Gå til innhold

Termin om 2 uker, mye vondt i magen og nedpress hele tiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt mye smertefulle kynnere i mange timer på natta,men har gitt seg nå. Har hatt mye nedpress idag og vært på do 4 gr pga nedpress,vondt når jeg tisser og vondt i lysken/magen. Er dette normalt el bør jeg ringe føden? Skal ha keisersnitt om under en uke. 

Anonymkode: 5f83d...40c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vondt når du tisser og i magen kan mistenke urinveisinfeksjon. Det igjen kan irritere livmor og trigge rier. Ettersom du skal ha KS om en uke, og det er sikkert en grun til det, så ville jeg ha ringt jm eller føden. 

Så får du tatt en uvi test. 

Hadde du ikke skulle hatt KS så hadde jeg tenkt "få sjekket uvi og nyt fødsel, for dette tyder på at noe er i gang" Basert på min kunnskap som mor selv 😉

Anonymkode: c00c4...1a3

Skrevet

Dette er 4 mann og har ikke vært så plaget før, sjekket meg for uvi for en uke siden uten utslag, men bør kanskje sjekke på nytt. Er ikke vondt der nede når jeg tisser, men får magesmerter mens jeg tisser og  5-10 min etter. Har hatt uvi flere gr tidligere og det føles ikke som det er det. Håper ikke det er noe på gang da jeg skal ha ks med god grunn,jeg kan ikke gå i fødsel. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er 4 mann og har ikke vært så plaget før, sjekket meg for uvi for en uke siden uten utslag, men bør kanskje sjekke på nytt. Er ikke vondt der nede når jeg tisser, men får magesmerter mens jeg tisser og  5-10 min etter. Har hatt uvi flere gr tidligere og det føles ikke som det er det. Håper ikke det er noe på gang da jeg skal ha ks med god grunn,jeg kan ikke gå i fødsel. 

Med tanke på planlagt ks, kontakt føden. Jeg hadde ganske lik opplevelse som deg og det endte i fødsel, 5 uker før termin. Lykke til☺️

Anonymkode: 8ba2e...e0e

Skrevet

Det at du har hatt vonde kynnere i natt kan tyde på at du modnes, jeg hadde også det da jeg ventet nr tre, og da jordmor sjekket meg hadde jeg 3 cm åpning, uten å ha gått i fødsel...

Mitt fjerde barn måtte tas med keisersnitt, men også der ville kroppen gjøre som den ville. Keisersnitt var satt opp 10 dager før termin, men 15 dager før termin gikk vannet og jeg fikk rier. Det var ikke noe problem altså, da måtte de bare ta keisersnittet med en gang. Jeg personlig synes det var helt greit, så slapp jeg gå og grue meg til det ;) Ble et "hastesnitt" klokken halv ti på kvelden 15 dager før termin istedenfor et planlagt snitt 10 dager før. Skriver haste i gåsetegn, for ingenting hastet jo sånn sett. Var ikke snakk om risiko for liv og helse liksom, var bare det at snittet måtte tas fordi fødselen hadde startet.

Anonymkode: ab6d8...d68

Skrevet

Har snakket med føden og skal opp og ta en urinprøve for å utelukke uvi, har sammentrekninger men ikke så vonde som natten før. Takk for svar :)

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har termin 10 juni, og sliter med smerter i blæra/magen sånn som deg når jeg tisser, og ofte en liten stund etter jeg har fått tømt blæra (ikke hver gang heldigvis, men flere ganger om dagen likevel). Har vært sånn noen uker, og jeg har vært hos legen 1 gang i uka og ikke fått påvist uvi. Legen min syntes heller ikke det hørtes ut som typiske uvi plager, så hun var ikke helt sikker på hvorfor jeg følte det sånn. Jeg tror det kanskje er fordi jeg ofte ikke føler at jeg må tisse lenger, tissefølelsen er borte, jeg får i stedet smerter/ubehag i blæra/magen og da er nok blære allerede ganske full, så kan jo kanskje være derfor. Prøver derfor å gå på do ofte selv om jeg ikke alltid føler at jeg må så mye på do, men kommer jo alltid noe 😅 Men sikkert lurt å dra å sjekke det sånn som du sier at du skal :) Også får du høre med de ang. sammentrekningene dine.

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...