Gå til innhold

Diagnostisering av fibromyalgi


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært gjennom diagnostisering.. måtte dere også ta MR og spinalpunksjon? 

Anonymkode: fbe8b...f3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg gjorde ikke det. Men har tatt MR 2 ganger tidlugere pga prolapser, og har en lang sykehistorie. Var også hos revmatolog på sykehus 2 ganger. De har utelukket endel andre sykdommer. 

Anonymkode: f71ef...a2b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg gjorde ikke det. Men har tatt MR 2 ganger tidlugere pga prolapser, og har en lang sykehistorie. Var også hos revmatolog på sykehus 2 ganger. De har utelukket endel andre sykdommer. 

Anonymkode: f71ef...a2b

Min mann har tatt MR og spinal. Legen sier at det er for å utelukke MS

Når vi leser om fibromyalgi er det 100% match

HI

Anonymkode: fbe8b...f3c

Skrevet

Slenger inn et spørsmål her, om det er greit?😄

Hvilke symptomer er "typisk" for fibromyalgi? Jeg har lest om det, men blir liksom ikke helt klok på det. Jeg skårer liksom på alle, men mange av symptomene er lik andre diagnoser som jeg har. Adhd og kompleks ptsd. Samtidig får jeg intense smerter på "rare" plasser, som inni albuen og under føttene, disse er helt intens og når det står på, kan jeg bare sitte og puste og vente på at det går over. I tillegg har jeg mye vondt rundt om på kroppen, nakke, rygg og bekken-området, kan også slite med smerter i leggene i perioder, samt armene. Jeg sliter mye med hodepine og spenninger, og da hjelper det ikke med paracet, og dette er vel det som plager mest. Men det er slitsomt å ha disse smertene, jeg våkner uopplagt og trøtt, med fullstendig stiv nakke, rygg og ben.

 

Anonymkode: 2c85f...f9f

Skrevet

Mr og røntgen har jeg tatt. Ble henvist til tverrfaglig utredning og blant annet undersøkt av fysikalmedisiner. Ingen spinalpunksjon

Anonymkode: c0bac...e19

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mr og røntgen har jeg tatt. Ble henvist til tverrfaglig utredning og blant annet undersøkt av fysikalmedisiner. Ingen spinalpunksjon

Anonymkode: c0bac...e19

Jeg er litt bekymret, siden de valgte å sende ham videre til spinalpunksjon 

Lege sa at det ikke var noe som bekreftet MS på MR men at det heller ikke kunne utelukkes

Ventetiden er helt forjævlig.. 6 uker uten en lyd. Det er 42 dager med tunge stunder.. 

HI

Anonymkode: fbe8b...f3c

Skrevet

Her var det fastlegen som satte diagnosen. Men jeg har også tatt mr før. Her hadde jeg utslag på 18 av 18 triggerpunkter.

Skrevet
15 minutter siden, sotosmor skrev:

Her var det fastlegen som satte diagnosen. Men jeg har også tatt mr før. Her hadde jeg utslag på 18 av 18 triggerpunkter.

Fastlege har ikke lenger lov til å sette denne diagnosen. Den skal settes av spesialist. 

Anonymkode: 62b46...fd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...