Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 30 år, har i flere år plagdes med hjertebank noe som er blitt værre nå.Jeg kan ha sammenhengende hjertebank i et par uker(hvor hjertet banker med eks.ekstraslag hver gang det banker)så kan det gå en mnd.uten noe.Jeg blir fort sliten når dette skjer og noen ganger svimmel.

Har vært i ultralyd hvor de ikke så noe da og ekg visste ekstraslag.Jeg ble sendt hjem med beskjed om at det neppe var noe farlig, men jeg klarer ikke slå meg til ro med dette....

flere som er plaget som meg?jeg kjenner slagene så godt🙁

Anonymkode: 82929...e68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke føler at du har blitt tatt alvorlig, går du tilbake til legen. Har ofte ekstraslag, men ikke sammenhengende. Prøvd å kutte ut alt med koffein?

Anonymkode: 9c19f...b91

Skrevet

Ekstraslag er veldig vanlig og ufarlig. 

Anonymkode: dc688...6d3

Skrevet

Alle har det, men ikke alle kjenner det like godt. At du «kjenner etter» kan øke hyppigheten. Det samme kan kaffe, nikotin, lite søvn, angst, stress osv. 

Blir det for plagsomt kan du få medisiner mot det. Men som oftest er det ikke nødvendig, siden det er helt ufarlig. 

Anonymkode: 498c7...500

Skrevet

Takk for svar😊

Jeg synes bare det er så ofte det skjer så jeg blir bekymret.De periodene jeg har dette blir jeg uvel og orker nesten ikke noe🙁Litt sånn sykdomsfølelse i kroppen.

Jeg føler ikke jeg blir tatt skikkelig på alvor» jeg er så ung» sier legen, men det er da pokker meg barn som blir født med sykdommer så det er det verste jeg hører🙄Tro om jeg kan ta kontakt selv med en klinikk?Blir kanskje veldig dyrt da....😏

Skrevet

Det kan settes i sammenheng med allergier

Anonymkode: 7d89c...d17

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan settes i sammenheng med allergier

Anonymkode: 7d89c...d17

Kan det?Jeg har pollenallergi eneste....

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar😊

Jeg synes bare det er så ofte det skjer så jeg blir bekymret.De periodene jeg har dette blir jeg uvel og orker nesten ikke noe🙁Litt sånn sykdomsfølelse i kroppen.

Jeg føler ikke jeg blir tatt skikkelig på alvor» jeg er så ung» sier legen, men det er da pokker meg barn som blir født med sykdommer så det er det verste jeg hører🙄Tro om jeg kan ta kontakt selv med en klinikk?Blir kanskje veldig dyrt da....😏

Men, som flere spør om: Drikker du mye kaffe/brus/energidrikk? Koffein kan være en faktor. Det samme kan nikotin, hvis du røyker?

Anonymkode: 8389b...872

Skrevet

Røyker ikke.Drikker ikke kaffe, men av og til cola zero, ca 1,5 liter max i uka....tviler da at det er det som er problemet?🧐siden jeg drikker såpass små mengder

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 30 år, har i flere år plagdes med hjertebank noe som er blitt værre nå.Jeg kan ha sammenhengende hjertebank i et par uker(hvor hjertet banker med eks.ekstraslag hver gang det banker)så kan det gå en mnd.uten noe.Jeg blir fort sliten når dette skjer og noen ganger svimmel.

Har vært i ultralyd hvor de ikke så noe da og ekg visste ekstraslag.Jeg ble sendt hjem med beskjed om at det neppe var noe farlig, men jeg klarer ikke slå meg til ro med dette....

flere som er plaget som meg?jeg kjenner slagene så godt🙁

Legen min sa at det var angst. Nevrologen min sier det er pga hormoner. 

Anonymkode: d22e5...e50

Skrevet

Dersom du er bekymret så går du til legen igjen 😊

Anonymkode: 39ae9...4b4

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Legen min sa at det var angst. Nevrologen min sier det er pga hormoner. 

Legen min nevnte bare sånn i forbifart at det kunne være noe med skjoldbruskkjertelen, altså hormoner....men hva kan det ha å si da??🙄🧐

Skrevet

Har du tatt 24 eller 48 timers EKG? Jeg har veldig hjertebank og uregelmessige hjerteslag (heter noe men husker ikke hva). Men jeg har det så sjelden at de mente jeg ikke trengte medisin. Men hør om du får ta en ny EKG og ny samtale med legen. Det er veldig ekkelt når det står på, så jeg skjønner du blir engstelig. Men det er stort sett helt ufarlig :)

Anonymkode: 83c41...558

Skrevet

Har tatt 24 timers som ikke ga noe utslag da jeg ikke hadde den perioden da....ekg som varte bare noen sekunder/minutt viste ekstraslag en annen gang.

Ja det er utrolig ubehagelig og jeg blir både urolig og irritert, går ut over humøret🙁Hvilken medisin kan man få?

Skrevet

Jeg bruker en betablokker som heter Metoprolol mot ekstrasystoler og supreventrikulær takykardi (høy puls uten grunn). Da bruker jeg 50 mg fast og har 25 mg tabletter som jeg tar når jeg føler mye ubehag. Det er en hjertespesialist som satte meg på det etter stresstest. For de med lavt blodtrykk kan det være ubehagelig å bruke dette siden det senker blodtrykket. Derfor må legen bruke skjønn. Uansett bør du snakke med legen igjen. Selv fikk jeg hjertenevrose i perioden før jeg begynte på tabletter, fordi jeg ble då bevisst på hvert eneste hjerteslag. Dette ga stress som ga mer symptomer. 

Anonymkode: 5af5b...764

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Legen min nevnte bare sånn i forbifart at det kunne være noe med skjoldbruskkjertelen, altså hormoner....men hva kan det ha å si da??🙄🧐

Det er ikke farlig, så man gjør ingenting. Er du redd får du gå privat.

En gang var jeg sikker på st jeg skulle dø. Hadde så vondt. Det var bare angst.

Var hos legen nå, han sa med engang at det ihvertfall ikke var hjertet.  Han sa angst og stress. Og at alle mennesker opplever dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...