Anonym bruker Skrevet 30. mai 2019 #1 Skrevet 30. mai 2019 Dere som har vært gjennom diagnostisering.. måtte dere også ta MR og spinalpunksjon? Anonymkode: fbe8b...f3c
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2019 #2 Skrevet 30. mai 2019 Nei, jeg gjorde ikke det. Men har tatt MR 2 ganger tidlugere pga prolapser, og har en lang sykehistorie. Var også hos revmatolog på sykehus 2 ganger. De har utelukket endel andre sykdommer. Anonymkode: f71ef...a2b
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2019 #3 Skrevet 30. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg gjorde ikke det. Men har tatt MR 2 ganger tidlugere pga prolapser, og har en lang sykehistorie. Var også hos revmatolog på sykehus 2 ganger. De har utelukket endel andre sykdommer. Anonymkode: f71ef...a2b Min mann har tatt MR og spinal. Legen sier at det er for å utelukke MS Når vi leser om fibromyalgi er det 100% match HI Anonymkode: fbe8b...f3c
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2019 #4 Skrevet 30. mai 2019 Slenger inn et spørsmål her, om det er greit?😄 Hvilke symptomer er "typisk" for fibromyalgi? Jeg har lest om det, men blir liksom ikke helt klok på det. Jeg skårer liksom på alle, men mange av symptomene er lik andre diagnoser som jeg har. Adhd og kompleks ptsd. Samtidig får jeg intense smerter på "rare" plasser, som inni albuen og under føttene, disse er helt intens og når det står på, kan jeg bare sitte og puste og vente på at det går over. I tillegg har jeg mye vondt rundt om på kroppen, nakke, rygg og bekken-området, kan også slite med smerter i leggene i perioder, samt armene. Jeg sliter mye med hodepine og spenninger, og da hjelper det ikke med paracet, og dette er vel det som plager mest. Men det er slitsomt å ha disse smertene, jeg våkner uopplagt og trøtt, med fullstendig stiv nakke, rygg og ben. Anonymkode: 2c85f...f9f
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2019 #5 Skrevet 30. mai 2019 Mr og røntgen har jeg tatt. Ble henvist til tverrfaglig utredning og blant annet undersøkt av fysikalmedisiner. Ingen spinalpunksjon Anonymkode: c0bac...e19
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2019 #6 Skrevet 30. mai 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mr og røntgen har jeg tatt. Ble henvist til tverrfaglig utredning og blant annet undersøkt av fysikalmedisiner. Ingen spinalpunksjon Anonymkode: c0bac...e19 Jeg er litt bekymret, siden de valgte å sende ham videre til spinalpunksjon Lege sa at det ikke var noe som bekreftet MS på MR men at det heller ikke kunne utelukkes Ventetiden er helt forjævlig.. 6 uker uten en lyd. Det er 42 dager med tunge stunder.. HI Anonymkode: fbe8b...f3c
sotosmor Skrevet 31. mai 2019 #7 Skrevet 31. mai 2019 Her var det fastlegen som satte diagnosen. Men jeg har også tatt mr før. Her hadde jeg utslag på 18 av 18 triggerpunkter.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #8 Skrevet 31. mai 2019 15 minutter siden, sotosmor skrev: Her var det fastlegen som satte diagnosen. Men jeg har også tatt mr før. Her hadde jeg utslag på 18 av 18 triggerpunkter. Fastlege har ikke lenger lov til å sette denne diagnosen. Den skal settes av spesialist. Anonymkode: 62b46...fd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå