Gå til innhold

Hjelp!!Jeg er gravid!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Uff,hvor skal jeg starte?

Lille er 16 mnd,og jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Barnefar og jeg ville ha et barn til,men absolutt ikke NÅ! Jeg ble gravid på p-pillen i tillegg..så dette er et stort sjokk for oss begge.Endelig begynner jeg å føle at ting går lettere i hverdagen,får mer søvn,og lille er generelt lettere å være rundt...

Så til alle spøramålene:...Jeg har en liten yaris hybrid. Nettopp kjøpt bilen og ikke mulighet å få til noe større bil. Jeg kommer til å klare å få til to barnestoler inn i bilen (to av dem bak eller en bak og en foran) også har jeg plass til kun EN vogn...

Det er akkurat dette som er problemet med to tette barn:Har plass til EN vogn.Så søskenvogn kan jeg ikke kjøpe eller ha i bilen.Så dersom jeg skal ut med begge barna uten sambo,må jeg velge hvem skal ha vogna 😕 Må jo være nyfødt,så hva gjør jeg når lille får trass?Har ikke noe vogn til han 😕 Lille vil være ca 2 år når nr.2 er født.Vi går ikke ut av huset alle mann med en gang så klart,men det vil være dager når jeg skal ut med begge barna alene. Hva gjør folk? Vogn til eldste og nyfødt i bæresele (kan jo ikke være behagelig så lenge?). Eller nyfødt i vogn og eldste går pent og pyntlig ved siden av?😂 I verstefall ha han på søskenbrett? Men man vil jo sitte og slappe av om mn er sliten?Søren....skjønner ikke hva jeg skal gjøre.

Når man er to år så trenger man vel vogn?

Help me!Har skikkelig angst over dette...ser ikke for meg at vi kommer til å klare oss uten bilen til far...BLAH!!

 

 

Anonymkode: a0d9f...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er 23 mndr mellom mine to.

Jeg var mye rundt med dem alene da de var små. Mannen brukte bilen på jobb. Jeg hadde bare en vanlig kombi-vogn, og så et bæresjal i tillegg. Hvis vi bare skulle en kort tur gikk den store og den lille var i vogna. Andre ganger hadde jeg den store på hoften i bæresjalet, eller jeg hadde den store i sittedelen på vogna og den lille i bæresjalet.  Jeg skulle gjerne ha hadd ståbrett til vogna for den store, men det passet ikke på vognmodellen. Men det fungerte strålende! Vi tok buss og tog, gikk i skogen, til og fra barnehagen, på bytur osv. Det hadde fungert med en liten bil også.

Ting kommer til å løse seg, men jeg skjønner at det er et sjokk!

Anonymkode: 5548f...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vær kreativ og gjør det som føles rett for deg selv. Men til minsten ville jeg hatt vogn fordi det er best for babyer å ligge flatt og kunne strekke seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...