Gå til innhold

Barnetrygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den kommet i Mai? Har Dnb og den bruker å komme en dag før 

Anonymkode: 22d5a...103

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kom igår

Anonymkode: 09bca...2ea

Skrevet

Har også DNB. Men har ikke fått og synes det er uvanlig seint 😄

Anonymkode: 806f1...b69

Skrevet

Har DnB og hat ikke fått :)

Anonymkode: b4a22...bd3

Skrevet

Da er det Dnb som er treg 🤣

Anonymkode: 22d5a...103

Skrevet

Ikke dnb ig heller ikke fått..

Anonymkode: 4115f...dda

Skrevet

Jeg har Sparebank1, og får den aldri før siste dag i mnd. Så regner med den er på konto hos meg på fredag. 

Anonymkode: 89833...891

Skrevet

Har lokal bank, og igjen barnetrygd på konto. Ventet i hele dag, skulle handla litt men vi klarer oss med det vi har til fredag 😱😊♥️ Hadde gledet meg til å ordne litt god mat i kveld og i morgen.

Er alene med barna så får ikke dratt å handla senere enn kl 18 pga leggetid hvis pengene skulle kommet i kveld .... 

(Barna må jo bli med i matbutikken). 

Anonymkode: 1fc51...789

Skrevet

fikk den i går, sparebank 1

Anonymkode: bfc3d...a01

Skrevet

Jeg har ikke fått. Jeg har faktisk aldri fått og kommer heller aldri til å få fordi jeg er en pappa.

Anonymkode: 2cccf...4ae

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke fått. Jeg har faktisk aldri fått og kommer heller aldri til å få fordi jeg er en pappa.

Det er mange pappaer som får barnetrygd. 

Anonymkode: 174f6...cb8

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mange pappaer som får barnetrygd. 

Anonymkode: 174f6...cb8

"I de tilfeller der barnetrygden tilstås automatisk, utbetales barnetrygden til barnets mor"

"Hvis foreldrene bor sammen og begge søker om barnetrygd, utbetales stønaden til moren." Sitat fra Barnetrygdloven

Så lenge kona ikke aktivt sier ifra seg retten hennes som mor til å få barnetrygden selv, må jeg skille meg og flytte for å få en del av barnetrygden. Det er ikke aktuelt.

Dette er ikke så alvorlig, men det er et tydelig signal fra myndighetene om at det er mor som er "primærforelder" og at far er "sekundærforelder".

Beklager den lille avsporingen HI, håper barnetrygden din dukker opp snart!

Skrevet

Skulle ønske bankene greide å samordne seg slik at alle fikk samme dag siste i måneden så slapp vi slike tråder hver måned. 

Anonymkode: 41f57...6f4

Skrevet

Jeg har DNB å fikk som sagt pengene igår

Anonymkode: 09bca...2ea

Skrevet
20 hours ago, Anonym bruker said:

Skulle ønske bankene greide å samordne seg slik at alle fikk samme dag siste i måneden så slapp vi slike tråder hver måned. 

enig , så lei disse her

Anonymkode: bfc3d...a01

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men alle har samme dato fra Nav, hvis de bare sluttet å mase før den datoen hadde det hjullpet. Det er jo helt vanlig at utbetalinger tkommer på litt forskjellig tid ettersom hvilken bank man har, bare den kommer til den datoen Nav har satt. Det gjelder jo de fleste ting, lønn, AAP osv.

Anonymkode: b2db3...fe8

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

"I de tilfeller der barnetrygden tilstås automatisk, utbetales barnetrygden til barnets mor"

"Hvis foreldrene bor sammen og begge søker om barnetrygd, utbetales stønaden til moren." Sitat fra Barnetrygdloven

Så lenge kona ikke aktivt sier ifra seg retten hennes som mor til å få barnetrygden selv, må jeg skille meg og flytte for å få en del av barnetrygden. Det er ikke aktuelt.

Dette er ikke så alvorlig, men det er et tydelig signal fra myndighetene om at det er mor som er "primærforelder" og at far er "sekundærforelder".

Beklager den lille avsporingen HI, håper barnetrygden din dukker opp snart!

Hehh.. du er gift med en dame? Og dere har hver deres økonomi? Hahaha. Ja, du har visst mye å klage på, gitt! 

Anonymkode: b4a22...bd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...