Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 Vi er invitert på kaffe i en konfirmasjon. Mannen mener jeg ikke kan ha på meg (og ungene) bunaden, fordi vi hverken skal i kirka eller til middagen. Har han rett? Anonymkode: 60536...4bd
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #2 Skrevet 28. mai 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi er invitert på kaffe i en konfirmasjon. Mannen mener jeg ikke kan ha på meg (og ungene) bunaden, fordi vi hverken skal i kirka eller til middagen. Har han rett? Anonymkode: 60536...4bd Ehh, nei. Hvor har han fått den regelen fra? Selvfølgelig kan dere gå med bunad. Mannen din er rar Anonymkode: 11f8d...37c
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #3 Skrevet 28. mai 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehh, nei. Hvor har han fått den regelen fra? Selvfølgelig kan dere gå med bunad. Mannen din er rar Anonymkode: 11f8d...37c Helt enig, han er rar Bunaden skal på Anonymkode: 60536...4bd
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #4 Skrevet 28. mai 2019 Jeg tenker at det ikke er nødvendig å komme i bunad når dere bare er invitert til kaffe. Men man gjør jo som man vil. Anonymkode: a0b95...e77
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #5 Skrevet 28. mai 2019 Ta i allefall på ungene bunad, er så få anledninger til å bruke bunad før de vokser fra den. Jeg ville sannsynligvis gått i bunad selv også, da jeg har lite av andre penklær som jeg føler meg vel i. Du kan selvfølgelig gå i bunad om du vil. Hvorfor går dere forresten ikke i kirka? Det kan jo hvemsomhelst gjøre, selv om man ikke er invitert til middag. Jeg synes på en måte ikke at man har noe å komme å feire (kaffe) hvis man ikke er interessert i selve seansen. Anonymkode: edb43...d52
Tipp topp Skrevet 28. mai 2019 #6 Skrevet 28. mai 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ta i allefall på ungene bunad, er så få anledninger til å bruke bunad før de vokser fra den. Jeg ville sannsynligvis gått i bunad selv også, da jeg har lite av andre penklær som jeg føler meg vel i. Du kan selvfølgelig gå i bunad om du vil. Hvorfor går dere forresten ikke i kirka? Det kan jo hvemsomhelst gjøre, selv om man ikke er invitert til middag. Jeg synes på en måte ikke at man har noe å komme å feire (kaffe) hvis man ikke er interessert i selve seansen. Anonymkode: edb43...d52 Veldig mange steder er det begrensning på antall plasser i kirken. Kun de aller nærmeste som da får «billetter».
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #7 Skrevet 28. mai 2019 Har man begynt å dele opp gjester til verdig og ikke verdig middag i konfirmasjoner også nå. Alt for å få mest mulig på gavebordet. Anonymkode: e05bf...4c1
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #8 Skrevet 28. mai 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ta i allefall på ungene bunad, er så få anledninger til å bruke bunad før de vokser fra den. Jeg ville sannsynligvis gått i bunad selv også, da jeg har lite av andre penklær som jeg føler meg vel i. Du kan selvfølgelig gå i bunad om du vil. Hvorfor går dere forresten ikke i kirka? Det kan jo hvemsomhelst gjøre, selv om man ikke er invitert til middag. Jeg synes på en måte ikke at man har noe å komme å feire (kaffe) hvis man ikke er interessert i selve seansen. Anonymkode: edb43...d52 Må man gå i kirken for å få komme i konfirmasjon? Kanskje man ikke føler seg helt hjemme i kirken, har en annen to eller ingen tro. Anonymkode: 11f8d...37c
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #9 Skrevet 28. mai 2019 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har man begynt å dele opp gjester til verdig og ikke verdig middag i konfirmasjoner også nå. Alt for å få mest mulig på gavebordet. Anonymkode: e05bf...4c1 Har da ikke med verdig eller ikke verdig å gjøre. Til min konfirmasjon hadde vi middag ute med de aller nærmeste, så kom de som ønsket det i storfamilien til kaffelag etterpå. Det var slik det var mulig å gjennomføre det, og ingen stusset på det. Og det hadde ingenting med å få flest mulig gaver. Hadde det vært opp til meg ville jeg hatt langt færre gjester den dagen, for jeg hatet oppmerksomhet på den tiden. Og til tross for at det egentlig var veldig mange innom i løpet av dagen av storfamilien (som er stor og større enn mine venninners), så fikk jeg en god del mindre gaver og penger enn de andre. Men jeg var kjempefornøyd, og at noen i familien heller ikke hadde med seg gaver gjorde heller ikke noe. De var velkomne uansett. Anonymkode: e30d1...234
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #10 Skrevet 28. mai 2019 Til Hi - selvfølgelig kan du/dere ha på dere bunad selv om dere ikke skal i kirka og til middag! Konfirmasjon er en høytidsdag, og ved å kle seg i sitt fineste plagg så viser man også konfirmanten at man ser på dagen som en høytidsdag. Bunader burde brukes oftere Anonymkode: e30d1...234
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #11 Skrevet 28. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ta i allefall på ungene bunad, er så få anledninger til å bruke bunad før de vokser fra den. Jeg ville sannsynligvis gått i bunad selv også, da jeg har lite av andre penklær som jeg føler meg vel i. Du kan selvfølgelig gå i bunad om du vil. Hvorfor går dere forresten ikke i kirka? Det kan jo hvemsomhelst gjøre, selv om man ikke er invitert til middag. Jeg synes på en måte ikke at man har noe å komme å feire (kaffe) hvis man ikke er interessert i selve seansen. Anonymkode: edb43...d52 Hvem som helst kan ikke gå i kirken når det er konfirmasjon altså... Her får hver konfirmant en benkerad, det er det det er plass til i kirken. Anonymkode: c6602...80f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå