Gå til innhold

Er det farlig å være politimann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager hvis dere synes at dette er et teit spørsmål, men lever man farlig dersom man jobber som politimann? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er bekymret for mannen min, han er nemlig politimann. Jeg har sett mange nyhetssendinger på Dagsrevyen og lest mange artikler i Dagbladet, VG, NRK osv. hvor politimenn har blitt drept eller alvorlig skadet av den siktede på jobb, derfor er jeg bekymret over mannen min. Jeg elsker ham og vil ikke miste ham! Jeg tenker også på dattera vår på 7 år som må fortsette å vokse opp uten pappaen sin dersom han skulle blitt drept på jobb. Tror dere det kommer til å gå fint med ham gjennom hele politikarrieren?

Anonymkode: 6945a...fdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanlig at politi blir drept i Norge!

Du kan ikke sammenlignes med f eks USA. 

Samtidig vil jeg gjette på at de har litt mer risiko i jobben enn f eks en bussjåfør eller en kinomaskinist. Men det er ikke en stor risiko! Uten at jeg har studert statistikken.

Anonymkode: 93751...cdb

Skrevet

Livet er farlig 

Anonymkode: ccb47...3ff

Skrevet

Det er ikke ofte norske politimenn blir drept altså...

Men det er klart det er en risiko, det er et yrke hvor man potensiellt kan komme opp i farlige situasjoner. Jeg tror likevel ikke det er farligere enn å ha en jobb hvor man kjører mye bil, jobber med farlige maskiner på en fabrikk e.l.

Ulykker kan skje på alle arbeidsplasser. Vil tro sjansen er større for å bli truet med kniv om du er dørvakt enn om du er politi...

Anonymkode: c0635...0de

Skrevet

Det kommer an på hva du sammenlkner med. I forhold til en bonde, fisker eller skogsatbeider er politiyrket svært lite farlig. Sammenlikner du med en programerer derimot er det nok farligere å være politimann.

Anonymkode: 7ddeb...a1b

Skrevet