Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 Hadde sex igår, kondomet sprakk og jeg er bekymret for graviditet som overhodet ikke passer nå. Jeg kommer meg ikke på apoteket før imorgen isåfall for å kjøpe angrepille. Så det sto på ene pakken at den virker hvis man tar det innen 5 dager etter ubeskyttet sex, er det virkelig tilfelle?Tar det så lang tid før «svømmerne»slår seg til ro?😅😅sikkert teit spm som jeg burde vite svaret på selv..... Anonymkode: 4c5b9...87d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #2 Skrevet 28. mai 2019 Eh ja, sædcellene lever der inne i opptil 5 dager. Derfor kan man bli gravid hvis man har sex opptil 5 dager før eggløsning. Anonymkode: 24009...245
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #3 Skrevet 28. mai 2019 Husk at nødprevensjon kun funker hvis du ikke har hatt eggløsning. Det hindrer eggløsning, ikke at egget som er befruktet fester seg. Derfor er det viktig å ta pillen så fort som mulig etter sex. Og ja, som over sier, spreke sædceller under optimale forhold kan leve opptill 5-7 dager i påvente av egget. Anonymkode: 3ea7f...adb
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #4 Skrevet 28. mai 2019 Om forholdene inne i deg er helt optimale for akkurat de sæecellene, da snakker vi fuktighet, ph-verdi osv så kan faktisk en sædcelle overleve i opptid en uke. Det er ikke så ofte det skjer altså, men det kan skje.... Som anonym over her sier, hvor lenge etter pilla virker kommer an på hvor du er i syklusen. Slapp du et egg dagen før samleie vil de ikke virke i det hele tatt, men har du eggløsning tre dager etter samleiet vil pillen virke om du tar den før egget blir sluppet. Pillen hinder egget i å bli sluppet. Anonymkode: b74b1...223
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #5 Skrevet 28. mai 2019 Tusen takk for svar.Jeg har tatt en pille nå uansett.Ifølge eggløsningskalkulatoren så skulle jeg ha eggløsning igår av alle dager🙄🙄😬Krysser fingre her🤞🏻🤞🏻 Anonymkode: 4c5b9...87d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #6 Skrevet 28. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar.Jeg har tatt en pille nå uansett.Ifølge eggløsningskalkulatoren så skulle jeg ha eggløsning igår av alle dager🙄🙄😬Krysser fingre her🤞🏻🤞🏻 Anonymkode: 4c5b9...87d Du må sikkert ta en test etterhvert uansett, for de tablettene er ganske sterke og inneholder en del hormoner, så det er vanlig at syklusen blir ganske ødelagt. Du må regne med en blødning og en forstyrret syklus ihvertfall i en måned etterpå, og bare det kan være litt spooky om man overhodet ikke ønsker en graviditet. Bare så du er klar over det altså, at det er normalt med "rare" ting i kroppen og syklusen etter å ha tatt en slik pille. Anonymkode: b74b1...223
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #7 Skrevet 28. mai 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må sikkert ta en test etterhvert uansett, for de tablettene er ganske sterke og inneholder en del hormoner, så det er vanlig at syklusen blir ganske ødelagt. Du må regne med en blødning og en forstyrret syklus ihvertfall i en måned etterpå, og bare det kan være litt spooky om man overhodet ikke ønsker en graviditet. Bare så du er klar over det altså, at det er normalt med "rare" ting i kroppen og syklusen etter å ha tatt en slik pille. Anonymkode: b74b1...223 Takk for bra info😊Har ikke hatt tid å google🙈Kan jeg få blødning nå plutselig eller?Graviditetstest skal jeg kjøpe 👍🏻 Anonymkode: 4c5b9...87d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå