Gå til innhold

Hvordan slutte å bli bitter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom jeg har det ugreit med kjæresten blir jeg skikkelig bitter. Dersom vi krangler kan jeg bli skikkelig langsur, og jeg klarer ikke å komme over det uten at han tar initiativ. Da kan mye av dagen ha gått, og så blir jeg skikkelig bitter på å ha sløst den bort på tull og tøys. Jeg tillegger gjerne han ansvaret også, at det er hans feil at jeg satt og sutret store deler av dagen, at jeg ikke fikk sove og derfor må gå trøtt hele neste dag og dermed sløse bort den også...

Det er så slitsomt å ha det slik, men hvordan skal jeg fikse det? Jeg vet jo at jeg ikke kan legge dette på han, men jeg skal liksom «straffe» han også når jeg har det fælt. 

Har dere noen råd?

Anonymkode: 9bdc8...f66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jobbe med deg selv og begynne å ta ansvar for din egen oppførsel og dine egne følelser.

Du kan jo starte med å ta tak i oppførselen din. Man trenger ikke handle ut fra alle følelser, og selv om du føler at det er hans skyld og du føler deg bitter, så kan du øve deg på å oppføre deg som om du er blid og fornøyd likevel. Fake it till you make it.

Skrevet

Enig i det Superdolly skriver, du må jobbe med deg selv, Hi.

Og en ting til - når du innser at bitterhet egentlig skader deg selv mest, da vil du også innse at bitterhet er noe du ikke trenger i livet ditt.

Du vil straffe kjæresten din stadig vekk - hvor glad er du egentlig i ham da? Hva vil du oppnå med det? Du sier jo selv at du bare kaster bort din egen tid og liv på bitterheten. Du kan velge å ikke være bitter, men det krever at du jobber med deg selv, som Superdolly skriver. Og får du det ikke til selv, ta noen timer til en privat psykolog eller en god coach som kan hjelpe deg med å snu tankemønsteret ditt.

Anonymkode: 54e06...f28

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig i det Superdolly skriver, du må jobbe med deg selv, Hi.

Og en ting til - når du innser at bitterhet egentlig skader deg selv mest, da vil du også innse at bitterhet er noe du ikke trenger i livet ditt.

Du vil straffe kjæresten din stadig vekk - hvor glad er du egentlig i ham da? Hva vil du oppnå med det? Du sier jo selv at du bare kaster bort din egen tid og liv på bitterheten. Du kan velge å ikke være bitter, men det krever at du jobber med deg selv, som Superdolly skriver. Og får du det ikke til selv, ta noen timer til en privat psykolog eller en god coach som kan hjelpe deg med å snu tankemønsteret ditt.

Anonymkode: 54e06...f28

Jeg innser definitivt at bitterheten bare skader meg, og det har jeg hele tiden visst. Jeg klarer likevel ikke å bare velge det bort, selv om jeg så inderlig vet at et er fullstendig bortkastet og uhensiktsmessig. Jeg elsker ham, og ønsker han det beste, men i kampens hete ønsker jeg han dit pepperen gror. 

Vi er nok ganske like, begge er like stae, og ingen vil gi seg. Jeg er langt bedre enn han på selvkritikk, og jeg er nok mest redd for å ende med at jeg alltid skal gi meg for husfreden. 

Jeg klarte i kveld å klistre på meg et smil og late som at alt var greit, selv om jeg ikke føler det slik. Det føles godt at han la seg uten at jeg «måtte» være sur, kanskje kan jeg da våkne i morgen uten å ha «tapt» kampen. Da kan jeg i det minste bare være sur for meg selv😬

Anonymkode: 9bdc8...f66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...