Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Vi har kjøpt bilforsikring gjennom if og må betale 1800kr i mnd på en caravelle, er ikke dette veldig dyrt? Det er full kasko for det bør vi vel ha? Anonymkode: e1318...83c
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har kjøpt bilforsikring gjennom if og må betale 1800kr i mnd på en caravelle, er ikke dette veldig dyrt? Det er full kasko for det bør vi vel ha? Anonymkode: e1318...83c Er det med trafikkforsikringsavgiften? Det var veldig dyrt, men det er en stor bil da. Noen bilmerker er dyrere og forsikre en andre. Eldre biler er dyrere. Kjørelengde i året har og noe å si. Jeg har og if, har mindre bil og betaler ca 700 i mnd, har full kasko Anonymkode: df644...e90
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 Om du må ha full kasko kommer an på alderen på bilen. Har du billån må du ha det. Jeg har en gammel swift som "konebil", 2007 modell, den har jeg bare ansvarsforsikring på. Hadde delkasko, men fant ut at det var billigere å melde seg inn i Naf og ha veihjelp derfra og kutte ut delkasko på bilen. En nyere bil er det lurt å ha kasko på, for da dekkes jo tyveri og allverdens ting. En gammel bil som er verdt 25.000 er det helt unødvendig å ha det på. Alderen din har også noe å si, jo eldre du er jo flere bonuspoeng og billigere forsikring, om du har kjørt feilfritt da. Er du under 25 år regnes du som ung sjåfør og da må du betale mer, for det er større statistisk sjanse for at du vil kræsje. Det er også forskjell på bilene, noen trauste biler er mye billigere å forsikre en farstvidundere med stor motor. Anonymkode: 33e6e...18b
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 Det er og billigere hvis dere ikke tillater bilfører under 23 år Anonymkode: df644...e90
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har kjøpt bilforsikring gjennom if og må betale 1800kr i mnd på en caravelle, er ikke dette veldig dyrt? Det er full kasko for det bør vi vel ha? Anonymkode: e1318...83c Om dere bør ha det kommer an på verdien på bilen og om dere har billån, da må dere ha det Anonymkode: df644...e90
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 Bilforsikring er blitt generelt mye dyrere det siste året. Grunnen er at reparasjonskostnadene er høyere (mye elektronikk i nye biler) og lønnsomhet for selskapene. Kasko bør du ha om det er en nyere bil. Du kan evt øke egenandel , kjørelengde for å få ned prisen litt. Anonymkode: 4a4a9...35d
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 Sjekk med andre selskap, vi har i Nemi og når de ringer fra andre forsikringsselskaper så klarer de ikke å komme i nærheten av å matche prisen på de vi har. Vi har en Tesla og en Citroen. Anonymkode: 65553...9e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå