Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aap fram til slutten av denne mnd. Jeg har enda ikke fått noe vedtak:( Har kontaktet min saksbehandler og fått beskjed at h*n har send inn søknad. Har også ringt nav og fått svar at de ikke vet noe, at det er opp til forvaltningen. Er det noe mer jeg kan gjøre? Er veldig bekymret og klarer ikke slappe av.

Anonymkode: 05f0c...020

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke så mye mer du kan gjøre enda. Jeg hadde purret på hvis det ikke har ikke kommet innen 1/6. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal gjøres i siste liten, man blir jo superstresset av å ikke vite

Anonymkode: e62c7...2b9

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke så mye mer du kan gjøre enda. Jeg hadde purret på hvis det ikke har ikke kommet innen 1/6. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal gjøres i siste liten, man blir jo superstresset av å ikke vite

det er akuratt det. jeg er superstresset. 

Skrevet

Får håpe du får positivt svar på vedtaket, for hvis ikke er det sosialstønad du må søke om.

Det er tragisk de er blitt så vanskelige med aap, men jeg var en av dem som ble straffet tidligere med og få fornyet 1 år om gangen og etter 9 år på aap ble jeg endelig uføretrygdet.

Anonymkode: 3f2a4...c2d

Skrevet

Fredag idag og enda ikke fått noe, har aap frem til og med idag :(

Skrevet

Så lenge muligheten til å sende meldekort er det fortsetter du bare. Det hender de bare er litt sene med å sende ut brevene, men du har aap så lenge likevel. 

Anonymkode: c030d...06f

Skrevet
På 29.5.2019 den 11.59, Anonym bruker skrev:

Får håpe du får positivt svar på vedtaket, for hvis ikke er det sosialstønad du må søke om.

Det er tragisk de er blitt så vanskelige med aap, men jeg var en av dem som ble straffet tidligere med og få fornyet 1 år om gangen og etter 9 år på aap ble jeg endelig uføretrygdet.

Anonymkode: 3f2a4...c2d

Det er ikke tragisk i det hele tatt. Det er på høy tid å få luket ut de syke vs de «psyke». Altfor mange bruker og har brukt aap som en hvilepute og til å være hjemmeværende småbarnsforelder. Det må strammes inn. Det som er tragisk er at det dessverre må gå utover oss som er faktisk alvorlig syke. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge muligheten til å sende meldekort er det fortsetter du bare. Det hender de bare er litt sene med å sende ut brevene, men du har aap så lenge likevel. 

Nytt meldekort sendes neste helg, men hvordan når jeg ikke vet noe?

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nytt meldekort sendes neste helg, men hvordan når jeg ikke vet noe?

Når du evt mister aap fjernes muligheten til å sende meldekort, så om muligheten er der har du fremdeles aap.

Skjedde meg en gang at de ikke sendte papirer før et par uker etter at aap egentlig hadde gått ut, men så lenge jeg kunne sende meldekort gjorde jeg bare det og fikk pengene som jeg skulle.

Da jeg fikk innvilget ufør ble muligheten til å sende meldekort borte med en gang.

Skrevet
1 time siden, Aurora_2017 skrev:

Det er ikke tragisk i det hele tatt. Det er på høy tid å få luket ut de syke vs de «psyke». Altfor mange bruker og har brukt aap som en hvilepute og til å være hjemmeværende småbarnsforelder. Det må strammes inn. Det som er tragisk er at det dessverre må gå utover oss som er faktisk alvorlig syke. 

De syke vs. de «psyke»? Jeg er ufør på grunn av fysiske- og psykiske sykdommer, og det største problemet med å fungere er de psykiske. Fordi de sitter i hodet og ikke i ryggen, så er det en liksomplage?

Anonymkode: 0d84c...e8d

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du evt mister aap fjernes muligheten til å sende meldekort, så om muligheten er der har du fremdeles aap.

Skjedde meg en gang at de ikke sendte papirer før et par uker etter at aap egentlig hadde gått ut, men så lenge jeg kunne sende meldekort gjorde jeg bare det og fikk pengene som jeg skulle.

Da jeg fikk innvilget ufør ble muligheten til å sende meldekort borte med en gang.

Det står fortsatt at meldekort sendes neste helg, men jeg har Aap til og med idag. Så spørs hva som kommer til å stå der imorgen.

Skrevet

Hvor lenge har du gått på AAP? 

Hvis du har gått under 3 år, bør forlengelse gå greit. Det forlenges nok så automatisk og skal ikke gjennom samme prosess som en vanlig søknad på AAP. 

Har du gått til makstid, er forlengelse vanskelig, og du må kanskje forberede deg på en annen stønad. Alt ettersom helsen kan det dreie seg om tiltakspenger, kvalifiseringsprogrammet eller sosialstønad. Med ranke på sosialstønad har mannen forsørgerplikt hvis du er gift.

Ring NAV og purr i dag. For sikkerhetsskyld legger du inn en søknad på sosialstønad. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står fortsatt at meldekort sendes neste helg, men jeg har Aap til og med idag. Så spørs hva som kommer til å stå der imorgen.

Så lenge du ikke har fått vedtak på at AAP opphører vil du kunne levere meldekort. Fortsett med det, for ved et evt. nytt vedtak vil du få etterbetalt. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De syke vs. de «psyke»? Jeg er ufør på grunn av fysiske- og psykiske sykdommer, og det største problemet med å fungere er de psykiske. Fordi de sitter i hodet og ikke i ryggen, så er det en liksomplage?

Nei. Litt dårlig formulert. Tar den og beklager. Disse som faker sykdom menes det. Dessverre er det nokså mange av dem. 

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge du ikke har fått vedtak på at AAP opphører vil du kunne levere meldekort. Fortsett med det, for ved et evt. nytt vedtak vil du få etterbetalt. 

takk🤞🏽

Skrevet
48 minutter siden, Aurora_2017 skrev:

Nei. Litt dårlig formulert. Tar den og beklager. Disse som faker sykdom menes det. Dessverre er det nokså mange av dem. 

Men hvordan hjelper det dem som er reelt "psyk" at aap er strammet inn? De klarer jo ikke å avklare folk raskere uansett. 

Det er nok dem som utnytter systemet, men innstrammingen går ut over dem som faktisk er syk, og jeg tviler på at dette tiltaket hjelper. 

Jeg er "bare" på første året med aap, men jeg er allerede stresset fordi jeg er "psyk", og sånne uttalelser som dette får meg til å føle meg fæl, som at jeg ikke har rett til å være syk, fordi det får under psykisk sykdom. Samtidig er det ikke min feil at mine traumer har endelig ødelagt for meg og livet jeg drømmer om å leve. Men kanskje jeg bare skal prøve enda mer å ta med sammen og komme meg tilbake på jobb? Så slipper jeg det stigmaet.

Anonymkode: a249c...c32

Skrevet
5 timer siden, Aurora_2017 skrev:

Gratulerer med månedens mest innsiktsløse innlegg...

Anonymkode: 60163...63b

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå står det « du er registrert som arbeidssøker « og kun det. Under står det «neste meldekort sendes 8 juni». 

Jeg har sendt min saksbehandler melding igår og jeg tenkte å ringe Nav på mandag, men tror ikke de kan gjøre noe som helst siden det er opp til forvaltningen. 

Får bare vente å håpe på det beste, vel.

Skrevet
På 31.5.2019 den 9.12, Anonym bruker skrev:

Nei, får ikke Aap før søknad er innvilget.

Anonymkode: 40c1d...5cd

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, får ikke Aap før søknad er innvilget.

Anonymkode: 40c1d...5cd

Når hun har AAP fra før, så går den til det blir vedtak på at hun ikke får det lenger

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når hun har AAP fra før, så går den til det blir vedtak på at hun ikke får det lenger

Og vedtak om stans kommer som kjent ofte flere måneder etter utbetaling er stoppet. 

Anonymkode: 7cad3...9a0

Skrevet

`Fått vite noe mer i dag hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...