Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #1 Skrevet 31. mai 2019 Han mener at jeg holder ham utenfor, men etter utroskap og stort svik har livet mitt falt i grus. Dette er veldig ferskt. Hans familie skal ikke komme og jeg har sagt at han står helt fritt til å lage et eget selskap med sin side av familien, men jeg føler at jeg må beskytte meg selv litt. Får hjertebank og tårer i øynene bare jeg tenker på den mannen. Bite tennene sammen for barnas skyld eller ikke? Anonymkode: abb86...3e0
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #2 Skrevet 31. mai 2019 Nei, det er ikke frekt. Det er vel egentlig ganske vanlig, man feirer gjerne hver for seg etter at man har blitt skilt. Det er jo flott de som får feiret begge sidene samtidig, men langt i fra en selvfølge. Inviter dine og la han ordne selskap selv. Og det kan du si til han uten å ha dårlig samvittighet for det. Anonymkode: 946a2...eb4
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #3 Skrevet 31. mai 2019 Om du/dere kommer til å gå hele feiringen i fullstendig følelsesmessig krise kommer det med garanti til å prege stemningen. Også selvom dere forsøker å skjule det. Barnet kommer til å oppfatte det. Da blir det ikke en glad og god feiring for barnet. Si det som det er til eksen: Dette er enda for sårt og ferskt for meg. Jeg klarer ikke å feire sammen med deg på nåværende tidspunkt. Men jeg har intet imot at du lager en fin feiring for barnet sammen med din familie. Anonymkode: e258c...819
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #4 Skrevet 31. mai 2019 Jeg personlig syns det er rart med to familieselskaper, og jeg ville heller bitt tennene sammen og invitert både far og hans familie (og hvis familien hans er stor, krevd at han betaler halvparten av selskapet). Men jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig for deg når det er så ferskt, så jeg syns ikke du er frekk som ikke ønsker han der. Anonymkode: e0903...d0d
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #5 Skrevet 31. mai 2019 Ikke bry deg om den idioten, og lag ett selskap med din side av familien med god samvittighet ❤ Anonymkode: 51941...428
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #6 Skrevet 31. mai 2019 Vi feirer alltid bursdager sammen!! Ikke barnets skyld at vi gikk gjennom et brudd og vi er da voksne mennesker selv om eksmannen var notorisk utro. Barna skal få besteforeldre og oss sammen likevel. Anonymkode: 02599...363
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #8 Skrevet 31. mai 2019 Eksen og jeg er veldig gode venner, men vi har ikke feiret bursdagen til barnet vårt sammen likevel. Vi har såpass store familier begge to, at vi måtte hatt to selskaper selv om vi bodde sammen. Så her er det separate familieselskaper, men begge stiller i og arrangerer barnebursdagen (altså med venner) 😊 Anonymkode: bc62f...68f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #9 Skrevet 31. mai 2019 Selvfølgelig skal ikke eksen være i selskapet du har, han får fikse egen bursdag med sin side av familien. Anonymkode: ae8a9...e49
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #10 Skrevet 31. mai 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eksen og jeg er veldig gode venner, men vi har ikke feiret bursdagen til barnet vårt sammen likevel. Vi har såpass store familier begge to, at vi måtte hatt to selskaper selv om vi bodde sammen. Så her er det separate familieselskaper, men begge stiller i og arrangerer barnebursdagen (altså med venner) 😊 Anonymkode: bc62f...68f Samme her. Har aldri hatt plass til begge sider på en gang, så vi har alltid feiret to ganger, også da vi var samboere, og også fordi det er lettere å koordinere med en side av gangen hvilken dag det passer, vi vil jo gjerne at så mange som mulig skal komme. Anonymkode: e7d0d...914
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #11 Skrevet 31. mai 2019 2 hours ago, Anonym bruker said: Han mener at jeg holder ham utenfor, men etter utroskap og stort svik har livet mitt falt i grus. Dette er veldig ferskt. Hans familie skal ikke komme og jeg har sagt at han står helt fritt til å lage et eget selskap med sin side av familien, men jeg føler at jeg må beskytte meg selv litt. Får hjertebank og tårer i øynene bare jeg tenker på den mannen. Bite tennene sammen for barnas skyld eller ikke? Anonymkode: abb86...3e0 her setter du barnet først, ikke han/henne han var utro mot, skal ikke gå utover barna Anonymkode: f30f2...b65
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #12 Skrevet 31. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi feirer alltid bursdager sammen!! Ikke barnets skyld at vi gikk gjennom et brudd og vi er da voksne mennesker selv om eksmannen var notorisk utro. Barna skal få besteforeldre og oss sammen likevel. Anonymkode: 02599...363 En fyr som er notorisk utro er ikke voksen. Anonymkode: c6570...b93
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #13 Skrevet 31. mai 2019 Frekt nei? er vel ikke en selvfølge å gjøre det etter et samlivsbrudd- heller unntaket vel? ❤️ Anonymkode: 82b1f...7b4
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #14 Skrevet 31. mai 2019 Han feirer med sin side, selvfølgelig. Han skulle tenkt overs konsekvensene før han dyppet snabben i en annen, da vøtt Anonymkode: 83e8d...1e0
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #15 Skrevet 31. mai 2019 Ser det er delte meninger.. Jeg er også delt. Det snakkes så mye om for barnas skyld... men fortjener ikke mammaen å ha det bra også? Er det virkelig barnets beste hvis mamma er lei seg og mest av alt har lyst til å forlate selskapet? Jeg sa det også. At han kunne arrangere selskap med begge sider av familien og at jeg kunne holde meg borte.. men det var han ikke interessert i. Jeg føler meg så lurt, så sviktet og så bedratt at jeg ikke orker synet av han. Anonymkode: abb86...3e0
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #16 Skrevet 31. mai 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi feirer alltid bursdager sammen!! Ikke barnets skyld at vi gikk gjennom et brudd og vi er da voksne mennesker selv om eksmannen var notorisk utro. Barna skal få besteforeldre og oss sammen likevel. Anonymkode: 02599...363 Har vel ikke så mye med å være voksen å gjøre. Voksne mennesker skal bare legge lokk på følelsene da, sette på et falskt smil og gjennomføre? Tror barn legger merke til det. Anonymkode: abb86...3e0
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #17 Skrevet 31. mai 2019 Han arrangerer feiring med sin del av familien og du med dine. Helt ok å fortsette å feire sammen om begge ønsker det, men det er absolutt ikke noe must. Barnet blir tryggere og gladere av to hyggelige feiringer enn én felles feiring med underliggende vonde følelser. Anonymkode: f0292...8b5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #18 Skrevet 31. mai 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han arrangerer feiring med sin del av familien og du med dine. Helt ok å fortsette å feire sammen om begge ønsker det, men det er absolutt ikke noe must. Barnet blir tryggere og gladere av to hyggelige feiringer enn én felles feiring med underliggende vonde følelser. Anonymkode: f0292...8b5 Takk😊 Skjønner at det er sårt for han å miste kontakten med så mange. Han har på en måte vært nærmere dem enn sin egen familie, men som man reder så ligger man.. Jeg kunne godt tilgitt utroskapen, men han vil ut og leve livet litt, sier han. 😢😢 Anonymkode: abb86...3e0
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #19 Skrevet 31. mai 2019 Han lager sitt og du lager ditt er det mange som sier?? Har dere ikke tenkt over at det hverken er ditt eller hans selskap? Det er jo barnets! Anonymkode: 6838c...f2a
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #20 Skrevet 2. juni 2019 På 31.5.2019 den 16.55, Anonym bruker skrev: Jeg personlig syns det er rart med to familieselskaper, og jeg ville heller bitt tennene sammen og invitert både far og hans familie (og hvis familien hans er stor, krevd at han betaler halvparten av selskapet). Men jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig for deg når det er så ferskt, så jeg syns ikke du er frekk som ikke ønsker han der. Anonymkode: e0903...d0d Jeg synesa det er veldig sært og unaturlig feire sammen når foreldrene ikke kommer overnes. Er skilsmissebarn selv. Hadde vært sårt og tøft å feire med begge foreldrene sammen da jeg var liten. Nå kan alle feire sammen, etter mane år som skilt og nye partnere. Og nye barnekull. Anonymkode: 356e0...2a9
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #21 Skrevet 2. juni 2019 På 31.5.2019 den 20.42, Anonym bruker skrev: Takk😊 Skjønner at det er sårt for han å miste kontakten med så mange. Han har på en måte vært nærmere dem enn sin egen familie, men som man reder så ligger man.. Jeg kunne godt tilgitt utroskapen, men han vil ut og leve livet litt, sier han. 😢😢 Anonymkode: abb86...3e0 Da får det også konsekvenser. Det burde han ha tenkt på før. Anonymkode: 356e0...2a9
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #22 Skrevet 2. juni 2019 Som skilsmissebarn kan jeg svare at jeg synes det å få to, faktisk fire, bursdagsfeiringer var helt supert! En bonus med skilte foreldre. Først ned mamma og familien der, så med de fra klassen. Deretter med pappa og den siden av familien, og jentene i gaten der han bodde og som jeg lekte mye med. Perfekt! Barn er veldig sensitive for stemninger, og de vil merke det dersom dere ikke trives sammen. Det gjorde ikke mine foreldre, selv om begge virkelig la seg i selen for å være hyggelig mot hverandre. Andre merket kanskje ikke noe, men JEG merket det, den lille undertonen av ubehag mellom dem selv når de smilte og snakket høflig sammen (for min skyld). Dette gjorde at jeg alltid var nervøs når de var sammen. Før konfirmasjonen min gruet jeg meg i ukesvis fordi begge familiene skulle være samlet, jeg hadde absolutt foretrukket to selskap selv, men de ville ferie dagen sammen for min skyld. Uten å forstå at jeg ble stresset av det. Jeg sa aldri noe, men inni meg var jeg helt knute i magen når de måtte omgås. Så, ut i fra min erfaring, så ville jeg først som sist feiret hver for dere. Barna dine vil nok merke stemmingen og føle ubehag og overkompensere for å slette ut eventuelle potensielle konfliktmuligheter. Anonymkode: dfcb2...92c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå