Gå til innhold

Er Jacob Finere eller Kjedeligere enn Sander? han er snart 6 uker, så må bestemme oss


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har en Sander selv, så jeg liker jo selvsagt det navnet. Men det er ganske "oppbrukt", ihvertfall finnes det mange Sander på hans alder (født i 03). En stund var det 3 som het Sander i klassen og på fotballaget hans. Ikke så kjekt å alltid måtte presentere seg med første bokstav i etternavnet i tillegg til navnet sitt.

Anonymkode: ac076...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart Jakob.

Sander er det utrolig mange som heter. Har tre barn på skolen og alle tre har opptil flere Sander i klassene sine. Det har blitt litt rampenavn også her, alle kjenner en Sander som er rabagast liksom (sikkert fordi det er så vanlig).

Anonymkode: 8f1fb...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sander er det mange av. Det er kjedelig. Jeg har også negative assosiasjoner knyttet til det navnet. Mye mobbing og trøbbel fra en Sander her vi bor, i tillegg til et par andre rampunger med samme navn. 

Jakob er fint. Mye mindre vanlig også. 

Anonymkode: 994fd...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trolletråd fra BW

Anonymkode: 5b14a...f3b

Hvorfor sier du det? Er da et legitimt spørsmål?

Anonymkode: 19309...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sier du det? Er da et legitimt spørsmål?

Anonymkode: 19309...817

Barnet eksisterer ikke. Derfor ikke legitimt.

Anonymkode: 5b14a...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolletråd eller ei, det er mange som er i tvil om navnevalg, så det har ikke noe å si.. Det jeg lurer mest på, er hvordan i all verden at å spørre fremmede mennesker på et forum er aktuelt når man skal velge navn til barna sine😂 Det har vel ikke noe å si om noen på andre side av landet har tre med samme navn i klassen, eller kjenner en rampeunge med samme navn? Velg det DERE ønsker, det er det som teller. Navnet skjemmer sjelden noen, og blir han rampete har det mer med oppdragelsen enn navnet å gjøre...😉

Anonymkode: 054b6...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jacob er finest 🙂, men når jeg var liten så var Sander det fineste navnet jeg visste om, å jeg liker det godt fortsatt 🙂. Så det blir bra uansett 🙂

Anonymkode: c0d58...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, her var jo det nesten ensteming om Jacob, og er vel det vi tenker mest på også, så blir nok det, må bestemme oss innen mandag, for da skal vi i kriken ang dåp, han skal dåpes andre søndagen i juli

Anonymkode: cbba8...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar, her var jo det nesten ensteming om Jacob, og er vel det vi tenker mest på også, så blir nok det, må bestemme oss innen mandag, for da skal vi i kriken ang dåp, han skal dåpes andre søndagen i juli

Anonymkode: cbba8...45d

Hehe, du må ha et skikkelig elendig liv

Anonymkode: 5b14a...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, du må ha et skikkelig elendig liv

Anonymkode: 5b14a...f3b

Hvorfor i all verden sier du noe sånt??

Anonymkode: 51f1c...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar, her var jo det nesten ensteming om Jacob, og er vel det vi tenker mest på også, så blir nok det, må bestemme oss innen mandag, for da skal vi i kriken ang dåp, han skal dåpes andre søndagen i juli

Anonymkode: cbba8...45d

Kall han Skybert

Anonymkode: 4d83b...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎31‎.‎05‎.‎2019 den 20.46, Anonym bruker skrev:

Jakob er fint. Mye mindre vanlig også. 

Anonymkode: 994fd...42b

SSBs navnestatistikk sier motsatt. 9 454 heter Jakob/Jacob, mens 9 140 heter Sander.

Anonymkode: ab90c...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...