Gå til innhold

Hvorfor er det så stuerent med mannlig stripping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var for litt siden med familien på danskebåten som nærmest var tapetsert med bilder av mannlige strippere som skulle holde show der. Det ene barnet mitt spurte hvorfor det var bilder av nakne menn overalt. Slike show holdes også på kommunalt eide kulturhus i hele Norge.

Ei som har vært på dette showet skriver: "han skrevet over meg. Han tok til å riste kjønnsorganene fram og tilbake foran nesen min som en pendel"

Tilsvarende show som utføres av kvinner aksepteres ikke på denne måten og må holdes på bortgjemte "skumle" strippeklubber.

Feminister har gått ut og forsvarer dette med at "det er en stor forskjell på strippeshow med menn og med kvinner.".

Jeg skjønner ikke forskjellen og mener vi må akseptere dette for begge, eller ingen av kjønnene.

Hvorfor er det så mye mer stuerent med mannlige strippere, sett med feministiske øyne? 

Anonymkode: e939e...771

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke feminister har "gått ut" og sagt noe som helst om menn som stripper??

Jeg er i alle fall feminist selv og har ikke sansen for det i det hele tatt. Det reduserer stripperne til kjøttklumper og publikum til hylende fjoller. For 25 år siden var det sikkert litt frekt og revolusjonerende, siden man nesten kun så kvinner strippe. Men i dag er det ikke annet enn en harry og vulgær etterlevning fra 90-tallet.

Anonymkode: d89ac...a59

Skrevet

Strippere på danskebåten!? HVA skjer med verden? Hadde sendt en lang og illsint klage.

Anonymkode: d77fc...14e

Skrevet

Jeg blir flau over slikt og holder meg langt unna. Kan ikke svare på hvorfor enkelte synes dette er greit. Uforståelig for meg. 

Anonymkode: 58474...080

Skrevet

For min del er det ikke greit og hvilke feminister som legitimerer det vet jeg ikke. Men jeg kan si såpass som at den båten hadde jeg ikke forlatt uten å ha sagt i fra nøyaktig hva jeg mente. 

Anonymkode: e14cc...315

Skrevet

Æsj. Så usmakelig og tacky🤢

Anonymkode: a40a0...136

Skrevet

Trolig fordi kvinner som gruppe i laaaaangt større grad enn menn er blitt reduserte til seksuelle objekter  med alt dette innebærer.

Mannlig stripping er for øvrig ikke stuerent.

Anonymkode: 6770c...0a8

Skrevet

Liker at dere skulle skapt oppstandelse og hysteri😂

Fordi, hvis du ikke liker det, så skal de 2000 andre passasjerene heller ikke like det, ikke sant?

Anonymkode: 34984...b33

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Liker at dere skulle skapt oppstandelse og hysteri😂

Fordi, hvis du ikke liker det, så skal de 2000 andre passasjerene heller ikke like det, ikke sant?

Er det ikke sånn verden fubgerer, da? Hvis du liker at menn tar hverandre i rumpa, så skal alle andre like det også? 

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke sånn verden fubgerer, da? Hvis du liker at menn tar hverandre i rumpa, så skal alle andre like det også? 

Jo, og hvis du hater noe, så skal alle føye seg?😉

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var for litt siden med familien på danskebåten som nærmest var tapetsert med bilder av mannlige strippere som skulle holde show der. Det ene barnet mitt spurte hvorfor det var bilder av nakne menn overalt. Slike show holdes også på kommunalt eide kulturhus i hele Norge.

Ei som har vært på dette showet skriver: "han skrevet over meg. Han tok til å riste kjønnsorganene fram og tilbake foran nesen min som en pendel"

Tilsvarende show som utføres av kvinner aksepteres ikke på denne måten og må holdes på bortgjemte "skumle" strippeklubber.

Feminister har gått ut og forsvarer dette med at "det er en stor forskjell på strippeshow med menn og med kvinner.".

Jeg skjønner ikke forskjellen og mener vi må akseptere dette for begge, eller ingen av kjønnene.

Hvorfor er det så mye mer stuerent med mannlige strippere, sett med feministiske øyne? 

Denne har jeg ikke tenkt på. Veldig enig med deg. 

Anonymkode: 100c8...e1e

Skrevet

Det er da ikke stuerent med stripping. Ikke i oppegående kretser.

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, og hvis du hater noe, så skal alle føye seg?😉

Stripping bør man strengt tatt hate.

Anonymkode: 12521...05d

Skrevet
13 minutter siden, Bruker3 skrev:

Det er da ikke stuerent med stripping. Ikke i oppegående kretser.

Kanskje det var AP-gjengen som var på tur.

Skrevet

Det handler vel i stor grad om at for mange kvinner handler det om å overleve. De kommer fra steder hvor de ikke har noe annen fremtid enn å selge kroppen sin foran siklende mannfolk. Jeg for min del syns stripping fra kjekke menn er helt ok, men de gjør det antageligvis også fordi de har lyst, ikke fordi de må. Det er en nå enda sånn at ting er litt enklere for menn enn det er for kvinner, og jeg TROR det er ytterst få menn som stripper fordi de ikke ser noe annen løsning på å få endene til å gå rundt. Tror.

Anonymkode: 94d51...d5b

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det handler vel i stor grad om at for mange kvinner handler det om å overleve. De kommer fra steder hvor de ikke har noe annen fremtid enn å selge kroppen sin foran siklende mannfolk. Jeg for min del syns stripping fra kjekke menn er helt ok, men de gjør det antageligvis også fordi de har lyst, ikke fordi de må. Det er en nå enda sånn at ting er litt enklere for menn enn det er for kvinner, og jeg TROR det er ytterst få menn som stripper fordi de ikke ser noe annen løsning på å få endene til å gå rundt. Tror.

Tja, de kan jo ha en psykisk sykdom. Det er nærliggende å tro at ekshibisjonisme har et ord med i saken her. Så det er jo synd på dem, og at omverdenen lar dem utnyttes.

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, de kan jo ha en psykisk sykdom. Det er nærliggende å tro at ekshibisjonisme har et ord med i saken her. Så det er jo synd på dem, og at omverdenen lar dem utnyttes.

Ja det kan jo og være en faktor selvsagt. Noen av de kan jo like det. På samme måte som kvinner som liker det.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kvinner stripper også fordi de liker det. Det kan jeg garantere 😉 

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Psykisk sykdom? 

Fordi de tar andre valg enn deg? Man kan faktisk strippe uten å ha psykisk sykdom, uten å bli tvunget, uten å bruke det som nødløsning for økonomiske problemer, uten å være en mishandlet dukke uten bein i nesa. Tro meg!

Skrevet

Er det ikke slik med mye i samfunnet da? Kvinner kan være på dildoparty og tar seksualiteten i egne hender. En mann som kjøper sexleketøy til seg selv bør holde kjeft om dersom han ikke ønsker å bli latterliggjort eller nedverdiget som gammal gris. 

Det heter dobbeltmoral og egne regler for kvinner. 

Hooters ble nektet i Norge. Barnfagre jenter i trange topper. De ansetter kun kvinner.

– Hvis en arbeidsgiver lyser ut stillinger der bare kvinner kan søke og det ikke er noen saklig grunn til at bare ett kjønn kan ansettes, er dette brudd på likestillingsloven. Bjørg Unstad, leder for samfunnsavdelingen hos Likestillingsombudet

Se til Joe and the juice. De ansetter kun unge gutter. Stillingsannonsene sier ikke det, men de har aldri ansatt en kvinne til å jobbe bak disken i Norge. Det holder at de sier at de har noen i Danmark. Joe and The Juice søker etter:

kule personer med god energi og positiv holdning

- du må være villig til å by på deg selv

Problemet med manglende likestilling og forskjellsbehandling ligger i hvem som ansettes og ikke prosa i en annonse. Så lenge jenter får eye candy er det greit. Ingen protesterer. 

Anonymkode: 50d9b...344

Skrevet

Det er jo ikke greit, og jeg kjenner ingen feminister som synes det er uproblematisk bare fordi det er menn. 

Men som sagt over her, hvorfor i alle dager skal noen strippe? Det er jo usedvanlig nedverdigende og vulgært. Det er noe med det symbolske angrepet på individets autonomi som får huden min til å krølle seg, i hvertfall.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kvinner stripper også fordi de liker det. Det kan jeg garantere 😉 

Jaja, mange gjør det og! Men damene i Amsterdam gjør det ikke... likevel er det en turistattraksjon 😕 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jaja, mange gjør det og! Men damene i Amsterdam gjør det ikke... likevel er det en turistattraksjon 😕 

Men nå snakket vi ikke om Amsterdam. 

Vi snakket om Norge. 

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke feminister har "gått ut" og sagt noe som helst om menn som stripper??

Anonymkode: d89ac...a59

Her er et eksempel hvor to feminister går ut og mener det er greit med stripping i kommunens lokaler, så lenge det ikke er kvinnelige strippere.

www.itroso.no/feminister_hyller_mannlige_strippere

Tilsvarende strippeshow utført av kvinner er ikke lov på slike plasser i Norge.

Moral er bra, men for feminister er dobbeltmoral dobbelt så bra!

Skrevet

Det er virkelig ikke stuerent hos noen jeg kjenner. Noen få var på Chippendales (eller hva de het) den gangen de kom til Norge. De hadde enorme forventninger på forhånd. Etterpå syntes de det var ganske flaut og ubehagelig, selv om de kunne si at kroppene var fine å se på, så ble det seksuelle mer påtrengende.

Ingen jeg vet om oppsøker mannlige strippere, ingen har hatt det i utdrikningslag. Det føles ikke riktig når seksualitet skal selges på den måten.

Anonymkode: 48535...f46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...