Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #1 Skrevet 4. juni 2019 Skal gi blomster før begravelsen og er så usikker hva jeg skal skeive i kortet. Ønsker at hun skal vite at hun ikke er alene og har oss venninner som støtte. Syns også «kondolerer» er så upersonlig. noen fine forslag? Anonymkode: 7125c...29f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #2 Skrevet 4. juni 2019 Hva som helst som viser støtte og vennlighet. (Unntagen «du kan bare ringe hvis det er noe».) Anonymkode: 2b99e...b42
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #3 Skrevet 4. juni 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva som helst som viser støtte og vennlighet. (Unntagen «du kan bare ringe hvis det er noe».) Anonymkode: 2b99e...b42 Og hva i huleste er feil med det? Da er man nærtagen altså. Jeg fikk ett kort der det sto:" Føler med dere." Det syns jeg var fint. Anonymkode: 6bfc4...4fc
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #4 Skrevet 4. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og hva i huleste er feil med det? Da er man nærtagen altså. Jeg fikk ett kort der det sto:" Føler med dere." Det syns jeg var fint. Anonymkode: 6bfc4...4fc «Nærtagen»? Nei, jeg tenker bare at den gjenlevende ikke kommer til å benytte seg av det. Det kan føles uoverkommelig å løfte opp telefonen og ringe noen midt i deres travle hverdag og si «du, nå har jeg verken laget middag eller slått plenen, for jeg ligger bare på sofaen og gråter, gidder du å komme og gjøre det?» Det er jo en telefon som aldri vil bli tatt. Men det betyr ikke at personen ikke trenger hjelpen... Anonymkode: 2b99e...b42
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #5 Skrevet 4. juni 2019 Tenker på deg Føler med deg Vi er her for deg Slike ting er fint å skrive synes jeg. Anonymkode: 0fb89...c97
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #6 Skrevet 4. juni 2019 Tenker på deg er fint jeg mistet min nyfødte datter og fikk mye blomster fra venner, syns det passet fint å få kort hvor det sto slik. Trenger ikke skrive «bare ta kontakt om du vil». Det vet jeg allerede. Anonymkode: d94ce...9fb
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #7 Skrevet 4. juni 2019 Kjære Kari du er den tøffeste og sterkeste vi vet om. Dette kommer du til å klare, selv om det vil virke umulig. Vi kommer til å sende deg meldinger og vi kommer til å ringe på døren din. Mulig du vil se på det som litt mas, men vi vil hjelpe deg med det lille vi kan hjelpe med. Vi kommer innom med litt mat til frysa, og viss du hører noen i Hagen så er det mulig det er en av oss som slår gresset ditt. Sorg er hardt arbeid og vi klarer ikke tenke oss hva du nå går igjennom. Men vi er der ved siden av deg og vil både gråte og le med deg. Ola var en fantastisk mann og far. Vi kan ennå ikke skjønne at (skriv litt om hva som skjedde) har skjedd. vi tenker på deg og navn på barna. Vi skal hjelpe deg så godt vi klarer og du vet at du kan ringe oss når som helst, dag og natt. Det finnes ikke ord for å beskrive det du nå går igjennom. Vi vet at dette klarer du, selv om det nå virker helt umulig. store klemmer fra xxx og xxx skriv noe personlig. Disse kortene betydde mye for meg. Ikke vent at hun skal ringe. Møt opp på døra med middager, er gresset høyt så si at nå klipper du det (ikke skal jeg klippe gresset). Har hun små barn så be om å få hente de og levere i barnehagen, Evt ta de med på noe gøy i helgene. Ei venninne hos meg møtte opp første helgen. Jeg hadde svart alle at Joda det skulle nok gå greit i helgen, jeg følte jeg var til bry mer enn nok allerede. Så kommer Siri og Mari på døren lørdag morgen og ber om å få ta med ungene på en besøksgård. Mari ble igjen, beordret meg i seng så skulle hun rydde litt, lage middag og ta seg av alle blomstene som ringte på døra i ett kjør. Det var så godt å bare kunne slippe alt og bare få sørge uten å tenke på ungene og alt et par timer. jeg vil og oppfordre til å ikke sende blomster. Vi fikk så mange at huset stanket, jeg ble kvalm. Mari spurte om jeg ville ho skulle kjøre de til gamlehjemmet og gi de der. Jeg beholdt alle kortene og leste de flere ganger. Send heller en fruktkurv, et gavekort på pizza, eller en kurv med godteri osv. Anonymkode: e7a86...0c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå