Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Vi skal feriere i telt i år. Vi tenker å reise til en campingplass å ligge der hele tiden. Regner med at det kan bli opp til 14 dager i telt. Noen som har gode tips om hva man bør ha med seg, gjerne noen gode komfortips. 😉 Vi har et stort telt,med tre soverom og stort fellesrom. To voksne og fire barn/ungdommer. Anonymkode: f91ad...de4
HeiteH Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 14 dager på samme campingplass er galskap spør du meg. Fordelen med telt er jo nettopp friheten til å kunne reise rundt uten å måtte reservere plass på forhånd. Får alltid teltplass. Husk badesandaler til fellesdusjene. Det er mitt heteste tips. Og så blir det fort kaldt i telt, så ha med ulltepper og gode soveposer.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 9 minutter siden, HeiteH skrev: 14 dager på samme campingplass er galskap spør du meg. Fordelen med telt er jo nettopp friheten til å kunne reise rundt uten å måtte reservere plass på forhånd. Får alltid teltplass. Husk badesandaler til fellesdusjene. Det er mitt heteste tips. Og så blir det fort kaldt i telt, så ha med ulltepper og gode soveposer. Vi har funnet vårt paradis på jord av en campingplass. Vi vet godt hva vi går til, så 14 dager der er ikke noe problem. Vi har brukt å reise med campingvogn,men i år blir det telt. Ulltepper er lurt ja,tusen takk. Anonymkode: f91ad...de4
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 Pass på at dere har gode stoler, et godt bord og gode madrasser, puter og dyne/sovepose. Er det trær rett ved? I så fall er hengekøyer til å sove i populært. Vet ikke hvor mye som finnes på plassen, vi pleier å ha oppvaskbalje med. Gasskjøleskap kan vurderes. Godt kokeutstyr. Gode lamper til å henge i teltet. Rikelig med pledd. Stearinlys og mygglys. Presenning til å ha over telt og uteplass hvis det regner. Anonymkode: b90fc...f47
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 Nå er dette bare mine erfaringer og ting jeg tenker som på og kanskje ikke gjelder alle, men: om teltet ikke har høy vannsøyle i bunnen, kjøp ekstra bunnduk eller en presenning til å ha under. Jeg liker å gjøre det uansett, sånn at jeg får "gulv" i ytterteltet også. Og for all del, pass på hvor dere setter opp teltet (ikke nedi en hump hvor vannet samler seg). Legg litt penger og tanker i madrassene/underlagene, ha med varme klær, gode soveposer og tepper og det er ekstremt viktig å ha med campingstoler til alle. De bagene som kan brukes både som bag og sekk er veldig fine, oversiktlige samtidig som de ikke tar så mye plass i teltet. Anonymkode: 1ce11...828
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 Skjøteledning så man kan lade/ha kjølebag på strøm, bruke kokeplate osv. Jeg har en 10 meter ledning og en 3-deler i den. En til lader, en til kjølebag og en til kokeplate/vannkoker Bord, stoler. Luftmadrasser, evt stormkjøkken, vannbeholder med tappekran, varmelampe, myggspray, mygglys, «sov-i-ro», ull, fleece, ullsokker, dopapir. Sikkert mye mer jeg ikke kommer på nå Anonymkode: 300f5...f23
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 Jeg pleier å pakke klær i en tett plastboks til hver, så slipper vi klær som blir fuktige om natten og det er enkel å holde styr på. Lett å stable. En god matte til å tørke av føtter før dere går inn i delen dere sover i. En god lommelykt. Tråd og klyper til å tørke badetøy. Ullteppe eller saueskinn som kan legges under sovepose hvis det blir kald om natten. Gryter/stekepanne og grill til å lage mat. Anonymkode: 214ae...74d
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #8 Skrevet 29. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg pleier å pakke klær i en tett plastboks til hver, så slipper vi klær som blir fuktige om natten og det er enkel å holde styr på. Lett å stable. En god matte til å tørke av føtter før dere går inn i delen dere sover i. En god lommelykt. Tråd og klyper til å tørke badetøy. Ullteppe eller saueskinn som kan legges under sovepose hvis det blir kald om natten. Gryter/stekepanne og grill til å lage mat. Anonymkode: 214ae...74d Hvis du har en liten støvsuger (håndstøvsuger) så er det enkelt å ta unna gress og annet du drar med inn i teltet. Anonymkode: 214ae...74d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå