så må, "må" tenåringer få den nyeste iPhonen? 

Anonymkode: 4ede5...770

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skoleelever streiker for klimaet, og folk snakker om å få ned forbruket. Og så må, "må" tenåringer få den nyeste iPhonen? 

Nei, de streiket for å få skoleledig. På skolen her jeg bor var det gjort en del hærverk etter å ha kastet sakser opp i taket, blant annet. De platene som måtte erstattes kostet flere tusen pr stykk. Når det ble tatt opp var det ingen av de foreldrene vars barn vi VET har vært med på det som erkjente at deres barn kunne ha vært med på det. For deres barn er jo engler som aldri gjør noe alt hjemme, det må jo være skolen som gjør noe galt i så fall...

Nei, barna streiket ikke for klimaet. De bryr seg ikke om klimaet. De bryr seg om å få fri fra skolen derimot.

Anonymkode: 53863...19a

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, veien til Rom ble ikke bygget på en dag, er det ikke det de sier.

Alle monner drar, og den streiken var det veldig mange barn/ungdommer som var med på bare for å få fri fra skolen. Men jeg tenker at ølittegranne bevissthet inn her og litt der, så blir de mer bevisste totalt.

Datteren min sa at mange gikk på Mc Donalds etter demonstrasjonene, også ble de hentet av foreldrene sine i byen, i bil, istedenfor å gå hjem.

Sønnen min ler av at de streiket for litt siden, men nå skal de kjøre fly til syden.

Men kanskje har de blitt litt mer bevisste i søppelsortering, bruk av plast eller noe, og mange bekker små.... De må jo begynne et sted, og kanskje blir neste generasjon enda mer bevisst.

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, veien til Rom ble ikke bygget på en dag, er det ikke det de sier.

Alle monner drar, og den streiken var det veldig mange barn/ungdommer som var med på bare for å få fri fra skolen. Men jeg tenker at ølittegranne bevissthet inn her og litt der, så blir de mer bevisste totalt.

Datteren min sa at mange gikk på Mc Donalds etter demonstrasjonene, også ble de hentet av foreldrene sine i byen, i bil, istedenfor å gå hjem.

Sønnen min ler av at de streiket for litt siden, men nå skal de kjøre fly til syden.

Men kanskje har de blitt litt mer bevisste i søppelsortering, bruk av plast eller noe, og mange bekker små.... De må jo begynne et sted, og kanskje blir neste generasjon enda mer bevisst.

Spørsmålet er vel om den neste generasjonen rekker å vokse opp før jorden blir ulevelig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...