Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 Jeg har vært igjennom ett år med utrolig mye dritt. Kort fortalt: samlivsbrudd med komplikasjoner, hussalg, flytting, sykdom +++. Men gjennom hele perioden har jeg lagt meg om kvelden, sovnet raskt og sovet utrolig godt. Nå er alt rolig rundt meg, og ting har ordnet seg til det beste, MEN jeg sover så utrolig dårlig. Drømmer masse, og våkner aldri uthvilt. Hva kan dette komme av? Anonymkode: 3449c...30b
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #2 Skrevet 28. mai 2019 Skal jeg tippe så er det fordi du trenger å bearbeide alt som har skjedd, og at det er det hjernen og kroppen din jobber intenst med på natten. Kanskje det kan hjelpe å få noen å prate med? Anonymkode: 9de05...68a
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #3 Skrevet 28. mai 2019 En ting til - sykdom kan tappe kroppen for viktige vitaminer og mineraler, det kan gjøre at man ikke får sove eller forstyrre søvnen. Så en legesjekk kan også være lurt. Anonymkode: 9de05...68a
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #4 Skrevet 28. mai 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal jeg tippe så er det fordi du trenger å bearbeide alt som har skjedd, og at det er det hjernen og kroppen din jobber intenst med på natten. Kanskje det kan hjelpe å få noen å prate med? Anonymkode: 9de05...68a 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: En ting til - sykdom kan tappe kroppen for viktige vitaminer og mineraler, det kan gjøre at man ikke får sove eller forstyrre søvnen. Så en legesjekk kan også være lurt. Anonymkode: 9de05...68a Ja sikkert sant dette. Nå bruker jeg ikke energi på alt det praktiske og alt dritet, så nå skal vel alt bearbeides... Anonymkode: 3449c...30b
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #5 Skrevet 28. mai 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja sikkert sant dette. Nå bruker jeg ikke energi på alt det praktiske og alt dritet, så nå skal vel alt bearbeides... Anonymkode: 3449c...30b Jeg vet i hvert fall med meg selv, jeg er kjempegod på å stå i kriser og utholdende på det og holder ut når andre gir seg. Men når alt har roet seg, da får jeg reaksjonen. Da har gjerne de som ikke holdt ut så lenge og som heller ikke ble så utslitt allerede hentet seg inn igjen og kan ikke forstå at jeg er så sliten når alt er over - har opplevd det veldig mange ganger. Men siden du har vært syk, eller i hvert fall hatt mye stress, ta en sjekk hos legen for å sjekke om alt dette også har tappet deg for mye mineraler og vitaminer. Anonymkode: 9de05...68a
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #6 Skrevet 28. mai 2019 Forresten - yin yoga roer mitt system veldig. Om det ikke finnes sånt der du bor, så kan du lage deg en rutine på kvelden hjemme hvor du tøyer det meste i kroppen, det blir mye av det samme. Det roer kroppen og dermed også hodet. Jeg tøyer hoftebøyer, frem-, bak- og innside lår, legger, sete, brystmuskelen og biceps i overarmene, og latissimus i ryggen (strekker armene i været og bøyer meg sidelengs). Innimellom legger jeg meg også på en spikermatte, det påvirker visstnok noen hormoner som roer systemet også. Anonymkode: 9de05...68a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå