Gå til innhold

Være hjemme med sykt barn.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva finner dere på når barnet har hatt feber og kan ikke gå i barnehage/skole neste dag. Synes dette er så vanskelig, blir jo fort veldig kjedelig og tiden går så sent. Har en på 2,5 år som har tendens til å kjede seg når det ikke skjer noe rundt han, blir rastløs og grinete. Og da er det ekstra tungt, spesielt hvis det er en natt med oppvåkninger. Hva gjør dere? Fra dere står opp til barnet legger seg? Gi meg råd og tips. Jeg gruer meg litt til i morgen... 

Anonymkode: ebe4e...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi baker, bader i badekaret, ser på film å koser oss med frukt og bær, bygger med duplo, tegner, vasker å rydder 😜, og går på butikken hvis han er frisk nok da 🙂😉. Min er også 2,5,var hjemme forrige uke. 

Anonymkode: a8c91...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gruer for å være hjemme med barnet ditt? Den var....sjelden?

Alt etter formen så leker og koser vi. Ser i bøker, leker med det som fenger, ser litt på pad eller tv og ellers bare lar dagen gå. 

Hn kan også ‘hjelpe til’ med husarbeid. Brette håndklær og kluter, vaske opp, lage mat, tørke støv, sortere leker +++

Hold ut, plutselig er hn frisk og kan avleveres i barnehagen igjen. 

Anonymkode: 90f70...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusler puslespill, leker med plastelina, hører lydbok, tegner, går ut en tur, ser en film, lager teppehytte....

Anonymkode: 58871...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du gruer for å være hjemme med barnet ditt? Den var....sjelden?

Alt etter formen så leker og koser vi. Ser i bøker, leker med det som fenger, ser litt på pad eller tv og ellers bare lar dagen gå. 

Hn kan også ‘hjelpe til’ med husarbeid. Brette håndklær og kluter, vaske opp, lage mat, tørke støv, sortere leker +++

Hold ut, plutselig er hn frisk og kan avleveres i barnehagen igjen. 

Anonymkode: 90f70...749

Wow, perfekte lille deg da.... jeg skjønner veldig godt hva hun mener, og sånne som deg er grunnen til at det fortsatt er tabu å snakke om de slitsomme delene av foreldrerollen. Jeg forguder ungene mine, men noe av det verste jeg vet er å være hjemme med "syke barn". Og med "syke" mener jeg ikke syke som i feber osv. Men den siste dagen der de er friske nok til å leke og kjede seg hjemme men fortsatt syke mtp barnehage. De er helt i hundre, og kjeder rævva av seg. Sutrer og griner og ingen ting er bra nok. Og man kan ikke ta de med ut fordi de kaaaaaaaaanskje er smittsomme.... Ja, der hater jeg. Betyr ikke at vi gruer oss til å være hjemme med barna våre, miss perfekte mammapoliti.

Anonymkode: a1243...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva finner dere på når barnet har hatt feber og kan ikke gå i barnehage/skole neste dag. Synes dette er så vanskelig, blir jo fort veldig kjedelig og tiden går så sent. Har en på 2,5 år som har tendens til å kjede seg når det ikke skjer noe rundt han, blir rastløs og grinete. Og da er det ekstra tungt, spesielt hvis det er en natt med oppvåkninger. Hva gjør dere? Fra dere står opp til barnet legger seg? Gi meg råd og tips. Jeg gruer meg litt til i morgen... 

Anonymkode: ebe4e...51e

Du gruer deg til en dag sammen med barnet ditt? Hva gjør dere i helger og ferier da?

Anonymkode: dd822...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow, perfekte lille deg da.... jeg skjønner veldig godt hva hun mener, og sånne som deg er grunnen til at det fortsatt er tabu å snakke om de slitsomme delene av foreldrerollen. Jeg forguder ungene mine, men noe av det verste jeg vet er å være hjemme med "syke barn". Og med "syke" mener jeg ikke syke som i feber osv. Men den siste dagen der de er friske nok til å leke og kjede seg hjemme men fortsatt syke mtp barnehage. De er helt i hundre, og kjeder rævva av seg. Sutrer og griner og ingen ting er bra nok. Og man kan ikke ta de med ut fordi de kaaaaaaaaanskje er smittsomme.... Ja, der hater jeg. Betyr ikke at vi gruer oss til å være hjemme med barna våre, miss perfekte mammapoliti.

Anonymkode: a1243...ccf

Men... det blir jo som en helg, eller ferie? Må da greie å finne på noe og kose seg med barnet sitt? 

Anonymkode: dd822...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde barnehagen vært åpen i helgene hadde vel poden her vært i barnehagen da å. Ikke rart det er trøkk i barnehagene rundt om, når forldren ikke hæler å være med barna sine. Trist !!! Men Finn på minst mulig, har han hatt feber så er der vel godt å slappe av. Om du er så lei av han, så Kanskje en bestemor kan ta han! God bedring til poden, håper han holder seg frisk fra nå så du slipper for mye tid med han.

Og du foresten, det skal være litt slitsomt med barn. Men plutselig er store og klarer seg selv ! Det kan du glede deg til:) 

 

 

Anonymkode: c775f...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow, perfekte lille deg da.... jeg skjønner veldig godt hva hun mener, og sånne som deg er grunnen til at det fortsatt er tabu å snakke om de slitsomme delene av foreldrerollen. Jeg forguder ungene mine, men noe av det verste jeg vet er å være hjemme med "syke barn". Og med "syke" mener jeg ikke syke som i feber osv. Men den siste dagen der de er friske nok til å leke og kjede seg hjemme men fortsatt syke mtp barnehage. De er helt i hundre, og kjeder rævva av seg. Sutrer og griner og ingen ting er bra nok. Og man kan ikke ta de med ut fordi de kaaaaaaaaanskje er smittsomme.... Ja, der hater jeg. Betyr ikke at vi gruer oss til å være hjemme med barna våre, miss perfekte mammapoliti.

Anonymkode: a1243...ccf

Jeg er slett ikke perfekt og jeg syns også det kan være slitsomt å være hjemme med halvsyke barn. Men derfra til å faktisk grue for det er det en laaaang vei. 

Man kan selvsagt ta med ungen ut om den er i form til det, det er stor forskjell på å være i hagen eller på en lekeplass og i barnehagen. 

Ta en tur med vognen, kjøp en is, mat endene og lek i parken. Vips så er dagen gått. 

Anonymkode: 90f70...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...