Gå til innhold

Har den siste uken vært svimmel mot høyre side..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ikke hele tiden, bare tre fire tilfeller. 

Akkurat som om jeg vil tippe til høyre. Føles helt rart ut. 

Noen råd?

Anonymkode: fbae3...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lege i morgen!

Og om det ikke er noe - kiropraktor eller naprapat.

Anonymkode: dcc42...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krystallsyke? Du kan Google symptomer. Jeg kunne ikke se mot høyre uten å bli veldig svimmel. Det gikk over etter noen uker, med øvelser for å få krystallene på plass. 

Anonymkode: 92d4a...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fint se til høyre og fungerer helt fint altså. Men så kommer det helt plutselig. Som om jeg tipper over mot høyre side. 

Anonymkode: fbae3...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe lignende. Det føltes plutselig som om jeg var på en båt som gynget til én side. Måtte holde meg fast i skrivebordet for ikke å falle av stolen. 

Legen konkluderte med stress og stive muskler i nakken som klemte på noen nerver. Det gikk over med sykemelding, ro og samlivsbrudd 🤪

Stresser du for tiden? 

Anonymkode: 6a302...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være vestibularis nevritt, krystallsyke, slag, hjernesvulst, aneurismer, epilepsi, skade på det indre øret og et helt antall andre sykdommer. Gå til legen.

Anonymkode: d41cc...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke si at jeg føler meg stresset men har litt kortere lunte enn vanlig opplever jeg 🤪

Anonymkode: fbae3...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble helt kaldsvett og svimmel når jeg snudde hodet raskt til høyre. Skikkelig kvalm også, så sitter m bøtta..

Anonymkode: fbae3...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ble helt kaldsvett og svimmel når jeg snudde hodet raskt til høyre. Skikkelig kvalm også, så sitter m bøtta..

Anonymkode: fbae3...854

Da tar du en telefon til legevakten og snakker med dem. Bedre med en telefon for mye enn en for lite. De kan vurdere om du bør komme inn i natt eller om det er greit å vente til lege i morgen.

Anonymkode: dcc42...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle se det an. Sov greit og våknet like svimmel og voldsom kvalme. Har kastet opp en del, bare grønt. Kan d like gjerne være omgangssyken ?

Anonymkode: fbae3...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er det samme, men for noen uker siden ble jeg voldsomt svimmel når jeg snudde meg mot venstre, men bare når jeg lå. Aldri opplevd noe verre. Rommet snurret så fort at jeg ikke kunne se. Kjente etterhvert også litt når jeg snudde mot høyre, men ikke så ille. Kvalm, men kastet ikke opp. Værste svimling gav seg etter 2-3 dager. Men følte meg fortsatt svimmel og uvel inni hodet, hvis du forstår, men rommet snurret ikke. Dette varte 1,5 uke ca. Jeg trodde først jeg var alvorlig syk. Men så fikk min mor akkurat det samme en firedagers tid etter meg. Så da regnet jeg med det var en slags omgangssyke. Men fælt mens det stod på, følte meg for elendig til å gå til lege, faktisk.

Anonymkode: 99d4b...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke om det er det samme, men for noen uker siden ble jeg voldsomt svimmel når jeg snudde meg mot venstre, men bare når jeg lå. Aldri opplevd noe verre. Rommet snurret så fort at jeg ikke kunne se. Kjente etterhvert også litt når jeg snudde mot høyre, men ikke så ille. Kvalm, men kastet ikke opp. Værste svimling gav seg etter 2-3 dager. Men følte meg fortsatt svimmel og uvel inni hodet, hvis du forstår, men rommet snurret ikke. Dette varte 1,5 uke ca. Jeg trodde først jeg var alvorlig syk. Men så fikk min mor akkurat det samme en firedagers tid etter meg. Så da regnet jeg med det var en slags omgangssyke. Men fælt mens det stod på, følte meg for elendig til å gå til lege, faktisk.

Anonymkode: 99d4b...0dc

Og også en følelse av at kroppen ikke helt vet hvor den er. Nesten som å sette sjøbein, for å rette opp plasseringen av kroppen. Klossete forklart.

Anonymkode: 99d4b...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kommer meg ikke til lege slik jeg har d nå. Ikke ønsker jeg å komme dit m omgangssyken. Holdt på i en uke nå, kvalmen kom først i går og oppkast i går. Nå er jeg mer vedvarende svimmel, tidligere var det episoder. 

Anonymkode: fbae3...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, til å begynne med var det mer anfall med den forferdelige svimmelheten, da ble jeg helt gjennomvåt av kaldsvette. Så etter noen dager kom denne underlige svimle følelsen inni hodet, uggen og uvel, kvalm men jeg kastet ikke opp, men jeg pleier som regel ikke kaste opp ved omgangssyke heller. 

Anonymkode: 99d4b...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2019 den 10.39, Anonym bruker skrev:

Ja kommer meg ikke til lege slik jeg har d nå. Ikke ønsker jeg å komme dit m omgangssyken. Holdt på i en uke nå, kvalmen kom først i går og oppkast i går. Nå er jeg mer vedvarende svimmel, tidligere var det episoder. 

Anonymkode: fbae3...854

Jeg synes ikke det høres ut som omgangssyken i det hele tatt

Anonymkode: 355fa...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bare verre så dro til legen Igår. Fikk behandling mot krystallsyken, føler meg litt bedre idag heldigvis. Men er veldig svimmel enda. Så har fått beskjed om å holde meg i ro ut uken. Så håper på bedring til mandag 🤞

Anonymkode: fbae3...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, vært en del svimmel selv og er det enda. 

Ønsker deg god bedring ! 

Anonymkode: b7335...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring hi! 

Tips fra ei som sliter med svimling (nevropatisk, ikke krystallsyken, men følelsen og kvalmen kan sikkert sammenlignes): prøv postafen! Hjelper ikke på svimmelheten, men gjør underverker for kvalmen hos meg.

Anonymkode: 2f99e...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

God bedring hi! 

Tips fra ei som sliter med svimling (nevropatisk, ikke krystallsyken, men følelsen og kvalmen kan sikkert sammenlignes): prøv postafen! Hjelper ikke på svimmelheten, men gjør underverker for kvalmen hos meg.

Anonymkode: 2f99e...1cf

Marzine funker og

Anonymkode: 355fa...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å reisesyketablett skal prøves 😅 så flott med tips ! 

Da får jeg kanskje sove godt i natt 🤞🤞

Anonymkode: fbae3...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...