Gå til innhold

Avbestille turen eller hva???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig mange uforutsette utgifter og bufferen er tilnærmet tom. Så da står d igjen 45000 på feriekontoen, ferien som skal betales i juni... en uke i syden med alt inkluder, pluss et par netter i storby. 

Avlyse alt for å bygge opp igjen buffer 🙄🧐?

Anonymkode: a93e3...f5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det hadde jeg faktisk gjort. For hva gjør du om du står der rett etter ferien og noe går ordentlig galt?

Anonymkode: d5343...420

Skrevet

Skal dere bruke alle 45.000 på ferie da?

Anonymkode: 1cc16...3a0

Skrevet

Hadde dratt på ferien. Den er jo bestilt. 

Anonymkode: 3b2f1...164

Skrevet

Det er ikke vanlig å kunne avbestille så sent, du er klar over det eller?

Anonymkode: 64648...b98

Skrevet

Det går fint å avbestille til fredag denne uken, har selvfølgelig sjekket og derfor jeg lufter mine tanker 😇

Skrevet

Jeg hadde avbestilt. Det er viktigere å ha penger på buffer enn en uke i syden. 

Anonymkode: 545e3...bab

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går fint å avbestille til fredag denne uken, har selvfølgelig sjekket og derfor jeg lufter mine tanker 😇

Selvfølgelig avbestiller du, dere har jo ikke råd. 

Anonymkode: 64648...b98

Skrevet

Hadde avbestilt viss turen koster 45.000 og det var det dere hadde. Men koster turen feks 25.000 +/- hadde jeg reist. 

Skrevet

Får dere ikke feriepenge i juni? 

Anonymkode: 53fe3...71c

Skrevet

Jeg hadde reist. Vi har faste jobber med grei inntekt begge to, og ville ikke brukt fryktelig mange måneder på å legge av 45000 på nytt.

Hvis noe, mot formodning skulle gå helt galt i mellomtiden, ville vi lett fått en grei avtale med banken. Vi har også kredittkort i nøden. 

Hvis det tar lang tid for dere å bygge opp en slik buffer ville jeg vurdert å utsette ferien. 

Anonymkode: bd129...735

Skrevet

Jeg hadde bestilt en billig tur, det er mye restplasser nå.

Anonymkode: b06bf...6f2

Skrevet

Men, kan dere ikke ta uken i i syden og droppe storbyferiene? Eventuelt?

Anonymkode: 86a00...179

Skrevet

Storby blir pga flytider, at vi må overnatte før reisen og etter. 

Jo vi får feriepenger, så setter de til siden selvfølgelig. 

Skrevet

Jeg hadde reist og heller bygd opp buffer i etterkant. Er ikke såå krise å ikke ha 45000 på konto et par måneder. Mange har det sånn alltid

Anonymkode: a289b...2b7

Skrevet

Og når dere i tillegg får feriepenger som dere tenker å sette tilside ser jeg overhodet ikke problemet

Anonymkode: a289b...2b7

Skrevet

Hadde reist jeg da, om dere får feriepenger i tillegg :) 

Skrevet

Hvis disse 45' er det dere har, uten noe mer i bakhånd, så hadde jeg aldri, understreker aldri, vurdert å bruke titusenvis kroner på ferie uansett. Da har man rett og slett ikke råd til dyre ferier. Det er slett ikke gøy å leve fra hånd til munn hele neste vinter bare fordi man på ferie. 

Anonymkode: fb78e...cdb

Skrevet

Som noen sa over så avhenger det av den generelle økonomien i familien.

For oss hadde det ikke vært noe problem, begge har jobber hvor vi enkelt kan jobbe ekstra, og kredittkort som uten problem kan nulles på neste lønning. Vi hadde ikke hatt noe problem med å bygge opp buffer relativt snart, og begge har skattepenger på vei inn også. Vi har også gode forsikringer hvis noe stort uforutsett skulle skjedd.

Særlig siden den ene ferien er all inclusive ville vi ikke avlyst den. Sannsynligvis ikke storbyferien heller, vi hadde bare justert hva vi gjør på den. 

Anonymkode: 262b2...84d

Skrevet

Om dere har en solid familieøkonomi ellers ser jeg ikke problemet. Har dere jobber, hus og ordnede forhold er det ikke krise å tømme bufferkontoen.

Men lever dere fra hånd til munn og det er krise om bilen plutselig må på verksted så hadde jeg avlyst.

Skrevet

Jeg hadde latt være og dratt, men dumt hvis dere har barn og de blir veldig skuffet,men hadde valgt kun syden ferie eller storby i alle fall, ikke begge

Anonymkode: e8552...c40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...