Gå til innhold

Er det farlig å være politimann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager hvis dere synes at dette er et teit spørsmål, men lever man farlig dersom man jobber som politimann? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er bekymret for mannen min, han er nemlig politimann. Jeg har sett mange nyhetssendinger på Dagsrevyen og lest mange artikler i Dagbladet, VG, NRK osv. hvor politimenn har blitt drept eller alvorlig skadet av den siktede på jobb, derfor er jeg bekymret over mannen min. Jeg elsker ham og vil ikke miste ham! Jeg tenker også på dattera vår på 7 år som må fortsette å vokse opp uten pappaen sin dersom han skulle blitt drept på jobb. Tror dere det kommer til å gå fint med ham gjennom hele politikarrieren?

Anonymkode: 6945a...fdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanlig at politi blir drept i Norge!

Du kan ikke sammenlignes med f eks USA. 

Samtidig vil jeg gjette på at de har litt mer risiko i jobben enn f eks en bussjåfør eller en kinomaskinist. Men det er ikke en stor risiko! Uten at jeg har studert statistikken.

Anonymkode: 93751...cdb

Skrevet

Livet er farlig 

Anonymkode: ccb47...3ff

Skrevet

Det er ikke ofte norske politimenn blir drept altså...

Men det er klart det er en risiko, det er et yrke hvor man potensiellt kan komme opp i farlige situasjoner. Jeg tror likevel ikke det er farligere enn å ha en jobb hvor man kjører mye bil, jobber med farlige maskiner på en fabrikk e.l.

Ulykker kan skje på alle arbeidsplasser. Vil tro sjansen er større for å bli truet med kniv om du er dørvakt enn om du er politi...

Anonymkode: c0635...0de

Skrevet

Det kommer an på hva du sammenlkner med. I forhold til en bonde, fisker eller skogsatbeider er politiyrket svært lite farlig. Sammenlikner du med en programerer derimot er det nok farligere å være politimann.

Anonymkode: 7ddeb...a1b

Skrevet

Aboslutt ikke, kan ikke samlikne norge med usa, der skjer det til stadigheter, skjedde vel under nokas ranet,men er mange år i mellom at politi blir drept her i norge

Anonymkode: 23171...bb7

Skrevet

Herre. Jeg håper han er mer oppegående enn sin kone.

Anonymkode: 21590...937

Skrevet

Han er politi, HI.

Uavhengig av kjønn må man vel påregne litt juling, verbale angrep og dritt i en sånn jobb. 

Drap spesielt rettet mot politet skjer vel ikke så ofte her i landet. Ble han politi nå, ettersom du plutselig har begynt å tenke på dette? 

Anonymkode: 91a00...c7c

Skrevet

Politi er utsatt for ca 11% vold, en venepleier er utsatt for ca 30% vold. Så det er faktisk ikke så farlig å være politi, i hvert fall ikke her i Norge.

Anonymkode: af797...618

Skrevet

Min er bonde. Og det er mange ganger så farlig dessverre...

Anonymkode: 01a35...fc7

Skrevet

Tror VI det kommer til å gå fint med ham? 

Nei, jeg tror det kommer til å gå rett til helvete med ham. Hvordan skal du nyttiggjøre deg av dette utsagnet? Og hjelper det om noen tror det går bra? Blir han tryggere av det? 

Anonymkode: cdb9a...c58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...