Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #1 Skrevet 2. juni 2019 I såfall, hvordan? Kjerringråd for å få bort hemorider? Jeg tror jeg har en innvendig hemoride som sprekker når jeg bæsjer. Gjør veldig vondt og det begynner å blø. I dag har jeg vært litt hard i magen og da jeg var på do kjente jeg at avføringen var skikkelig hard. Jeg kjente at det var noe som «sprakk». Fikk skikkelig vondt, var såvidt jeg klarte å «slippe» den. Det kom blod både i do og på papiret. Har vondt enda😞 Anonymkode: 85060...a78
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 Jeg tror det beste du kan gjøre er å oppsøke lege. ❤️ Anonymkode: d90bc...f66
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #3 Skrevet 2. juni 2019 Et kjerringråd: gå ned på alle fire. Senk overdelen, slik at du har rumpa til værs. Gjør knipeøvelser. MEN! Kom deg til legen. Om dette kjerringrådet fungerer, er ikke godt å vite. Jeg følte det fungerte, men jeg var høygravid på det tidspunktet, så jeg hadde ikke helt oversikt over hva som foregikk med kroppen min! 😅 Anonymkode: 348e9...0fa
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #4 Skrevet 3. juni 2019 Oppsøk lege. fikk hemoroider da jeg var 8 uker påvei med barnet mitt som nå er snart 4 år. Sliter fortsatt med hemoroider, men de utenpå har blitt til marisker(?) Anonymkode: 8cecf...d05
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #5 Skrevet 3. juni 2019 Jeg hadde samme problem da jeg gikk gravid, både med nr. to og tre. Det var fryktelig vondt når de sprakk, og kom masse blod i forbindelse med dobesøkene, men det fortsatte aldri å blø etterpå. Gikk aldri til legen med nr 2, det skjedde så mye annet i det svangerskapet at det ikke ble noe av. Det gikk over av seg selv noen uker etter fødsel. Med nr. 3 visste jeg at det ville gå over av seg selv. Hadde også god rutine på hvordan minske plagene den tiden det varer (holde avføringen myk og støtte ved å presse med noen fingre rundt endetarmsåpningen når hard avføring likevel må passere). Så da tenkte jeg det var unødvendig å gå til legen. Den ene hemorroiden min har etterlatt en liten hudfold (marisk), den presses ut når jeg er på do, men forsvinner inn igjen etterpå. Ut over det har jeg ingen plager. Anonymkode: 5e8e1...a80
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 Jeg har med jevne mellomrom fremdeles, dette er vel den siden av svangerskapet ingen snakker om... Jeg har fått marisker og syntes det var vanskelig å bli ren etter toalettbesøk. Jeg har derfor innstallert hånddusj ved siden av toalettet ( det heter bidetta på fint). Problem løst. Ellers er det viktig å holde avføringen myk. Så rikelig med væske og mosjon. Anonymkode: b2675...d8d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #7 Skrevet 3. juni 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde samme problem da jeg gikk gravid, både med nr. to og tre. Det var fryktelig vondt når de sprakk, og kom masse blod i forbindelse med dobesøkene, men det fortsatte aldri å blø etterpå. Gikk aldri til legen med nr 2, det skjedde så mye annet i det svangerskapet at det ikke ble noe av. Det gikk over av seg selv noen uker etter fødsel. Med nr. 3 visste jeg at det ville gå over av seg selv. Hadde også god rutine på hvordan minske plagene den tiden det varer (holde avføringen myk og støtte ved å presse med noen fingre rundt endetarmsåpningen når hard avføring likevel må passere). Så da tenkte jeg det var unødvendig å gå til legen. Den ene hemorroiden min har etterlatt en liten hudfold (marisk), den presses ut når jeg er på do, men forsvinner inn igjen etterpå. Ut over det har jeg ingen plager. Anonymkode: 5e8e1...a80 Blør heller ikke etterpå, bare når det står på når jeg er på do. Vet du om noe kremer eller noe uten resept? Anonymkode: 85060...a78
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blør heller ikke etterpå, bare når det står på når jeg er på do. Vet du om noe kremer eller noe uten resept? Anonymkode: 85060...a78 På apoteket er det flere reseptfrie kremer, bare prøv deg frem. Jeg husker ikke at det hadde noe særlig effekt. Det beste/verste var å holde en isbit mot endetarmsåpningen et par minutter, for at alt skulle trekke seg sammen. Anonymkode: 5e8e1...a80
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #9 Skrevet 3. juni 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: På apoteket er det flere reseptfrie kremer, bare prøv deg frem. Jeg husker ikke at det hadde noe særlig effekt. Det beste/verste var å holde en isbit mot endetarmsåpningen et par minutter, for at alt skulle trekke seg sammen. Anonymkode: 5e8e1...a80 Hm, ok.. Tror du isbit funker for innvendig hemoride også? Kjenner at det er innvendig. Anonymkode: 85060...a78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå