Gå til innhold

Luksusproblem; hvilken av disse jobbene ville du valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1: Drømmejobben når det kommer til fagfelt. Lønn 620 000.

2: Samme arbeidsoppgaver som stilling nr. 1, men innen et annet fagfelt som jeg er mindre interessert i. Lønn 720 000.

Begge jobben er faste, trygge og nært hjemmet. 

Anonymkode: c54e7...ebb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er også relevant å nevne at jeg er gift og mannen min tjener 700 000. Så vi har ok økonomi.

hi

Skrevet

Drømmejobben selvfølgelig! Uten tvil. 

Man skal jo trives, og helst være der noen år

Anonymkode: 6527c...02b

Skrevet

Sannsynligvis 1. Dersom lønn egentlig ikke spiller noen rolle, så er det jo denne jobben du kanskje helst vil ha? Hva tjener du i dag? Vil du gå ned i lønn i den 1. jobben? Man tilpasser gjerne utgifter etter inntekter uansett.

Anonymkode: cf2c6...e6f

Skrevet

Jeg har 600 000, så går opp litt. Lønn spiller en rolle, derfor er jeg usikker. Ikke for å få endene til å møtes, men ha det enda mer romslig.

Mannen sier jeg velger den jeg helst vil ha.

hi

Skrevet

JEG hadde valgt drømmejobben. For meg er ikke det å ha det "enda mer romslig" viktig. Vi har så vi klarer oss, og mer enn det trenger vi ikke. Men det som er viktig her er jo hva DU ønsker. 

Skrevet

Drømmejobben, det er tross alt der du skal tilbringe 5 dager i uken de neste årene! Det er vel så viktig som penger. Og så får du fordypet deg i noe du brenner for og det kan jo føre til andre drømmejobber (og bedre lønn) innen det feltet senere 😊

Skrevet

Jeg hadde valgt jobb nr 2. Lønn er viktig.

Anonymkode: c2cd3...652

Skrevet

Helt klart drømmejobben! Det er vel rom for forhandlinger og lønnsøkning etter en stund. 

Husk du skal tilbringe 8 timer, 5 dager i uka på jobben. 

Skrevet

Drømmejobben uten tvil! Hvertfall når dere har det greit økonomisk fra før av

Anonymkode: 00b8d...71f

Skrevet

Nr 1 - det er jo ikke akkurat dårlig lønn, og etter hvert vil du nok stige i lønn der også? Å trives på jobb er min første prioritet i hvert fall, og hvilket fagfelt man jobber med er jo ganske vesentlig der.

Anonymkode: 751a8...399

Skrevet

Jeg hadde valgt nr 1 uten snev av tvil. 

Skrevet

Nr 1. Er ikke sikkert den forskjellen i lønn utgjør så mye. Ganske mye skatt på så høy lønn. 

Anonymkode: bee54...c52

Skrevet

Om du har fått tilbud om begge, ville jeg valgt drømmejobben, men forsøkt å forhandle opp lønnen litt med det andre jobbtilbudet som argumentasjon. 

Anonymkode: 5bbf6...a72

Skrevet

Nr.1. Uten å blunke. Etter at det er trukket skatt sitter du ikke igjen med så mye av de 100 000, som jobb nr.2. gir mer, at det forsvarer å kaste drømmejobben over bord. Hadde du hatt trang økonomi, så hadde svaret selvsagt vært annerledes. Se også på ting som pensjonsordninger. Det kan være ting som utjevner eller øker forskjellen der også. 

Skrevet

Har du prøvd å forhandle lønn på jobb 1? Gi beskjed om at du har fått tilbud om annen jobb med bedre lønn. Kanskje de har mer å gi. 

Anonymkode: 7ae7d...9b6

Skrevet

Takk! Heller mot jobb 1. jeg også.

Pensjonsordning er den samme. Lønnsrammene er faste, så dette er ferdig forhandlet lønn.

hi

Skrevet

Jobb nr. 1.

Lykke til :)

Anonymkode: b347b...380

Skrevet

Så gøy at de fleste ville valgt drømmejobben. Føles litt feil å skusle bort 100 000 kr, men samtidig gjør jeg nok en bedre jobb der jeg er mest motivert.

hi

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så gøy at de fleste ville valgt drømmejobben. Føles litt feil å skusle bort 100 000 kr, men samtidig gjør jeg nok en bedre jobb der jeg er mest motivert.

hi

Jeg tenker som så; man er på jobb 1/3 av dagen. Det er en ganske stor del av livet. Det er viktig å trives der og at det ikke bare er for (ekstra) penger man strengt tatt ikke trenger. 

Det er slett ikke alle som faktisk får sjansen til å få drømmejobben, og en slik sjanse skal man ta vare på. Du kommer garanter til å angre hvis ikke. Tror jeg. 

Anonymkode: 5bbf6...a72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...