Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #1 Skrevet 2. juni 2019 Jeg stresser veldig når det kommer til økonomi. Foreløpig har jeg ingen jobb eller utdanning, men jobber med det nå. Sambo har mistet jobben sin nylig. Vi har egentlig planer om å gifte oss neste år og det burde jo egentlig telle bare det å være gift med den man elsker, men jeg tenker altfor mye på økonomien. Syns jeg leste en plass at giftepar ikke har rett til noe økonomisk hjelp fra nav hvis man skulle trenge det, med mindre man er uføre. Noen her som vet om dette stemmer? Jeg vil jo aldeles ikke være avhengig av inntekt fra nav og vil veldig gjerne komme meg i arbeid og sikre min økonomi slik, men frem til jeg er ferdigutdannet og får meg jobb så trenger jeg jo økonomisk bistand fra nav. Det samme gjelder sambo, men han har utdanning og det som trengs for å få dette. Min største frykt er vel å bli lutfattig og ha 0 inntekt, så jeg håper jo at det ikke stemmer at vi blir skinnblakk hvis vi gifter oss. Anonymkode: fe719...08e
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 Du kan jo jobbe selv om du studerer. De aller fleste som har studert har jobbet ved siden av. Passer jo fint også nå som han er hjemme. Han må søke ny jobb og det har han vel gjort fra han fikk vite at han mister jobben. Han kan søke om dagpenger, men du kan vel ikke få noe om du velger å utdanne deg i stedet for å jobbe Anonymkode: e94df...fe2
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #3 Skrevet 2. juni 2019 Du får jo ikke støtte av staten nå du utdanner deg, med mindre du er i et løp med Nav. Det er det lånekassen er til Anonymkode: acc0f...e10
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #4 Skrevet 2. juni 2019 Skjønner ikke helt problemet om dere allerede bor sammen🤷🏼♀️ Noe annet om en av dere hadde bodd hjemme og kunne spart penger sånn sett. Eneste problemet er jo kostnader knyttet til bryllup. Med mindre foreldre dekker alt... Anonymkode: 10097...282
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Skrevet 2. juni 2019 Han vil jo få dagpenger, om han er gift eller ikke har ingenting å si for den stønaden. Du vil jo kunne søke støtte fra lånekassen og kunne jobbe ved siden av studiene, at du gifter deg ødelegger ikke for deg her heller. Om det er sosialhjelp du tenker på så ser de på husholdningens samlede inntekt. Der vil han som gift ha forsørgerplikt for deg. Anonymkode: f16d6...cd5
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #6 Skrevet 2. juni 2019 Glemte å skrive at det er fortsatt ‘’langt’’ igjen å gå før jeg er ferdigutdannet, så jeg blir selvfølgelig å ha jobb først og etterhvert vedsiden av studier. Anonymkode: fe719...08e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå