Væpnet dame Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 Jepp! Det gjør jeg. Jeg klarer ikke å holde følge med hvem av foreldrene i klassen til per, Pia eller Nils som skilles, og av og til har de ny kjæreste med på avslutning før jeg får det med meg. Det finnes 5-6 mødre som har full oversikt over hele bygda og de mener at jeg ikke bryr meg om andre og er et dårlig medmenneske som ikke får slik med meg i en vanskelig tid for disse foreldrene. Jeg fikk forresten ikke med meg at Trine skulle få en lillebror før han var med på fotballkamp. 4 mnd gammel. Wooops! Jepp! Skvaldrene sa at jeg er et dårlig medmenneske fordi jeg ikke får med meg hva bekjentes sivilstatus er. Så damer... bryr jeg meg ikke om andre?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #2 Skrevet 28. mai 2019 Nei slikt bryr jeg meg null nix nada om. Hilser, smalltalker med de og det er det. Anonymkode: dd68f...f67
Væpnet dame Skrevet 28. mai 2019 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei slikt bryr jeg meg null nix nada om. Hilser, smalltalker med de og det er det. Anonymkode: dd68f...f67 Du er et dårlig medmenneske du også ja?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #4 Skrevet 28. mai 2019 Akkurat nå, Væpnet dame skrev: Du er et dårlig medmenneske du også ja? Tydeligvis i følge dine medvenninner :O Har mer nok med meg meg selv, familien og nære venner enn perifere klassebekjente. Anonymkode: dd68f...f67
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #6 Skrevet 28. mai 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tydeligvis i følge dine medvenninner 😮 Har mer nok med meg meg selv, familien og nære venner enn perifere klassebekjente. Anonymkode: dd68f...f67 Vi suger på å bry oss! Bud nr 11: du skal stikke trynet ditt inn i alle andres privatliv Anonymkode: 98e82...46e
Optatium Skrevet 28. mai 2019 #7 Skrevet 28. mai 2019 Det aner meg at du setter ting litt på spissen? Jeg syns ikke vi er så gode på å bry oss jeg. Og noen ganger blir det litt leit. Som når foreldre i barnehagegruppa spør meg hvordan foreldrene mine har det i det nye huset, noen dager etter at dødsannonsen til pappa sto i avisa (vi er en sammensveiset gjeng i den gruppa altså). Jeg mener ikke at man skal gå rundt og huske og vite alt om alle, men jeg syns godt man kan følge litt med. Det forklarer kanskje hvorfor Kari så så sliten ut, eller hvorfor per lurer på om du kan ta over vakta i kiosken for han. På den låten kan vi gi og ta litt og være rausere med hverandre.
Væpnet dame Skrevet 28. mai 2019 Forfatter #8 Skrevet 28. mai 2019 2 timer siden, Optatium skrev: Det aner meg at du setter ting litt på spissen? Jeg syns ikke vi er så gode på å bry oss jeg. Og noen ganger blir det litt leit. Som når foreldre i barnehagegruppa spør meg hvordan foreldrene mine har det i det nye huset, noen dager etter at dødsannonsen til pappa sto i avisa (vi er en sammensveiset gjeng i den gruppa altså). Jeg mener ikke at man skal gå rundt og huske og vite alt om alle, men jeg syns godt man kan følge litt med. Det forklarer kanskje hvorfor Kari så så sliten ut, eller hvorfor per lurer på om du kan ta over vakta i kiosken for han. På den låten kan vi gi og ta litt og være rausere med hverandre. Ikke satt på spissen i det hele tatt. Og jeg kjenner ikke disse foreldrene. De er bare bekjente. Vil noen at jeg skal ta deres kioskvakt, så får de spørre og fortelle kort hvorfor. «Kan du ta kioskvakten for meg, jeg er syk/pappa døde/jeg er alene med barna og kampen er i leggetid.» osv. Jeg trenger ikke vite alt om disse menneskene for å trå til
Optatium Skrevet 29. mai 2019 #9 Skrevet 29. mai 2019 9 timer siden, Væpnet dame skrev: Ikke satt på spissen i det hele tatt. Og jeg kjenner ikke disse foreldrene. De er bare bekjente. Vil noen at jeg skal ta deres kioskvakt, så får de spørre og fortelle kort hvorfor. «Kan du ta kioskvakten for meg, jeg er syk/pappa døde/jeg er alene med barna og kampen er i leggetid.» osv. Jeg trenger ikke vite alt om disse menneskene for å trå til Mente ikke at du skulle vite alt heller, men vil du være vanskelig så.. Jeg mener det fortsatt. Vi bryr oss for lite. Og terskelen for å si slikt du sier der er stor. Bare vent til du står i det selv.
Himmel og hav Skrevet 29. mai 2019 #10 Skrevet 29. mai 2019 For meg er det forskjell på å bry seg om og bry seg med. Jeg bryr meg mye om folk, lytter, trøster, trår til der det trengs, bærer, støtter og hjelper, men jeg er ikke så god på å få med meg alt det andre, som hvem som er sammen med hvem nå og hvem det da er broren til og hva den broren gjorde i 2012 og det attpå til i huset til hun som sitter på regnskap, som er mora til han med gitaren, vettu. Sånt fikser jeg ikke å interessere meg for, og dermed er jeg kanskje sistemann som får med meg det "alle vet". Jeg leser aviser på nettet, og da får jeg dessverre heller ikke med meg dødsannonsene heller bestandig, men jeg kommer gjerne med en gryterett på døra om vi er nære naboer når jeg har fått det med meg. Jeg har alltid lurt på hvordan de bærer seg ad de som har stålkontroll på hvilke forhold som skranter, hvem som har et godt øye til hvem, hvem som ser etter hus og hvem som lurer på å bytte jobb. Enten sitter de parkert på torget med kikkert, eller så hører og deler de mye sladder, og det er antagelig der jeg ramler av, for det driver jeg lite med. Jeg vet ikke så mye sånt om folk og har derfor lite juicy å dele, og da kommer ikke noen til meg med "har du hørt..."-agenda heller. Det eneste jeg er god på i den sammenhengen er å se hvem som er gravide. Det vet jeg gjerne lenge før det deles noe offentlig, men jeg forteller jo ikke det til noen. Om du er litt sånn du også, HI, så tror jeg du bryr deg nok om, men du kan trygt fortsette å drite i å bry deg med alt det andre gjør og ikke gjør. Livet funker fint for meg på det viset, ihvertfall .
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #12 Skrevet 29. mai 2019 Jeg får heller ikke med ting, men jeg bryr meg jo OM de jeg kjenner og hjelper gjerne der jeg kan. Jeg var selv gravid med tvillinger, noe som ikke viste særlig på magen. Jeg er ikke overvektig, men går mye med skjerf. Når jeg traff bekjente i butikken var det jo ikke noe jeg gikk å fortalte til folk, la det heller ikke ut på Facebook, men pratet der det var normalt for meg å fortelle. De ble født lenge før tiden og pga mye meldinger hvordan det gikk så måtte vi legge ut oppdatering på Facebook. Det var mange som ikke ante noe at jeg var gravid, men utrolig mange som ville hjelpe i en stresset situasjon. Jeg ser faktisk litt ned på folk som vet alt om alle. Vi ser nyheter på TV, men får ingen lokalaviser i posten, så dødsannonser får jeg ikke med meg. Anonymkode: 5e6b8...a4f
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #13 Skrevet 29. mai 2019 Hvis du ikke engang får med deg at et foreldrepar i klassen er gravid og har fått barn så sier vel det ganske mye om hvor lite kontakt det er mellom foreldrene i klassen eller på fotballaget.... jeg er iallefall veldig glad for at vi har god kontakt med foreldrene i klassen til barna og foreldrene på ungenes fritidsaktiviteter. Når foreldrene snakker sammen blir det også mindre konflikter og mobbing mellom ungene. Anonymkode: 67f85...86c
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #14 Skrevet 29. mai 2019 Du bryr deg jo ikke nevneverdig om disse menneskene, og det er helt greit. Bare vær ærlig på det. Tull å si «jo jeg bryr meg masse» om du ikke får med deg at noen skal få barn nr 2 før ungen er 4 mnd gammel. Mennesker som vet så lite om meg bryr seg ikke om meg, og det er greit. Bry deg om og prøv å følg med på det som skjer i familien din sitt liv og i nære venner. Vis dem at du husker at de er gravide, har sølt på en jobb, eller at de er bekymra for et familiemedlem som er syk. Følg opp og still spørsmål om det, spør om du kan bidra på noen måte. Om du ikke orker bry deg så greit, men da må du være ærlig på det ovenfor deg selv og dem. Si at du har mer enn nok med dine ting. Da jeg var gravid hadde jeg hyperemesis og var 100% sykemeldt og bundet til senga hele graviditeten, det var vondt at så få brydde seg. Ingen kom på besøk, svært få skrev meldinger eller ringte. Men folk er opptatt med sitt. Uansett har jeg silt ut hvem som ikke er mine gode venner, og sluttet å bruke mye tid og overskudd på dem når de ikke gjør det for meg. Ei jeg var bestevenninne med i mange år og hun tror fortsatt vi er det(!) vet knapt hva min yngste på ett år heter (jeg har bare to barn), og hun vet vel ikke at hun er ett år heller. Hun bryr seg ingenting om barna mine og spør aldri om dem (og de er jo noe av det viktigste i livet mitt). Hun er heller ikke interessert i andre ting som er viktig for meg. Og det er greit det, men jeg gidder nesten ikke ha noe med henne å gjøre lenger. Hun har aldri stilt opp for meg, hun snakket i store ord om at hun skulle være barnevakt hele tida for barna mine når jeg fikk barn (jeg har ingen foreldre eller søsken, så ingen som kan stille opp), men tilbød seg det aldri etter jeg fikk barn for snart 5 år siden, og de to gangene jeg spurte henne passet det ikke. Lang historie... men poenget mitt er bry deg om dem du vil ha et godt forhold til og som du vil skal være der for deg. Vær ærlig med at du ikke bryr deg om du blir konfrontert med det. Om du ikke liker den gjengen med 5-6 damer behøver du ikke henge med dem Anonymkode: 1fb32...6c7
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #15 Skrevet 29. mai 2019 Har dere virkelig kontakt med alle foreldrene til alle barna i klassen? Jøss. Jeg har barn på femte trinn, og det er ennå foreldre i den klassen jeg ikke aner hvordan ser ut. Og med mindre barnet mitt kommer hjem og forteller meg at Even skal bli storebror så har jeg da virkelig ingen forutsetninger for å kunne vite det. Tror dere forveksler "å bry seg om andre" med "å være på sladrekjøret" jeg. Anonymkode: 41673...55c
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #16 Skrevet 29. mai 2019 Det er jo ikke naturlig å stå på en fotballkamp å si «forresten jeg er gravid og i august kommer en gutt». Man prater da om alt mulig men slike ting trenger ikke være naturlig å dele med Siri og Even sine mødre/fedre. Anonymkode: 5e6b8...a4f
Gjest Antarctica Skrevet 29. mai 2019 #17 Skrevet 29. mai 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har dere virkelig kontakt med alle foreldrene til alle barna i klassen? Jøss. Jeg har barn på femte trinn, og det er ennå foreldre i den klassen jeg ikke aner hvordan ser ut. Og med mindre barnet mitt kommer hjem og forteller meg at Even skal bli storebror så har jeg da virkelig ingen forutsetninger for å kunne vite det. Tror dere forveksler "å bry seg om andre" med "å være på sladrekjøret" jeg. Anonymkode: 41673...55c Helt enig. Får da virkelig være grenser for hva jeg skal legge meg opp i. Med 3 barn og dermed utallige skolevenner har jeg da virkelig ikke mulighet til å vite hvor mange søsken hver av skolekompisene har eller hvilke foreldre som er gift og skilt.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #18 Skrevet 29. mai 2019 Jeg blir helt svett av folk som vet alt om alle Anonymkode: bff2b...44f
Fru vims Skrevet 29. mai 2019 #19 Skrevet 29. mai 2019 Det er en stor forskjell å bry seg om andre enn å bry seg om sladder.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #20 Skrevet 29. mai 2019 4 timer siden, Optatium skrev: Mente ikke at du skulle vite alt heller, men vil du være vanskelig så.. Jeg mener det fortsatt. Vi bryr oss for lite. Og terskelen for å si slikt du sier der er stor. Bare vent til du står i det selv. Det syns ikke jeg. Hater virkelig at folk jeg ikke kjenner bryr seg med mitt liv. Om det skjer noe i mitt liv vil jeg at de eneste som bryr seg med det er min bestevenn og min mann. Og ungene mine. Om naboer, vennegrupper, skolemødre eller lignende hadde begynt å bry seg med det hadde jeg fått fnatt!! Anonymkode: 0f40e...0ee
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #21 Skrevet 29. mai 2019 Hvem faen har tid til å bry seg med slikt? Jeg vet nesten ikke hvem som er foreldre til hvem av alle en gang. 😂 Anonymkode: f9f17...140
sug lut Skrevet 29. mai 2019 #22 Skrevet 29. mai 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Har dere virkelig kontakt med alle foreldrene til alle barna i klassen? Jøss. Jeg har barn på femte trinn, og det er ennå foreldre i den klassen jeg ikke aner hvordan ser ut. Og med mindre barnet mitt kommer hjem og forteller meg at Even skal bli storebror så har jeg da virkelig ingen forutsetninger for å kunne vite det. Tror dere forveksler "å bry seg om andre" med "å være på sladrekjøret" jeg. Anonymkode: 41673...55c Veldig enig. Det er få ting som er mindre interessant enn foreldre i barnas klasse og barnehage, om ikke det skulle klaffe sånn at man faktisk aktivt liker hverandre. Det er i det hele tatt den største fordelen med en gang å ikke ha unger i skole og barnehage lenger: å slippe skvaldring fra andre som tilfeldigvis har unger på samme sted. Jeg forholder meg til folk jeg ønsker å ha kontakt med av andre grunner, ikke fordi de tilfeldigvis formerte seg samtidig. At du har barn i mine barns klasse gjør deg ikke viktig i mitt liv.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #23 Skrevet 29. mai 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Har dere virkelig kontakt med alle foreldrene til alle barna i klassen? Jøss. Jeg har barn på femte trinn, og det er ennå foreldre i den klassen jeg ikke aner hvordan ser ut. Og med mindre barnet mitt kommer hjem og forteller meg at Even skal bli storebror så har jeg da virkelig ingen forutsetninger for å kunne vite det. Tror dere forveksler "å bry seg om andre" med "å være på sladrekjøret" jeg. Anonymkode: 41673...55c Helt enig!! Jeg har to barn, i begge trinnene er det rundt 50-60 elever. Dvs over 200 foreldre totalt å holde styr på. Jeg har virkelig ikke sjans til å holde styr på alle! Har ca kontroll på de ungene mine leker mest med, innen rimelighetens grenser, men alle de andre - Herregud altså! Anonymkode: c7957...246
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #24 Skrevet 29. mai 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Du bryr deg jo ikke nevneverdig om disse menneskene, og det er helt greit. Bare vær ærlig på det. Tull å si «jo jeg bryr meg masse» om du ikke får med deg at noen skal få barn nr 2 før ungen er 4 mnd gammel. Mennesker som vet så lite om meg bryr seg ikke om meg, og det er greit. Bry deg om og prøv å følg med på det som skjer i familien din sitt liv og i nære venner. Vis dem at du husker at de er gravide, har sølt på en jobb, eller at de er bekymra for et familiemedlem som er syk. Følg opp og still spørsmål om det, spør om du kan bidra på noen måte. Om du ikke orker bry deg så greit, men da må du være ærlig på det ovenfor deg selv og dem. Si at du har mer enn nok med dine ting. Da jeg var gravid hadde jeg hyperemesis og var 100% sykemeldt og bundet til senga hele graviditeten, det var vondt at så få brydde seg. Ingen kom på besøk, svært få skrev meldinger eller ringte. Men folk er opptatt med sitt. Uansett har jeg silt ut hvem som ikke er mine gode venner, og sluttet å bruke mye tid og overskudd på dem når de ikke gjør det for meg. Ei jeg var bestevenninne med i mange år og hun tror fortsatt vi er det(!) vet knapt hva min yngste på ett år heter (jeg har bare to barn), og hun vet vel ikke at hun er ett år heller. Hun bryr seg ingenting om barna mine og spør aldri om dem (og de er jo noe av det viktigste i livet mitt). Hun er heller ikke interessert i andre ting som er viktig for meg. Og det er greit det, men jeg gidder nesten ikke ha noe med henne å gjøre lenger. Hun har aldri stilt opp for meg, hun snakket i store ord om at hun skulle være barnevakt hele tida for barna mine når jeg fikk barn (jeg har ingen foreldre eller søsken, så ingen som kan stille opp), men tilbød seg det aldri etter jeg fikk barn for snart 5 år siden, og de to gangene jeg spurte henne passet det ikke. Lang historie... men poenget mitt er bry deg om dem du vil ha et godt forhold til og som du vil skal være der for deg. Vær ærlig med at du ikke bryr deg om du blir konfrontert med det. Om du ikke liker den gjengen med 5-6 damer behøver du ikke henge med dem Anonymkode: 1fb32...6c7 Jeg bryr meg om de jeg kjenner, men dette er bekjente Anonymkode: 98e82...46e
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #25 Skrevet 29. mai 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: 😁 Anonymkode: 5f30f...efc 😂 Anonymkode: e0246...50c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå