Gå til innhold

Sykepleiere! Hvor er dere organisert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor?

Anonymkode: 9b097...b55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg sykepleier, men jeg jobber innen HR på sykehus, og har aldri hørt om sykepleiere som ikke reorganisert i Norsk Sykepleierforening, bortsett fra jordmødre (egen forening) og folk med sykepleiefaglig bakgrunn som jobber i andre type stillinger (administrasjon osv). 

Anonymkode: 40fa7...e79

Skrevet

Mange sykepleiere er organisert andre steder enn NSF. Selv er jeg organisert i fagforbundet. 

Anonymkode: cf829...a7d

Skrevet

Mamma er sykepleier, og hun er organisert i fagforbundet. Hun er også tillitsvalgt.

Anonymkode: 0e12f...7a4

Skrevet

Jeg er sykepleier og er ikke organisert. 

Anonymkode: fde17...c17

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange sykepleiere er organisert andre steder enn NSF. Selv er jeg organisert i fagforbundet. 

Anonymkode: cf829...a7d

Hvorfor har du valgt Fagforbundet?

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er ikke jeg sykepleier, men jeg jobber innen HR på sykehus, og har aldri hørt om sykepleiere som ikke reorganisert i Norsk Sykepleierforening, bortsett fra jordmødre (egen forening) og folk med sykepleiefaglig bakgrunn som jobber i andre type stillinger (administrasjon osv). 

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor du svarer når spørsmålet er hvor og hvorfor? Det er utrolig mange sykepleiere som ikke er i NSF.

Skrevet

NSF. 

Anonymkode: 08d3e...9a6

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

NSF. 

Fordi?

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor du svarer når spørsmålet er hvor og hvorfor? Det er utrolig mange sykepleiere som ikke er i NSF.

Jeg sa ikke at ikke det fantes, gjorde jeg vel? Jeg sa at JEG ALDRI HAR SETT DET. Stor forskjell. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sa ikke at ikke det fantes, gjorde jeg vel? Jeg sa at JEG ALDRI HAR SETT DET. Stor forskjell. 

Hvis du aldri har møtt noen og ikke er sykepleier selv, og jeg lurer på hvorfor man velger å være organisert her eller der? Ser du det ikke? 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du aldri har møtt noen og ikke er sykepleier selv, og jeg lurer på hvorfor man velger å være organisert her eller der? Ser du det ikke? 

Fikk du med deg at jeg jobber u HR på sykehus? Det er på Norges største universitetssykehus. Der sitter jeg bl.a. å registrere inn svært mange nyansatte sykepleiere hver dag, anslagsvis 80-100 i måneden. Da registeret jeg inn alt, inkludert hvilken fagforening de er medlem av... Vil si jeg har et rimelig greit grunnlag for å svare på «hvor», eller hva? Hvorfor folk velger som de gjør kan jeg dog ikke svare på, det får den enkelte sykepleier her inne svare for selv dersom de ønsker. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi?

Fordi det uten tvil er den organisasjonen som ivaretar sykepleiernes interesser best. Og jeg har fulgt med i MANGE år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...