Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #1 Skrevet 2. juni 2019 Sønnen på 8,5 har begynt å teste grenser på en helt ny måte, begynt å svare tilbake ganske frekt og generelt vært veldig lik meg da jeg var 14😅 Små beskjeder er blitt til en kamp om urett. Først tenkte jeg at det var tilfeldig, men ser i en annen tråd at noen kaller 8-9 års alderen for den nye tenåringsperioden? Er det noe i det altså? Erfaringer? Anonymkode: c1730...2b7
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 Jepp, har gutter på 10 og 11 år, og for begge var 4. Klasse det vanskeligste året, men mye konflikter i klassene, kverulering hjemme, myyye følelser. Rett og slett kjempetøff alder for begge. Her endret det seg i 5. Klasse på eldste. Håper på bedring for minste nå. Men nå er eldste kommet litt i puberteten, så det er alltid en eller annen i huset som trasser, har også en som er 4, så det er sjeldent de er i en harmonisk alder samtidig 🤣🤣 vi må bare trøste oss med at det blir lettere innimellom, støtte og sette grenser og håpe på at vi gjør en god nok jobb🤣 Anonymkode: b0900...a7c
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #3 Skrevet 2. juni 2019 Gutter har også en "pree-teen" periode ja. Litt forskjellig hvordan den arter seg og akkurat når den kommer, men det er mye som skjer i kropp og sinn så en reaksjon er å forvente. Min sønn var ikke hissig, men hadde en periode der som han var veldig tenkende, litt engstelig. Tenkte på alt fra brann og lynnedslag til sykdom og død. Det var en periode som gikk over heldigvis. Han gikk lett gjennom tenårene da. Hadde en periode rundt overgangen fra barneskole til ungdomsskole som var litt vanskelig. Guttene kommer veldig ulikt i puberteten, så noen dro fra, noen ble interessert i jenter, noen var veldig barnslig enda osv. Da var det en litt vanskelig periode hvor mange vennskap og relasjoner var i endring. Tror det er ganske typisk, og jenter må også gjennom denne fasen. Tror det var vanskeligere enn endringene som skjedde i kroppen etterhvert. Den usikkerheten rundt vennskap, hvem skal jeg være sammen med, hvor etablert er dette vennskapet osv. Fra 9.klasse har det gått veldig greit, selv om de største endringene i kroppen skjedde det året. Anonymkode: 64a7a...d90
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #4 Skrevet 2. juni 2019 Trodde den var i seksårsalderen? Men har en som fyller ni om et par uker, og han tester definitivt gtenser nå. Storebrødrene var ikke slik. Anonymkode: add2d...9f8
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Skrevet 2. juni 2019 Takk for svar, da er det ikke bare vår familie 😅 Synes nemlig det kom veldig «over natta». Anonymkode: c1730...2b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå