Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Er ikke av typen som liker å sitte stille altså 😆😆 så jeg gruer meg litt ... noen råd,? Anonymkode: 25ad7...ad3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. juni 2019 #2 Skrevet 3. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er ikke av typen som liker å sitte stille altså 😆😆 så jeg gruer meg litt ... noen råd,? Anonymkode: 25ad7...ad3 Da ville jeg satset på nattflyvning. Ellers lydbok og iPad
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #3 Skrevet 3. juni 2019 Mine er heller ikke særlig stillesittende og eldste har ADHD, men flytur har gått overraskende greit, har hatt noen lange til usa og Asia til og med uten problemer. Trikset er å være rolig og ikke stresse, det smitter av på barna og pakke de rette tingene. Vi har alltid med litt småting å leke med, bok, tegnesaker, klistremerker og iPad med filmer og spill. En matpakke, litt kjeks, fruktbiter ol er alltid bra å ha på lur, ikke alltid flymaten smaker eller serveres i rett øyeblikk. For sikkerhetsskyld har jeg pastilleske og kjærlighet på pinne i veska, godteri er bedre enn skriking på fly! Kosedyr og teppe så de kan sove litt og husk for all del et enkelt klesskift, våtservietter og noen poser, veldig greit å ha ved all slags søl, kvalme ol! Anonymkode: 88969...bb2
Tøystykke Skrevet 3. juni 2019 #4 Skrevet 3. juni 2019 Aktivitetsblad, bærbar DVDspiller + hodetelefoner, sunn mat, nakkepute.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #5 Skrevet 3. juni 2019 Kan jeg ta med mat forbi sikkerhetskontroll?? Veldig småspist, så d hadde vært greit m egen mat. Anonymkode: 25ad7...ad3
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kan jeg ta med mat forbi sikkerhetskontroll?? Veldig småspist, så d hadde vært greit m egen mat. Anonymkode: 25ad7...ad3 Ja, bare det ikke er flytende mat så. Jeg hadde med meg en pose med pizzasnurrer sist, ingen så noe på det. Ellers er nettbrett, gjerne med filmer på (og headset!!!) veldig lurt. Fly er ikke tidspunktet å være streng med skjermtid, liksom. Anonymkode: 0996e...01f
the amazing spidermamma Skrevet 3. juni 2019 #7 Skrevet 3. juni 2019 Vi har hatt med småbarn på både lange togturer og flyturer. Vi har hatt med en liten matboks/koffert med forskjellige småting i. Litt kjeks, litt frukt, et par lekebiler, små figurer, småting til å plukke på og holde på med. Min erfaring er at det at det er smått i seg selv er litt stas. Hvis det i tillegg er innpakket, kan det jo bli litt ekstra spennende og porsjoneres litt utover (da må du ha kontroll over boksen og gjøre litt ut av det når du åpner). Vi hadde også med et dyrememo-spill som vi klippet en slisse i, sånn at man kunne putte brikkene nedi gjennom sprekken (litt som å putte penger på en sparegris). Dette var veldig stas, og ungene brukte lang tid på å putte nedi, ta ut osv. Og så er det helt greit med barn som går litt fram og tilbake i midtgangen.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #8 Skrevet 4. juni 2019 Start turen når dere går ut hjemmefra. Kos dere og ikke stress for å komme fram. prat om fly og flyplass, les gjerne en bok om det. Vi pratet om at alle skulle sitte i sele som i en bil osv. Utnytt den første tiden til å se på det som skjer inne og ute av vinduet. Ha med mat, litt godteri, iPad og øretelefoner. Slike klistermerker til å ta av og på er greie å bruke på vinduet. Bruk litt tid å gå på do. Les en bok osv. Anonymkode: 9bc08...8a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå