Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 I januar kjøpte jeg en leilighet med 2 soverom. Nå har jeg satt opp en ekstra vegg fordi jeg hadde behov for et gjesterom/kontor. Skulle jeg søkt om dette på forhånd? Må jeg evt registrere dette noe sted nå i ettertid? Jeg skal selge i januar igjen da jeg kun flyttet hit pga 1 års prosjekt i jobben min. Må den være registrert med 3 soverom eller holder det å få det med i prospekt osv fra megler ved salg? Anonymkode: 1676a...2ff
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #2 Skrevet 1. juni 2019 Nei, det tror jeg da ikke. Vi har bygget og ordnet inne uten å melde til noen ihvertfall... Om den kan registreres med tre soverom kommer jo an på om det er lovlige soverom, altså at det er rømningsvei osv. Ellers blir det bare et ekstra oppholdsrom/bod. Anonymkode: 4785a...d86
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #3 Skrevet 1. juni 2019 Ja det er lovlig soverom, vanlig vindu/rømningsvei. Og størrelsen er godt over minimumsgrense for soverom. Anonymkode: 1676a...2ff
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #4 Skrevet 1. juni 2019 Alt må vel søkes om? Anonymkode: 88336...282
Yellow Brick Road Skrevet 1. juni 2019 #5 Skrevet 1. juni 2019 Nei, du trenger ikke å søke om å lage flere soverom så lenge du bruker deler av huset som allerede brukes til å bo i. Du må bare sørge for at rømningsveier, lys og vinduer er i orden.
Gemini77/ Skrevet 1. juni 2019 #6 Skrevet 1. juni 2019 Må ikke søke om det nei så lenge arealet du bruker allerede er godkjente P-rom og du tilfredsstiller alle krav til P-rom.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #7 Skrevet 1. juni 2019 I borettslaget vårt måtte du søkt.. Anonymkode: 0bf17...16b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå