Anonym bruker Skrevet 30. mai 2019 #1 Skrevet 30. mai 2019 Hvor går grensa for hvor impulsiv man kan være før det grenser mot feks ADHD? Jeg er voksen og lever ikke ut de impulsive innfallene, men det hender det glipper ut en kommentar. Jeg har ofte mange kreative tanker og idéer, men kanskje ikke alltid like konstruktive. Anonymkode: df6fa...ddb
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2019 #2 Skrevet 30. mai 2019 Du har nok ikke ADHD, slapp helt av. Anonymkode: 0349d...4f6
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2019 #3 Skrevet 30. mai 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har nok ikke ADHD, slapp helt av. Anonymkode: 0349d...4f6 Sønnen min har diagnosen, og «alle» tror det er arvet fra far selv om han ikke har diagnosen selv. Mye som tyder på at også far har noe, men det er mange trekk hos meg som også faller innenfor den diagnosen. Anonymkode: df6fa...ddb
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2019 #4 Skrevet 30. mai 2019 Det skal litt mer til😅 Jeg har adhd, og det er mye mer enn å være impulsiv, det er uorganisert, distré, glemsk, opp- og nedturer i følelsene - gjerne dagen lang, konstant sliten siden det er vanskelig å ha oversikt og orden på livet og alt rundt en, det er indre og ytre uro, det er tusen tanker og prosjekter på gang hele tiden, nesten alltid ytterpunkter, fiksering på ting, kjede seg lett osv, osv. Det å være impulsiv er ikke min ting, jeg overtenker for mye, som mange andre med adhd, men om jeg får noe for meg, så må det skje med en gang. Og dette er meg, andre vil forklare det annerledes. Anonymkode: d24d8...971
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2019 #5 Skrevet 30. mai 2019 Jeg har add og kreative tanker og ideer eksisterer kanskje i et kaos av andre tanker. Altså, jeg har ikke tenkt en tanke ferdig før de neste 3 dukker opp og så må jeg tenke 3 samtidig og før de er tenkt ferdig, så dukker det opp 5 nye tanker. Det er ikke hvor kreative tankene er som har noe å si, men tankekjøret som aldri tar pause. Samtidig hadde jeg som yngre veldig lite kontroll på impulser og konsekvenser. Jeg har noe av dette fortsatt, men har lært å ha litt mer kontroll på det, så det ikke ødelegger vennskap og familie slik det gjorde i yngre dager. Jeg kan ikke tenke meg at du har adhd om dette er årsaken. Du er nok bare litt ubetenksom og fantasifull Anonymkode: b3e9e...6cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå