Gå til innhold

Kan jeg bruke sykemelding? (Maksdato og slik)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var sykemeldt lenge i ulike % og fikk brev fra nav om at maksdatoen min for sykemelding var 16.05.19. Da hadde jeg vært sykemeldt i 1 år. Jeg var 100% tilbake på jobb 14.04.19. Men kan jeg da bli sykemeldt nå og fortsatt ha rett på sykepenger? Siden jeg var 100% tilbake på jobb 1 mnd før maksdatoen min?

Noen som vet?

Anonymkode: 668ab...19f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei du må jobbe 100%en viss tid, er ikke sikker på lengden mer enn en mnd. 

Mulig du kan være sykemeldt en mnd nå med sykepenger. 

Endret av Mamma_til_2
Skrevet
1 minutt siden, Mamma_til_2 skrev:

Nei du må jobbe 100%en viss tid, er ikke sikker på lengden mer enn en mnd. 

Mulig du kan være sykemeldt en mnd nå med sykepenger. 

Ja må være friskmeldt og jobbe i 26 uker for å rett på ny periode med sykemelding i opptil 1 år. Men lurte på hvordan det ble når jeg var tilbake før jeg hadde mottat sykepenger i 1 år. 

Hi

Skrevet

Da kan du være sykemeldt tilsvarende dager du hadde igjen til maxdato fra du ble friskmeldt. Hadde du en mnd igjen kan du være sykemeldt en mnd 

Anonymkode: fdbfa...143

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan du være sykemeldt tilsvarende dager du hadde igjen til maxdato fra du ble friskmeldt. Hadde du en mnd igjen kan du være sykemeldt en mnd 

Anonymkode: fdbfa...143

Dette er riktig. De legger sammen tiden du var sykemeldt før du ble frisk og tiden du er sykemeldt igjen.

Hilsen personalsjef.

Anonymkode: 524ea...97a

Skrevet

Du kan også søke sykepenger i arbeidsgiverperioden (16 første dagene) uten at det påvirker ny opptjening. 

Anonymkode: 581fb...378

Skrevet

Blir forundret når folk lurer påvirker lenge de KAN være sykemeldt... Er det en problemstilling? Enten er man frisk, ellers er man syk. Er man syk må man bare akseptere at man evt. må søke på AAP hvis sykepengeperioden er over. 

Anonymkode: 61004...38b

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir forundret når folk lurer påvirker lenge de KAN være sykemeldt... Er det en problemstilling? Enten er man frisk, ellers er man syk. Er man syk må man bare akseptere at man evt. må søke på AAP hvis sykepengeperioden er over. 

Enig

Anonymkode: 94c82...085

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spør om jeg kan ha rett på sykepenger. Jeg spør ikke om hvor lenge jeg kan være sykemeldt.

Har brukket et ben i hånden min og var på dagkirurgiske avdeling og ble operert i dag og ble da sykemeldt i 2 uker. Derfor jeg lurte. Om jeg har rett på sykepenger eller ikke. Sykemeldt ville jeg blitt uansett om jeg har rett på sykepenger eller ei

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...